اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دلایل خرابی شمع خودرو
از آنجایی که شمع خودرو یک قطعه مصرفی در خودرو محسوب می شود و هر قطعه مصرفی پس از مدت کارکرد مشخصی باید تعویض شود تا خودرو عملکرد بهتری داشته باشد، شمع خودرو نیز از عمر محدودی برخوردار است.

هر بار که توسط شمع جرقه ایجاد می شود مقداری از الکترود آن از بین می رود و در نتیجه پس از مدت زمانی این الکترود به صورت کامل فرسوده می شود و توان جرقه زنی آن کاهش یافته و موجب سوختن بد بنزین در سیلندر شده و راندمان موتور خودرو را به شدت کاهش می دهد.

همچنین شکسته شدن عایق چینی شمع خودرو در اثر برخورد های فیزیکی موجب خرابی شمع خودرو می شود. در اثر کارکرد زیاد شمع و واکنش های شیمیایی رخ داده در داخل سیلندر خودرو ممکن است الکترود سر شمع خودرو دچار خوردگی شده و کوتاه شود و موجب از دست رفتن کارایی آن شود.

علائم خرابی شمع خودرو
چندین علامت در کارکرد خودرو وجود دارد که می تواند از خرابی شمع ها ناشی شود از اولین علائم خراب بودن شمع خودرو استارت نخوردن مناسب خودرو، دیر روشن شدن خودرو، کاهش شتاب و افزایش مصرف سوخت خودرو می باشد.کارکرد نامنظم موتور خودرو نیز از علائم خرابی شمع خودرو می تواند باشد.

پس از مشاهده این علائم در خودرو می توان با باز کردن شمع های خودرو با چک کردن ظاهری آنها به خراب بودن شمع خودرو پی برد، رسوب گرفتن سر شمع خودرو یکی است عواملی است که کارکرد شمع خودرو را با مشکل مواجه می سازد.

سیاه شدن سر شمع و یا روغن زدن آن نیز از عواملی است که موجب کارکرد نامطلوب شمع خودرو می شود. گاهی اوقات از بین رفتن الکترودهای شمع خودرو نیز با تشخیص چشمی قابل مشاهده می باشد که می توان پس از مشاهده نسبت به تعویض شمع های خودرو اقدام نمود.

تعویض شمع خودرو
با توجه به کیفیت سوخت نامطلوب در کشور ما و به تبع آن کارکرد شمع ها در محیط این سوخت موجب می شود تا شمع خودرو پس از مدتی فرسوده شده و کارایی مناسب خود را از دست بدهد. توصیه ای که اکثر سازندگان برای تعویض شمع خودرو بیان می کنند، تعویض شمع های نرمال خودرو پس از حدود پنجاه هزار کیلومتر کارکرد می باشد.

البته در این بین برخی از برندها شمع هایی را تولید می کنند که عمر مفید کارکرد آنها 90 هزار تا 150 هزار کیلومتر نیز می باشد. نکته ای که در این بین حائز اهمیت می باشد این است که در صورت بی توجهی به تعویض شمع ها در موعد مقرر ممکن است به دلیل کارکرد شمع در شرایط خاص و رسوبات و خوردگی اطراف شمع خودرو باز کردن شمع های خودرو نیز برای تعویض به کار دشواری تبدیل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>