اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از دیر باز صادرات چرم از ایران به کشورهای مختلف انجام می پذیرد و صادرات چرم به صورت خام و سالامبور و به صورت محصول تمام شده مانند کیف و کفش و پوشاک چرم و... انجام می پذیرد. سالیانه حدود 26 میلیون جلد پوست در ایران تولید می گردد که حدود 15 درصد از این تولید در داخل ایران مورد استفاده داخلی قرار می گیرد و مازاد این رقم یعنی 85 درصد از پوست تولید شده به خارج از کشور به صورت سالامبور یا به صورت چرم فرآوری شده صادر می شود.

به دلیل افزایش عوارض صادرات چرم به صورت خام متاسفانه در سال های اخیر شاهد کاهش روند صادرات پوست و چرم هستیم. مشتریان اصلی پوست و چرم ایران کشورهایی مانند ایتالیا، چین، ترکیه و غیره هستند و عموما این کشورها پوست خام یا همان سالامبور از ایران وارد می کنند و خود عملیات فرآوری را انجام می دهند و این امر باعث می شود ارزش افزوده ای برای کشور نداشته باشد و در واقع کشور ما اقدام به خام فروشی می‌نماید و در صورتی که دولت مردان اقدام به حمایت از تولید کنندگان داخلی چرم انجام دهند مطمئنا ارزش افزوده بسیار خوبی نصیب تولید کنندگان چرم ایران می شود.

تولید کنندگان برای بازاریابی محصولات چرم ایرانی بایستی در نمایشگاههای بین المللی تمامی کشورها شرکت نمایند و با کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا که رقبای اصلی ما در بازارهای جهانی هستند رقابت کنند.خوشبختانه در سال های اخیر شاهد ظهور برندهای جدید مانند چرم مشهد، نوین چرم، چرم مغان، مارال چرم و چرم درسا، محصولات چرمی قابل رقابت تولید و عرضه نموده اند که نشان از رشد این صنعت دارد.

قطب اصلی صادرات چرم کشور استان آذربایجان شرقی می باشد که حدود 30 درصد از صادرات چرم کشور را به خود اختصاص داده است و بزرگ ترین صادرکننده کفش چرم نیز همین استان می باشد که کارگاههای بزرگ و کوچک دست در دست هم داده و اقدام به صادرات این محصول می نمایند.

نکته قابل توجه این هست که صادرات و ارز آوری یک عدد کت چرم مساوی با حدود 4 بشکه نفت خام است. به دلیل راحت بودن مسیر غیر قانونی واردات کیف و کفش چرم متاسفانه شاهد واردات غیر قانونی کیف و کفش چرم از کشور همسایه خود یعنی ترکیه هستیم که این امر آسیب جدی به تولید کنندگان داخلی کیف و کفش وارد نموده است. کشورهای همسایه ایران مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، ارمنستان و ترکمنستان از وارد کنندگان کیف و کفش چرم ایرانی هستند که در صورت توانایی رقابت با کشور ترکیه می توانیم صادرات کفش چرم به این کشورها را افزایش دهیم.

صادرات چرم
چرم در واقع به 2 گروه چرم سبک و چرم سنگین تقسیم بندی می شود که در واقع جرم بزی و گوسفندی را چرم سبک و چرم گاوی را چرم سنگین مینامند.

مراحل تولید چرم به شرح ذیل می باشد:

  1.  پوست.
  2. سالامبور.
  3. وت بلو..
  4. کراست.
  5. کراست رنگی و چرم.
  6. کفش و کیف و محصولات تمام شده چرمی.

