اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتاق مشترک بازرگانی
اتاق بازرگانی تشکلاتی است که در آن تجار عمده و صاحبان صنایع برای هماهنگی فعالیت های خود با نهادهای حکومتی جهت تامین منافع شان تلاش می کنند. نحوه ی شکل گیری اتاق های مشترک به این صورت است که عده ای از علاقه مندان به فعالیت تجاری با یک کشور از اتاق تقاضا می کنند که بین دو کشور شورای اتاق مشترک تشکیل گردد.

بررسی تاریخ تشکیل وپیشینه ی اتاقهای بازرگانی در تمامی نقاط جهان نشان می دهد که هدف اصلی این اتاق ها برقراری بهتر روابط تجاری با تجار دیگرکشورها وبرطرف کردن مشکلات پیش روی تجار وتسهیل روند معاملات آنها و گشودن دروازه های بازارهای خارجی برای کالاهای تولید شده در داخل کشور بوده است.

امروزه بیشتر اتاق های بازرگانی پا را فراترنهاده باحفظ هدف اصلی به انجام مأموریتهایی در راستای پی گزاری واصلاح حلقه های اولیه تولید تا صادرات پرداخته اند. طوری که با انجام دادن این وظایف، خود به خود به هدف اصلی که گسترش صادرات و واردات وتسهیل آن است رسیده اند.

اتاق مشترک ایران و کانادا
یکی از اتاق های بازرگانی مشترک ایران، اتاق بازرگانی ایران و کانادا است. کانادا عضوی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) و گروه 8(G8) است که یکی از سالم ترین سیستم های تجاری در بین کشورهای صنعتی می باشد.

اتاق بازرگانی ایران و کانادا از آذر ماه 1371 توسط گروهی از بازرگانان و صاحبان صنایع فعالیت خود را آغاز نمود و با حمایت روسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و وزیر محترم وقت بازرگانی، همچنین سفیر محترم وقت کانادا در تهران و گروهی از فعالین در این امر، اساسنامه اتاق تدوین و در پی آن نخستین مجمع عمومی با حضور کلیه موسسین در شهریور ماه 1372 در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران تشکیل شد.

هیات موسس در شهریور همان سال به طور رسمی با تایید مجمع عمومی اقدام به انتخاب هیات مدیره ای متشکل از هیات مدیره افتخاری و هیات مدیره موظف و تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا نمودند و سرانجام اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا در تاریخ 7/10/1372 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز نمود.

به دلیل اهمیت و جایگاه اتاق بازرگانی ایران و کانادا، اتاق ایران برای اولین بار محل استقرار اتاق مشترک را در ساختمان اتاق ایران تجهیز نمود و بدین ترتیب اتاق فعالیت خود را بر اساس اهداف و وظایف پیش بینی شده در اساسنامه آغاز کرد.

به طور کلی اعضای این اتاق شامل صادر کنندگان و وارد کنندگان کالاهای مختلف سنتی، صنعتی، کشاورزی، ، مهندسین مشاور، پیمانکاران و حقوقدانان، وکلای دادگستری، نمایندگان شرکت های کانادایی و شرکت های کانادایی مقیم ایران می باشند.

خدمات اتاق بازرگانی ایران و کانادا به اعضاء بر اساس اساسنامه:

  1. ارائه اطلاعات بازرگانی.
  2. اعزام هیئت های بازرگانی و اقتصادی به کانادا.
  3. ارسال نشریه و خبرنامه اتاق.
  4. مشارکت دادن اعضاء در نمایشگاه هایی که اتاق برگزار می کند.
  5. معرفی به سفارت کانادا جهت اخذ ویزای تجاری در صورت داشتن دعوت نامه تجاری.
  6. دعوت از اعضاء در نمایشگاه های که اتاق برگزار می کند.

دعوت از اعضاء علاقه مند به شرکت در کمیسیون های اتاق:

  • کمیسیون مبادلات(صادرات و واردات).
  • کمیسیون امور نمایشگاهی و حمل و نقل و توریسم.
  • کمیسیون طرح و برنامه و ساختار.
  • کمیسیون انتشارات و اطلاعات.
  • کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی.

گسترش روابط تجاری ایران و کانادا در دوران پساتحریم
قابل ذکر است، علی رغم سردی روابط میان دو کشور در دوران تحریم، در دوران پساتحریم، کانادا به شرکای عمده ی تجاری ایران پیوست و روابط تجاری خود را با ایران احیا نمود. به طوری که، اکنون علاء میر محمد صادقی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا، از سفر هیات تجاری از ایران برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور در پی لغو تحریم های کانادا علیه ایران خبر داده است.

بر اساس جزئیات تجارت روزانه ایران که در سامانه اطلاعاتی گمرک منتشر شده، اقلام عمده وارداتی ایران در روز 21 بهمن ماه سال 94 عبارتند از: ذرت دامی، ماشین آلات معدن، محصولات آهن یا فولاد، لوبیای سبز، موز سبز تازه یا خشک.

در این روز بیشترین کالاهای صادراتی ایران نیز عبارتند از:آهن یا فولاد، گازهای نفتی مایع شده، پروپان مایع شده و پلی اتیلن گرید فیلم.در همین مورد بررسی جزئیات تجارت روزانه نیز نشان می دهد این کشور در فهرست 10 کشور مبدا عمده واردات ایران در روز 21 بهمن سال 94 قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>