اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حتما برای شما هم پیش آمده که اگر سوار خودرویی می شوید که 100 هزار کیلومتر یا 5 سال از استفاده از آن می گذارد، صداهای مختلفی را از درون کابین متوجه می شوید که به مرور زمان باعث اذیت شدن سرنشینان و یا حتی در برخی موارد از بین رفتن تمرکز راننده می شود.

عوامل ناشی از این اتفاق می تواند مربوط به داخل کابین یا از مجرای دیگری باشد که باعث به وجود آمدن سر و صداهای بعضا ناهنجار در داخل کابین می شود.به طور کلی باید گفت عواملی که باعث ایجاد سرو صدا در داخل کابین می شوند عمدتا به دو عامل اصلی استاتیکی و دینامیکی تقسیم می شوند، که در این بخش سعی داریم به مهم ترین عوامل مشترکی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین خودرو می شوند، بپردازیم.

عوامل اصلی ایجاد صدا در کابین خودرو
اگر خودروی شما دارای یک موتور بنزینی، دیزل، LPG، CNG می باشد، باید برای علمکرد صحیح و جلوگیری از ورود صدا به کابین، در پایین ترین درجه دور موتور یا حداقل در بالاترین درجه دور موتور، باید صدای موتور به صورت نرمال عمل کند.در غیر این صورت موتوری که باعث ایجا سر و صدا در قسمت جلو ماشین شود به تدریج این صدا را به داخل کابین انتقال خواهد داد.

صدای اگزوز
اگر بخواهید صدای اگزوز خود را به عنوان یک صدا خفه کن برای ایجاد جریان آزاد در خودرو استفاده کنید، این کار در طولانی مدت به دلیل تمایل به زنگ زدن و ایجاد حفره های کوچک در قسمت اگزوز خودرو باعث ایجاد سرو صدا در کابین می شود.

سر و صدا در قطعات تعلیقی
یکی از منابع عمده در تولید سرو صدا قسمت های تعلیقی خودرو مانند، میله های اتصال واشر، اتصالات توپی، بلبرینگی است، که در صورت چکاب و کم کاری در رسیدگی به این قطعات باعث بروز مشکلات صدایی در قسمت کابین نیز می شوند.

صدای نویز بادی شکل
سر و صداهای باد ناشی از سرعت بالا در جاده در بسیاری از خودروها اجتناب ناپذیر است، این موارد در خودروهای سبک تر مانند SUV بیشتر به چشم می آید.اما شما می توانید با اعمال برخی تغییرات یا چکاب‌ها، این نویزها در قسمت کابین را به حداقل برسانید.یکی از این راه ها در این قسمت این است که، شما می توانید با ایجاد پوششی در قسمت نواری درب ها، پوشش سقف، باعث ایجاد فضایی با قابلیت عایق صدا تا حد ممکن را ایجاد کنید.نکته مهم نصب درست این عایق ها برای بهره وری بیشتر در جهت کم کردن صدا در قسمت کابین است.

صدای ناشی از جاده
برای کم کردن صدای ناشی از جاده شما می توانید با دو راه حل پیشنهادی ما از صداهای مزاحم تا حد زیادی جلوگیری کرد.استفاده از لاستیک هایی با ساختار نرم تر در مواد استفاده شده از آنها و همچنین تنظیم باد آنها به طوریکه کشیدگی در قسمت برخورد با سطح جاده را، با کمترین سطح نویز انجام دهد.ایجاد یک کفپوش مستحکم و ترجیحا با لایه ضخیم تر که بتواند صدا را در قسمت زیرین خودرو، تا حد زیادی کاهش دهد و از ورود آن به قسمت کابین جلوگیری کند.

عدم عملکرد درست در قطعات الکتریکی
معمولا به دلیل خوردگی و فرسودگی بیش از حد قطعات الکتریکی همچون، رله ها، موتور، برف پاک کن، بخاری، انژکتور و حتی پمپ بنزین که معمولا با ایجاد صداهایی که عامل فرسودگی آنها می باشد باعث از بین رفتن تمرکز راننده می شود، که با چکاب به موقع می توان از خطرات احتمالی در بعضی از این قطعات مثل پمپ بنزین، جلوگیری کرد.