تعداد واحدهای تولید چرم در کشور حدود 300 واحد می باشد که حدود 80 میلیون فوت مربع چرم تولید می کنند و حدود 5000 نفر در صنعت چرم فعالیت دارند که سالیانه حدود 150 میلیون دلار صادرات وت بلو و سالامبور را از کشور صادر می کنند حدود 20 میلیون دلار کراست از کشور صادر می شود و نزدیک به 10 میلیون دلار کراست رنگی و چرم از کشور صادر می شود که این میزان عموما به 10 کشور صادر می شود و حدود 100 شرکت در زمینه صادرات چرم فعالیت دارند. و حدود 20 شرکت محصولات تمام شده جرمی مانند کیف و کفش و.. صادر می‌کنند.

صادرات سالامبور و وت بلوی
صادرات سالامبور و وت بلو عموما به کشورهای پاکستان، ایتالیا، هند، ترکیه، چین، هنگ کنگ، و امارات صورت می گیرد. که فرآیند تولید چرم توسط خود آن کشورها انجام شده و محصولات تمام شده خود را به کشورهای اروپایی صادر می کنند.

لازم بذکر است کشورهای ایتالیا، هند، چین، هنگ کنگ و ترکیه بزرگ ترین وارد کنندگان سالامبور و وت بلوی در جهان می باشند و بزرگ ترین صادرکنندگان سالامبور و وت بلوی در جهان به ترتیب کشورهای ایران، نیوزیلند، اسپانیا، عربستان و نیجریه می باشند.

صادرات کراست سبک
صادرات کراست حدود 20 میلیون دلار می باشد که نزدیک به 30 شرکت در زمینه صادرات کراست فعال هستند.حدود 6 کشور واردات کراست از ایران انجام می دهند. کشور ترکیه و جیبوتی بزرگ ترین خریداران کراست ایران هستند.

بزرگ ترین خریداران کراست سبک در جهان کشورهای ایتالیا، هنگ کنگ، چین، اسپانیا و تایلند می باشد و بزرگ ترین صادر کنندگان کراست سبک در جهان به ترتیب کشورهای نیجریه، ایتالیا، بنگلادش، هنگ کنگ و مصر می‌باشد.

صادرات کراست رنگی و چرم سبک
میزان صادرات کراست رنگی و چرم سبک حدود 10 میلیون دلار در سال می باشد. حدود 7 کشور از ایران واردات کراست رنگی و چرم سبک دارند. حدود 30 شرکت در زمینه صادرات کراست رنگی و چرم سبک فعال هستند.

بزرگ ترین خریدار کراست رنگی و چرم سبک ایران کشور ترکیه می باشد. برترین واردکنندگان کراست رنگی و چرم سبک در جهان کشورهای چین، هنگ کنگ، ایتالیا، ویتنام و مکزیک می باشند و برترین صادرکنندگان کراست رنگی و چرم سبک کشورهای ایتالیا، هند، هنگ کنگ، پاکستان. کره جنوبی می باشد.

چرم سنگین
میزان تولید چرم سنگین در سال حدود 100 میلیون فوت مربع می باشد. میزان صادرات چرم سنگین به صورت وت بلوی حدود 5 میلیون دلار می باشد و میزان صادرات کراست سنگین حدود 3 میلیون دلار و کراست رنگی و چرم سنگین نزدیک به 3 میلیون دلار در سال می باشد.

صادرات وت بلوی سنگین
تعداد واحدهای تولیدی صادر کننده وت بلوی حدود 5 واحد می باشد. بزرگ ترین واردکنندگان وت بلوی سنگین در جهان کشورهای ایتالیا، چین، ویتنام، تایوان و مکزیک می باشند و بزرگ ترین صادرکنندگن وت بلوی در جهان کشورهای برزیل، امریکا، ایتالیا، پاراگوئه و نیوزیلند می باشند.

صادرت کراست سنگین
میزان صادرت کراست سنگین حدود 10 میلیون دلار می باشد که مشتریان کراست سنگین ایران حدود 5 کشور می باشد که ایتالیا مهم ترین کشور در زمینه واردات کراست سنگین از ایران می باشد تعداد صادرکنندگان این محصول حدود 10 شرکت می باشد.

