اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوق یکی از اجزاء مهم و کاربردی هر خودرو است که ممکن است معایب متعددی پیدا کند. شاید صدای بوق ضعیف بشود شاید هم هیچ صدایی از آن بیرون نیاید. بیشتر اوقات تعمیر کردن بوق کاری است که خودتان می‌توانید آن را انجام بدهید ولی گاهی اوقات اگر لازم باشد قسمت‌های دیگری از خودرو نظیر کیسه هوای جانبی صندلی راننده را درست سرجایش نصب کنید کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

مرحله اول:
مشخص کنید که ایراد از کدام قسمت بوق است. اگر تعیین کنید بوق چه مشکلی دارد بهتر می‌توانید راه حلی برای تعمیر آن انتخاب کنید.

تعمیرات

مرحله دوم:
کاپوت را بالا بزنید و از دوست تان بخواهید بوق بزند. جالب است بدانید بعضی خودرو دو یا چند بوق دارند. اگر صدای بوق ضعیف است، نشانه این است که یک یا دو بوق از کار افتاده‌اند.

تعمیرات

مرحله سوم:
بوق یا بوق ‍‌ها را پیدا کنید. آن‌ها معمولاً روی میله‌های محافظ رادیاتور یا پشت جلو پنجره قرار گرفته‌اند.

تعمیرات

مرحله چهارم:
فیش‌ها را جدا کنید. از بوق چند سیم بیرون آمده‌اند. برای جدا کردن فیش‌ها، قسمت پایین ترمینال را بگیرید، سپس فیش‌ها را بیرون بکشید. اجزایی که به سیم‌ها وصل هستند را نیز جدا کنید، همه را تمیز و مجدداً وصل کنید. دوباره از دوست تان بخواهید بوق بزند.

تعمیرات

مرحله پنجم:
در صورتی که هیچ صدایی شنیده نشد، سراغ جعبه فیوز بروید. دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید تا بتوانید محل جعبه فیوز را پیدا کنید. همچنین این دفترچه به شما می‌گوید کدام فیوز خاص مربوط به بوق است.

تعمیرات

مرحله ششم:
فیوز مربوطه را با دم باریک با انبردست بیرون بکشید. شاید با انگشت‌های دست هم بشود این کار را انجام داد. بهتر است بدانید اگر قطعه فلزی داخل فیوز بشکند، فیوز کار نخواهد کرد.

تعمیرات

مرحله هفتم:
اگر مشکل از فیوز است آن را عوض کنید. فیوز جدید را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم یدکی خریداری کنید. فیوز نو را در جای خودش بگذارید و دوباره بوق بزنید.

تعمیرات

مرحله هشتم:
چنانچه فیوز هیچ مشکلی نداشت، ببینید آیا چراغ ایربگ روشن شده است یا نه؟ اگر برای کیسه هوا مشکلی پیش بیاید ممکن است بوق را از کار بیندازد. اگر کیسه هوا در جای خودش باز شده باشد، ممکن است در کار قسمتی به نام فنر ساعتی اختلال ایجاد کند. این فنر به جریان برق اجازه می‌دهد از کویل به دکمه بوق برسد.

تعمیرات

مرحله نهم
اگر چراغ ایربگ روشن شده است به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید. اگر کیسه هوا در جای خودش باز شده باشد، به یک مکانیک ماهر نیاز خواهید داشت تا آن را باز و درست در جای خودش نصب کند. اگر مشکلات دیگری هم در رابطه با بوق وجود داشته‌اند که خودتان نتوانسته‌اید تشخیص بدهید، مکانیک آن‌ها را تشخیص خواهد.

تعمیرات

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی:
بد نیست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>