عدم عملکرد درست در قسمت های تریمی
اگر بخواهیم تعریفی دقیق از قطعات تریمی خودرو بدهیم باید گفت، به تمام قطعاتی که در داخل خودرو قرار دارند که به صورت کلی به آن ها قسمت کنترل داخلی خودرو نیز گفته می شود.گاهی اوقات تغییر دما در قسمت های مختلف باعث خوردگی یا ایجاد ناهماهنگی هایی در ساختار قطعات تریمی می شود که یکی از مهم ترین عوامل آن کیفیت و مواد اولیه به کار رفته شده در آن محصولات است، که در نتیجه باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین می شود.و البته در مواردی هم عدم نصب خود راننده موجب ایجاد این سر و صداها در قسمت داخل کابین می شود که عدم نصب درست آچار چرخ یا تجهیزات مثل جک خودرو یا زاپاس که معمولا در قسمت صندوق عقب ماشین‌ها جای می گیرند باعث ایجاد سرو صدا می شود.

سر و صدای سیالات موجود در خودرو
یکی از نکات حائز اهمیت و مشترک بین بسیاری از خودروهای مایعاتی مانند گاز کولر یا ضدیخ ها است که معمولا به دلیل شارژ ناقص در قسمت زیر داشبورد صدایی را از خود ایجاد می کند، یا حتی صدای آب با صدای فوران کننده می تواند دلیل بر عملکرد ناقص رادیاتور خودرو شما باشد.

سر و صدای قطعات جانبی خودرو
خرابی هایی که ناشی روشن کردن خودرو و استمرار این صداها می باشد را باید کاملا جدی گرفت.این گونه خرابی هایی که معمولا از قسمت جلو وارد خودرو می شود، در صورت عدم رسیدگی به آن باعث ایجاد هزینه‌های گزاف تری خواهند شد.برای اینکه کمی بیشتر راجع به حدود این مشکلات بدانید می توان به بحث پاره شدن دسته موتور و دسته گیربکس اشاره نمود که باعث بیرون زدن پلوس چرخ ها در قسمت کلگی و در نهایت واژگونی خودرو خواهد شد.همچنین امکان دارد، لقی که در قسمت قطعات نگهدارنده موتور به شاسی یا حتی در قسمت گیربکس قرار دارد باعث کشیده شدن بیش از حد در قسمت سیم ها شود که در نهایت می‌تواند به پارگی سیم کشی موتور و قطع ارتباط آن با ECU موتور و باتری شود.

سایر سر و صداهای کابین خودرو
صدای سوت لنت ها:
معمولا اگر لنت ترمز دارای چراغ خطر نباشد در صورت به پایان رسیدن، به هنگام ترمزگیری صدایی مثل سوت کشیدن را به همراه خواهد داشت.

صدای تسمه ها:
معمولا بر اثر شل بودن تسمه ها می باشد که به هنگام شتاب گیری این صدا در داخل کابین قابل شنیدن است.

صدای لق زدن ناشی از فرمان هیدرولیک:
معمولا به هنگامی که فرمان خودرو شما هنگام چرخش به لرزه درمی آید، که این لرزش به قسمت کابین خودرو نیز منتقل می شود، که نشان از کم بودن سطح روغن فرمان و یا خرابی در قسمت پمپ هیدرولیک دارد.

صدای از چرخ های عقب:
معمولا بر اثر خرابی در قسمت بلبرینگ عقب که باعث ایجاد صداهایی زوزه شکل و خشک از قسمت عقب می شود، در این موارد معمولا باید بلبرینگ ها عوض شوند و کار با گریس کاری به اتمام نخواهد رسید.

صدای ناشی از بسته نبودن در موتور:
معمولا به دلیل فراموشی در بستن درب موتور ایجاد می گردد دلیل دیگر در این زمینه می تواند عدم رگلاژ درست در این قسمت باشد.

صدای هوا کشیدن از قسمت منیفولد:
معمولا بر اثر تغییرات دمایی زیاد در قسمت موتور یا بالا رفتن بیش از حد دما در این قسمت باشد که در برخی موارد به خاطر شستشوی اتومبیل و هواکشیدن برخی اورینگ های منیفولد است که باعث خشکی و ترک خوردگی می شود، که معمولا با صدایی مثل هوا کشیدن همراه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>