واردکنندگان برتر کراست سنگین در جهان به ترتیب کشورهای چین، هنگ کنگ، اتریش، مکزیک و ویتنام می باشد و بزرگ ترین صادرکنندگان کراست سنگین کشورهای آرژانتین، تایوان، تایلند، بنگلادش و هنگ کنگ می باشند.

صادرات کراست رنگی و چرم سنگین
میزان صادرات کراست رنگی و چرم سنگین حدود 5 میلیون دلار می باشد حدود 6 کشور از ایران واردات کراست رنگی و چرم سنگین دارند. حدود 20 شرکت در زمینه صادرات کراست رنگی و چرم سنگین فعالیت دارند و بزرگ ترین وارد کننده کراست رنگی و چرم سنگین از ایران کشور جمهوری آذربایجان می باشد.

در دنیا بزرگ ترین وارد کنندگان کراست رنگی و چرم سنگین کشورهای چین، هنگ کنگ، ویتنام، ایتالیا و آلمان می باشد و بزرگ ترین صادرکنندگان کراست رنگی و چرم سنگین کشورهای ایتالیا، هنگ کنگ، برزیل، هند و کره جنوبی می باشد.

صادرات محصولات چرم مانند کیف، کفش و اجزای آن و دیگر مصنوعات چرمی
بزرگ ترین صادرکنندگان کفش چرم در جهان کشورهای چین، هند، برزیل، ویتنام، اندونزی، پاکستان، ترکیه، بنگلادش، مکزیک، تایلند، ایتالیا و ایران می باشند و کشورهای وارد کننده کفش در جهان به ترتیب چین، آمریکا، هند، برزیل، ژاپن، اندونزی، آلمان، فرانسه، انگلستان و ایتالیا می باشند. حدود 40 درصد از کفش های تولیدی جهان در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی مصرف می شود.

میزان صادرات کفش ایران حدود 150 میلیون دلار در سال می باشد که به 25 کشور صادرات کفش از ایران انجام میپذیرد. و حدود 560 شرکت در زمینه صادرات کفش در ایران فعالیت می کنند. بیشترین صادرات کفش ایران به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و سوریه می باشد. کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا بزرگ ترین واردکنندگان کفش در جهان می باشند. و کشورهای چین، ویتنام، ایتالیا، بلژیک و آلمان بزرگ ترین صادرکنندگان کفش در جهان می باشند.

موانع و مشکلات صادرات چرم

  • پایین بودن کیفیت چرم.
  • کمبود پوست سنگین در داخل کشور و زمانبر بودن فرآیند واردات.
  • فرسودگی و عدم بروز بودن تکنولوژی مورد استفاده.
  • محدودیت در توان تولید محصول صادراتی.
  • فقدان طراحی مناسب در صنعت کفش و دیگر مصنوعات چرمی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حجت الله حیدرزاده :
با سلام و عرض ادب خدمت شما میخواستم در رابطه با صرفه صادرات کیف های چرم در عراق از شما سوال کنم و ببینم آیا تضمین خریدی وجود داره و آیا بازاریابی رو خود ما باید انجام بدیم یا هستند تجاری که این کار رو انجام میدم و ما به اون ها وصل میشیم؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سوده ابوطالبي:
سلام روزتون بخير من تو كانادا هستم.. ايران كار چرم ميكردم ميخواستم ببينم چطور ميتونم چرم وارد كنم به كانادا؟؟ اصلا صادرات چرم داريم به اينجا يا نه؟؟ من ميخواستم يه شماره اي بگيرم براي مشاوره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

معصومه حسینی:
سلام من صادرات کفش چرم از ایران رو دارم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

یونس فرشی:
سلام من در کار چرمسازی و تولید محصولات چرمی هستم، می خواستم ببینم چطور می تونم محصولاتم رو به کشور های مختلف صادر کنم. ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>