اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اینتاردر

کم کردن سرعت یک تریلر چند تنی، اتوبوس یا یک قطار در حال پایین آمدن از یک شیب تند فشار زیادی را بر سیستم های ترمز معمول وارد می‌کند که باعث می‌شود وسیله نقلیه گاهی از کنترل خارج شود و یا حتی باعث عمل نکردن ترمز شود! اینتاردر راه حلی برای این مشکل است.

قدرت موتور تنها ملاک مهم برای خودرو نیست، خودروهای سنگین علاوه بر قدرت، نیازمند بیشترین مقدار نیروی ترمز در کم ترین زمان ممکن هستند. یک اتوبوس کاملاً پر را در حال پایین آمدن از شیب تند یک جادهٔ کوهستانی تصور کنید، رانندگانی که دسترسی مطمئن به یک ترمز هیدرولیکی دارند قطعاً دارای عملکرد ایمن تری برای کنترل خودرو هستند.

ترمز کمکی اینتاردر (Intarder) بسیار کم حجم و سبک (65Kg) که می تواند به راحتی در کنار سیستم انتقال قدرت نصب شود که نه تنها کمکی برای ترمز موتور (engine braking) است بلکه تنش ها و فشارهای وارده بر سیستم ترمز معمول را می تواند تا 90% کاهش دهد؛ که این عملکرد بیشتر نمود خود را در شیب های طویل کوهستانی دارد. این سیستم باعث می شود تا ترمز اصلی خودرو خنک بماند و ظرفیت کامل خود را داشته باشد تا در ترمزگیری های ناگهانی وارد عمل شود و به بهبود کنترل خودرو کمک کند.

خودروهایی دارای Intarder هستند، دچار خوردگی و از بین رفتگی ترمز، ناشی از فشار زیاد وارد بر ترمزها نمی شوند و این امر صرفهٔ اقتصادی زیادی برای رانندگان دارد.

اینتاردر

قدرت در کنترل سرعت
در درون Intarder دو چرخ پره دار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. یکی روتور چرخان با سرعت بالا و دیگری استاتور بدون حرکت. هنگامی که Intarder فعال می شود یک پمپ هیدرولیکی کنترل شده توسط سیستم الکترونیکی خودرو، روغن با ویسکوزیته (چسبندگی) بالا را به داخل Intarder تزریق می کند روتور که به محور انتقال قدرت خودرو متصل است به این سیال شتاب می دهند و آن را در یک مسیر چرخشی به سمت استاتور می فرستد.

این روغن با نیروی که روتور به آن وارد کرده وارد فضای ثابت بین پره های استاتور می شود و استاتور روغن را با قدرت زیاد و مخالف با جهت حرکت روتور پس می زند. این امر، باعث برخورد ضربه گونهٔ سیال با روتور می‌شود که گشتاور بازدارندهٔ قدرتمندی ایجاد می کند. این گشتاور اول به محور انتقال قدرت و بعد؛ به نوعی به چرخ ها منتقل می شود.

گرمای حاصل از تبدیل انرژی نیز توسط روغن جذب می شود. روغن پس از خروج از Intarder به یک مبدل حرارتی منتقل می شود و در آنجا گرمای گرفته را از دست می دهد و روغن خنک می شود. این مجموعه قدرت نگه دارندگی قابل توجهی تولید می کند درحالی که هنوز دیگر سیستم های ترمزی خودرو فعال نشده‌اند که موضوع در خودروهای سنگین کارایی بالایی دارد.

تمامی این مجموعه مراحل به سرعت اتفاق می افتد به گونه ای که در بهترین حالت حدود یک ثانیه زمان می برد که البته این زمان برای فعال شدن کامل Intarder کافی است.

نسل سوم Intarder های شرکت ZF توانایی تولید تا ماکزیمم 4000Nm گشتاور بازدارنده و 600kN نیروی ترمز را دارند. این سیستم می تواند به صورت اتوماتیک یا با انتخاب یکی از 5 حالت توسط راننده تنظیم شود.

Intarder می تواند سرعت هر خودروی سنگینی را به طور قابل توجهی تحت کنترل نگه دارد. حتی تعویض دنده و سایر سیستم های ایمنی خودرو مانند ABS, ESP می توانند عمل کنند و مانعی برای Intarder نخواهند بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>