اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع دینام خودرو
دینام خودرو در انواع دو ذغال و سه ذغال موجود می باشد. آفتامات های موجود در دینام خودرو نیز به دو دسته سه قرقره و یک قرقره تقسیم بندی می شود. دینام 2 ذغال با آفتامات سه قرقره و دینام سه زغال با آفتامات یک قرقره کار می کند.

امروزه همچنین در موتور خودروهای جدید می توان نوع جدیدی از دینام خودرو را دید که به آن آلترناتور گفته می‌شود. در توضیح آلترناتور باید گفت دینام های قدیمی در دور های پایین قادر به تولید جریان برق کافی برای خودرو نبودند و به همین جهت اگر مدت زمان طولانی خودرو در جا کار می کرد از لحاظ برقی دچار کمبود میشد. این مشکل در دینام های الترناتور حل شده و به همین خاطر مشکل شارژ باتری خودرو ها تا حدود زیادی رفع شده است.

نشانه های خرابی دینام خودرو
نشانه های زیادی در خودرو وجود دارد که با دیدن آنها می توانید به خرابی دینام خودروی خود پی ببرید:
چراغ هشدار دهنده دینام: امروزه در خودرو های جدید در صفحه کیلومتر به عنوان چراغ اخطار یک چراغ مخصوص به دینام خودرو تعبیه شده است. در صورتی که دینام خودروی شما به درستی کار نکند و یا کلا از مدار خارج شود چراغ دینام روشن خواهد شد.

ممکن است با استفاده از رادیو پخش، چراغ های خودرو و یا برف پاکن، چراغ اخطار دینام روشن شود توصیه می‌شود در این گونه موارد با خاموش کردن تجهزات مورد نظر سعی کنید تا اولین تعمیرگاه با خودروی خود مدارا کنید. ولی بهتر است تعمیر و بازدید دینام خودرو را به بعد موکول نکنید زیرا ممکن است نوسان جریان حاصل از خراب کار کردن دینام و یا کار نکردن آن آسیب های جدی به سیستم برق خودروی شما بزند.

چراغ های کم نور خودرو: از آنجایی که مصرف عمده چراغ ها از طریق دینام خودرو تامین می شود کم نور بودن آنها باید شما را به فکر بررسی مدار برقی خودرو و در ابتدای آن باتری و دینام بیندازد.

خوابیدن باتری: اگر در ابتدای روز برای استارت زدن خودرو با مشکل خوابیدن باطری رو به رو شده اید، به احتمال بسیار قوی مشکل از باتری و یا دینام است احتمال اول این است که عمر باتری شما به پایان رسیده‌است و بایستی آن را تعویض نمایید. احتمال دوم خوب کار نکردن و یا کار نکردن دینام خودرو برای شارژ مجدد باتری است.توصیه می شود پیش از تعویض باتری ابتدا احتمال دوم را نیز بررسی نمایید.

صدا و بو های عجیب و غریب
صداهای عجیب و غریب از موتور خودروی شما ممکن است مربوط به دینام باشد که شل بودن و یا سفت بودن بیش از حد و یا پوسیده بودن آن باعث افت کارکرد دینام خودرو خواهد شد. همچنین بوهای شبیه به بوی سوختگی ممکن است مربوط به سوختگی بالشتک ها و یا زغال های داخل دینام خودرو باشد.

شایع ترین خرابی های دینام خودرو
شایع ترین خرابی های دینام خودرو مواردی هستند که بهتر است با آنها آشنایی داشته باشید تا در زمان خرابی دینام خودروی خود بدانید که چه اتفاقی افتاده و در چه سطحی نیاز به تعمیر دارد.

  • درست کار نکردن تسمه دینام این مورد می تواند بر اثر شل بودن بیش از حد و یا سفت بودن بیش از حد تسمه اتفاق بیفتد. در مواردی پوسیده بودن و پاره شدن تسمه خودرو نیز باعث وجود مشکلاتی خواهد شد. که بایستی تسمه مورد نظر را رگلاژ و یا تعویض نمود.
  •  از بین رفتن زغال دینام که بر اثر کار کردن زیاد و یا گاهی بر اثر حرارت بسیار بالا به اتفاق می افتد با تعویض مجدد زغال های دینام مشکل حل شده و دینام می تواند به طور کامل با حداکثر راندمان به کار خود ادامه دهد.
  • خراب شدن آفتامات، خراب شدن این قطعه که کنترل کننده نوسان های جریان برق در خروجی های دینام می باشد به احتمال زیاد دچار نوسانات شدید در برق خودرو خواهید شد، آیا ممکن است دینام به کلی کار نکند. این شرایط با تعویض آفتامات دینام می تواند به کار کردن خود ادامه دهد.
  • سوختن سیم پیچ داخلی و یا بالشتکها که بر اثر کار کردن بیش از حد و یا در برخی از موارد به دلیل بالا اتفاق می افتد، می تواند با تعمیر و تعویض قطعه حل شده و یا در صورت نیاز می توان دینام خودرو را تعویض نمود.

چند توصیه در مورد دینام خودرو

  •  اگر وسایل و تجهیزاتی در خودروی خود دارید که از برق خودرو بیش از حد استاندارد استفاده می کنند(‌مانند سیستم صوتی و یا چراغ های اسپورت با مصرف بالا) بهتر است باتری با مشخصات فنی متناسب با آن ها انتخاب نمایید تا از فشار بیش از حد به دینام جهت شارژ همیشگی پیشگیری گردد. صورتی که ظرفیت باتری پایین باشد تجهیزات برقی شما به طور دائم از باتری مصرف نمایند دینام خودرو نیز همیشه در حال شارژ و فعالیت بوده و بنابراین از عمر آن کاسته خواهد شد.
  • در شرایط ترافیکی و روزهای خیلی گرم استفاده از کولربه طور مداوم می تواند به دینام خودروی شما آسیب برساند. توصیه می شود اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بهتر است اندکی نیز به فن کولر خود استراحت بدهید.
  • زمانی که خودروی شما به صورت درجا در حال کار کردن است از فشار دادن پدال گاز به طور مداوم و بالا بردن دور موتور بیش از 2000 دور در دقیقه خودداری نمایید. این کار می تواند به دینام خودروی شما آسیب وارد نماید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رضا قصری :
سلام دوست عزیز لطفا بهم بگین که دینام مارک بو ش اصلی با دینام ایرانی که بصورت فابریکی روی ماشین نسب هست فرقی داره یا نه آیا باعث عملکرد بهتر موتور خودرو میشه یا نه ممنون لز پاسختون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>