اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ بنزین، محصولی ساده است که برای شناسائی بنزین از دیگر فرآورده های نفتی در تمامی مراحل فرآیند پالایش و پخش فرآورده، به آن افزوده می شود و رنگ قرمز آن بیشترین مصرف را دارد و به بنزین معمولی اضافه می شود.

محصولات نفتی مانند بنزین، بنزین سوپر، گازوییل، نفت سفید و... به لحاظ ظاهری همگی شفاف و بی رنگ و شبیه آب هستند و به راحتی قابل تشخیص نیستند که برای متمایزشدن محصولات نفتی و تشخیص راحت تر آن ها از یکدیگر، مقدار اندکی رنگ مخصوص به هر یک از این محصولات اضافه می شود.

این محصول اگر چه در ظاهر ساده، نقشی حیاتی و مهم ایفا می کند و آن حفظ ایمنی به دنبال شناسایی آن از اولین مراحل تولید در پالایشگاه ها تا مرحله توزیع و عرضه در پمپ بنزین ها، فروشندگی های مجاز و حتی غیرمجاز است.

این رنگ موجب می شود تا علاوه بر جلوگیری از اشتباه متصدیان جایگاه ها و تفکیک بنزین سوپر و معمولی در هنگام فروش، ایمنی بیشتر افراد که به هر نحوی با آن سر و کار دارند، حفظ شود. رنگ بنزین که بیشترین کاربرد آن برای شناسایی بنزین سوپر و معمولی از دیگر فرآورده ها است، در دیگر فرآورده ها نیز کاربرد دارد، اما مصرف اصلی آن در بنزین است و به همین دلیل رنگ بنزین نامیده می شود.

این رنگ در صنعت پالایش اهمیت زیادی داشته و فقدان آن خطرات جانی و مالی بسیاری را به دنبال خواهد داشت، زیرا بنزین فرآورده ای با قابلیت انفجار و اشتعال سریع بوده و چنانچه با سایر فرآورده ها اشتباه گرفته شود، زیان های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت، به همین منظور به بنزین، رنگ قرمز اضافه می شود و هم اکنون در پالایشگاه ها و جایگاه های کشور، رنگ قرمز را برای متمایز کردن بنزین معمولی برگزیده اند و رنگ سبز نیز به منظور تشخیص بنزین سوپر به آن افزوده می شود.

انواع رنگ بنزین
رنگ بنزین در دو نوع پودری و مایع وجود دارد که نوع مایع آن به لحاظ زیست محیطی محصولی مناسب تر بوده و آلودگی های رنگ پودری را ندارد. رنگ پودری به مقدار مشخصی بنزین اضافه شده و حل می شود تا به صورت مایع درآمده و سپس توسط سیستم های توزین و تزریق به مخزن ذخیره نهایی اضافه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی:
عالیه
امید:
آیا این رنگ بنزین موقع احتراق و عبور از فیلتر و سوزنها رسوب می کنید یا نه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>