اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

کاربراتور 
وسیله ای است در داخل موتور خودرو که تامین سوخت آن را انجام می دهد.

وظیفه ی کاربراتور 
وظیفه ی کاربراتور مخلوط کردن بنزین و هوا به یک نسبت معین می باشد.

اجزا یک کاربراتور ساده:

  • اجزا کاربراتور پیشرفته:
  • اجزا یک کاربراتور ساده

قسمت های کلی کاربراتور:
محفظه ی گاز - ساسات - بدنه - محفظه راه انداز - پمپ شتاب دهنده - ونتوری اجزا کاربراتور پیشرفته

ونتوری 
ونتوری از اجزا کاربراتور است که تعیین کننده ی نوع کاربراتور نیز هست که کاربراتوربر اساس ونتور به دو نوع تقسیم می شود:کاربراتور با ونتوری ثابت و کاربراتور با ونتوری متغییر

ساسات 
ساسات قطعه ای در خودروهای قدیمی و اگر خودروی جدید و امروزی دارید به دنبال ساسات نباشید چون ساسات دکمه ای است که روی دریچه هوای کاربراتور و بالای لوله ی کاربراتور ماشین هایی که موتور کاربراتوری دارند به همین خاطر به ساسات دکمه ی دریچه کاربراتور هم می گویند.

در واقع دو نوع ساسات داریم: ساسات مکانیکی و ساسات خودکار.

ساسات مکانیکی: در ساساات مکانیکی دکمه ای روی داشبورد خودرو قرار داده شده است که باید به دریچه ساسات وصل شود و با کشیده شدن این دکمه، دریچه ی ساسات بسته می شود و اینگونه هوای ورودی به کاربراتور را کنترل می کند.

ساسات خودکار: بیشتر کاربراتورها ساسات خودکار دارند که با منیفولد کنترل می شود. درون ساسات خودکار یک فنر ترموستاتی و یک پیستون قرار دارند که به دریچه ی ساسات متصل هستند و زمانی که موتور سرد است با کوک شدن فنر ترموستاتی دریچه ی ساسات بسته می شود و زمانی هم که موتور گرم می شود با گرمای منیفولد دود از ساسات عبور می کند و فنر را باز می کند و در نتیجه با مکش منیفولد که جذب ورودی به پیستون را همراه دارد، دسته ی منیفولد دریچه ی ساسات را باز می کند.

کارکرد و وظیفه ی ساسات 
ساسات کاربراتور با گردش آب گرم کار می کند و وظیفه اش کنترل هوای ورودی به دریچه کاربراتور است و باز و بستن دریچه کاربراتور را بر عهده دارد به طوری که در هوای سرد و زمستان که مخلوط هوا و بنزین مشکل است با وارد شدن سوخت غنی شده موتور باعث می شود که خودرو راحت تر روشن شود زیرا که در هوای سرد با برخورد مخلوط سوخت و هوا به دیواره های کاربراتور تقطیر می شود و به سیلندر نمی رسد و وجود ساسات و عملکردش در کاربراتور باعث می شود که مکش کاربراتور در هنگام استارت زدن افزایش یابد.

همانطور که گفته شد در موتور های انژکتوری این قطعه وجود ندارد بنابراین این عملکرد در موتور های جدید به صورت دستی کار نمی کند و به طور خودکار و سیستماتیک صورت می پذیرد.

اجزا ساسات در کاربراتور:
ساسات روی کاربراتور دارای یک شلنگ ورودی آب و یک شلنگ خروجی آب می باشد.

علائم خرابی ساسات:

  •  زمانی که موتور گرم است و در دور آرام خاموش می شود و یا حتی در زمان سرد بودن موتور، خودرو در دور آرام هم خاموش می شود و در کل وقتی موتور روشن می شود ولی دوباره خاموش می شود مشکل از ساسات است که نشان دهنده ی این است که ساسات گیر کرده است.
  •  زمانی که موتور خودرو بنزین زیاد مصرف می کند این هم نشانه ی این است که ساسات گیر کرده است.زمانی ساست گیر می کند باید ساسات را رفع گیر کنید.

محل های گیر کردن ساسات:
اگر ساسات گیر کرده بود ابتدا شلنگ های ورودی و خروجی آب را چک کنید که آب گرفتگی نداشته باشد و اگر داشت رفع گیری کنید.هم چنین اهرم ساسات را هم چک کنید زیرا امکان گیر کردن اهرم بندی وجود دارد که باعث بسته شدن دریچه ی ساسات می شود.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>