اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل از جمله‌ صنعت‌هایی است که به سرعت دستخوش بزرگ ترین تغییرات تاریخ می‌شود از ماشین‌های خودران گرفته تا هایپرلوپ، شرکت‌های مختلف در روش‌های جدیدی برای انتقال و جا به جایی انسان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ماشین‌های خودران:
ماشین های خودران خیلی سریع به یک واقعیت تبدیل می شوند. اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی می خواهند تا سال 2020 ماشینی با سیستم های پیشرفته رانندگی نیمه خودران در بازار داشته باشند. بسیاری از این شرکت ها انتظار دارند تا پایان این دهه ماشین های کاملا خودران شان آماده شده باشد.

ماشین های خودران مزیت های بزرگی را مخصوصا در زمینه امنیت با خود همراه دارند. در واقع، پیش بینی می‌شود که استفاده از این خودروها می تواند به نجات جان هزاران نفر در سال کمک کند. گذشته از امنیت، ماشین های خودران همچنین می توانند وقت آزاد بیشتری به مردم بدهند، آلایندگی های کربنی را کاهش دهند و به کسانی که قادر به رانندگی نیستند کمک کنند.

ماشین های پرنده:
خودروهای پرنده شاید هنوز چندان ملموس نباشند، اما توجه بزرگان تکنولوژی را به خود جلب کرده اند. «لری پیج»، بنیان گذار گوگل در ماه ژوئن خبر داد که 100 میلیون دلار در استارت آپ Zee.Aero سرمایه گذاری کرده است. این استارت آپ روی تکنولوژی های خودروی پرنده کار می کند. پیج در یک استارت آپ مشابه دیگ هم به نام Kitty Hawk سرمایه گذاری کرده است.

هیچ یک از این دو شرکت اطلاعاتی از زمان آماده شدن خودروهایشان نداده اند، اما نمونه های آزمایشی و اولیه در دست ساخت هستند.

خودروهای پرنده می توانند یک راه کاملا جدید برای رفت و آمد روزانه مشتریان بگشایند. مثلا اگر ترافیک بد باشد، می توانیم تصمیم بگیریم که به جای رانندگی پرواز کنیم.

خودروهای برقی:
روز به روز تعداد خودروهای برقی بیشتر می‌شود. تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ می‌خواهند تا پایان این دهه یک خودروی تمام برقی با دامنه حرکتی زیاد عرضه کنند.

گرچه این خودروها به کاهش آلاینده‌های کربنی کمک می‌کنند، اما از طرف دیگر تغییرات بزرگی در تامین برق ایجاد کرده و برای تولید آن فشار بیشتری وارد می‌کنند. به این ترتیب، شرکت‌ها در انرژی‌های تجدیدپذیر خیلی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از عهده میزان تقاضا برای برق بربیایند.

در واقع، «لیندون رایو»، مدیر عامل سولار سیتی می‌گوید انرژی خورشیدی ظرف تنها پنج سال به اوج خودش می‌رسد. افزایش تقاضا برای خودروهای برقی نقش بزرگی در این زمینه دارد.

پهپادهای مسافربری:
برخلاف خودروهای پرنده، این پهپادهای بزرگ فقط برای آسمان ساخته شده اند و زودتر از آنچه که فکر می کنیم از راه می رسند.

یک شرکت چینی به نام EHang از پهپاد الکتریکی خودکار رونمایی کرد که می تواند یک مسافر را حمل کند. این وسیله نقلیه هوایی خودکار و شخصی EHang 184 نام دارد و ارتفاع آن حدود 1.5 متر و وزن آن 200 کیلوگرم است و می تواند 100 کیلوگرم را حمل کند.

این هوانورد کاملا با برق کار می کند و می تواند یک مسافر را به مدت 23 دقیقه و با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حمل کند.

یک مسافر برای اینکه از نقطه ای به نقطه دیگر جا به جا شود، مقصد مورد نظرش را در اپلیکیشن گوشی وارد کرده و پهپاد بقیه کار را انجام می دهد.

هواپیماهای برقی:
هواپیماهای برقی هم مثل خودروهای برقی به واقعیت تبدیل شده اند. ناسا و چند شرکت بزرگ سازنده هوانورد با یکدیگر برای ساخت سیستم های پیشران برقی همکاری می کنند. این هواپیماهای برقی می توانند تأثیر زیادی در کاهش آلاینده های کربنی داشته باشند و آلودگی صوتی را هم کاهش دهند.

ناسا در ماه ژوئن اعلام کرد که یک هواپیمای تمام برقی آینده گرایانه به نام X-57 می سازد. این هواپیما با باتری کار می کند و 14 موتور برقی خواهد داشت. بال های آن هم به شکل متفاوت و جدیدی طراحی می شوند.

طبق گزارش وال استریت، هواپیمای X-57 تا سال آینده برای پرواز آماده خواهد بود. ناسا گفته که یک هواپیمای مسافربری با سیستم پیشران کاملا برقی تا سال 2035 آماده خواهد بود.

 مونوریل یا SkyTran:

مونوریل های خودکار مثل طرح مفهومی «اسکای ترن» می توانند رفت و آمد روزانه ی ما را به شکل قابل توجهی به سمت بهتر شدن تغییر دهند.

سیستم اسکای ترن در ارتفاع 6 متری از جاده ها و با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. به این ترتیب یک سفر دو ساعته به یک سفر کوتاه 10 دقیقه ای تبدیل می شود.

سیستم پیشرفته اسکای ترن می تواند یاد بگیرد که مسافران در زمان های مختلف چه نیازهایی دارند، و به این ترتیب، تعداد پادهای موجود در ایستگاه ها را می تواند افزایش دهد.

برای استفاده از سیستم اسکای ترن کافی است به نزدیک ترین ایستگاه رفته و مقصد را در اپلیکیشن اسکای ترن وارد کنیم. سپس این اپلیکیشن پاد مناسب را در اختیار کاربر قرار می دهد.

شرکت اسکای ترن در ماه می اعلام کرد تا سال 2020 اولین خط این سیستم را در لاگوسِ نیجریه راه اندازی می‌کند، اما می خواهد به زودی این سیستم را به دیگر کشورها هم بیاورد.

اتوبوس‌های خودران:
هر چه جمعیت شهرها بیشتر افزایش می دهد، نیاز به روش های جا به جایی بی خطر و موثر هم بیشتر می‌شود. برای برآورده کردن این نیاز، بعضی از شرکت ها روی اتوبوس های خودران کار می کنند.

به عنوان مثال، مرسدس بنز در ماه جولای از اتوبوس نیمه خودرانش به نام «فیوچر باس» (Future Bus) خبر داد. فیوچر باس می تواند چراغ های راهنمایی رانندگی را تشخیص دهد، از درون تونل ها عبور کند و عابران پیاده و دوچرخه سواران را تشخیص دهد.

مرسدس همچنین ادعا می کند که اتوبوس اش بازدهی بیشتری از اتوبوس های عادی دارد چون سیستم خودران همیشه برای افزایش کارایی و بازدهی ترمز می کند، شتاب می گیرد و دنده ها را تغییر می دهد.

در حال حاضر، حداکثر سرعت فیوچر باس 70 کیلومتر بر ساعت است و فقط برای حرکت در خطوط ویژه اتوبوس برنامه ریزی شده. البته با پیشرفت تکنولوژی این اتوبوس قابلیت های خودران بیشتری کسب می کند.


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>