اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور دیزلی

بیش از یک قرن از اختراع پیشرانه های دیزل گذشته و به جز ایران و برخی دیگر کشورها که عمده استفاده از آنها در خودروهای سنگین است، استقبال از آنها در تمام رده ها هر چند کمتر از خودروهای بنزین سوز، با بخت و اقبال خوبی همراه شده است  به هر روی وجود تعداد کثیر خودروی تجاری در ایران و همچنین اندک نمونه های سواری مو سفید که از نوع دیزل هستند.

وجود هوا در لوله های فشار ضعیف می تواند عامل این مشکل باشد. برای هواگیری از پیچ های هواگیری تعبیه شده روی قطعات پیشرانه استفاده کنید. مدار را حتما هواگیری کنید تا عبور سوخت با مشکلی مواجه نشود.

لوله های سیستم سوخت رسانی به دلیل نشست و وجود ناخالصی ها، به طور کامل یا درصد بالایی از آن مسدود شده است. تمام لوله ها را چک کنید. در مواردی که مسیرهای عبور سیال بسته شده بودند، با فشار هوا اقدام به باز کردن آنها کنید. اگر لوله نازک و شکننده بود و یا امکان پاکسازی توسط فشار هوا را نداشتید، توسط یک سیم محکم اما انعطاف پذیر، مجاری عبور سوخت را باز کنید.

المنت را بررسی و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.

پمپ اولیه یا به طور کلی از کار افتاده یا عمر مفیدش به پایان رسیده است و راندمان پایینی دارد. سوپاپ های پمپ را بازدید و رفع عیب کنید، همچنین فنر را از پمپ خارج کرده و مورد بررسی قرار دهید. اگر فنر شکستگی، تغییر شکل، تضعیف شدن عملکرد ارتجاعی و سایش و خوردگی داشت، تعویضش کنید.

توجه داشته باشید که اگر فیلتر سوخت بدون توجه به زمان سرویس های دوره ای، بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته باشد، منافذ آن توسط ناخالصی های موجود در سوخت و اجرام ریز جدا شده از برخی قطعات سیستم سوخت رسانی، مسدود شده است و اجازه عبور سوخت را نمی دهد. فیلتر سوخت را باز کرده، تمیز و مجدد نصب کنید. اگر فرسودگی زیاد بود، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

در برخی مواقع نبود گازوئیل در مخرن می تواند علت مشکل باشد اما توجه کنید که خالی شدن باک تنها به دلیل سهل انگاری راننده در سوخت گیری به موقع نیست، لذا شما ابتدا مطمئن شوید آمپر سلامت کامل دارد یا خیر زیرا بارها پیش آمده که مقدار نمایش داده شده از مقدار واقعی بیشتر است. از طرفی نیز تمامی لوله ها و اتصالات سیستم سوخت رسانی و همچنین بدنه باک را بازرسی کنید تا تمام شدن گازوئیل به دلیل نشتی حاصل از سوراخ شدن، شل شدن اتصالات، ترک، پوسیدگی و... نباشد.

اما پس از روشن شدن فعالیت پیشرانه با کوبش همراه است.

کف پیستون ها به جهت اشتعال غیر استاندارد سوخت دوده گرفته است. پیستون ها باید با دستمال غیر خشن مرطوب و یا نفت پاکسازی شوند. قبل از نصب از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

تایپت هایی را که معیوب هستند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند، تعویض کنید.

رینگ پیستون ها شکسته شده اند. رینگ های معیوب را تعویض کنید و سیلندرها را نیز با دقت نگاه کنید تا لبه تیز و شکسته شده رینگ ها روی دیوار سیلندر خط های نسبتا عمیق به جا نگذاشته باشد. خط های عمیق را به کمک تراشکاری سیلندر و استفاده از رینگ و پیستون بزرگ تر می توانید حل کنید اما اگر عمق خطوط بیش از حد مشخصی بود، نسبت به تعویض سیلندر یا کل بلوک پیشرانه اقدام کنید.

اگر لقی یاتاقان های اصلی بیش از اندازه مجاز بود، ابتدا پیچ ها را سفت کرده و سپس در صورت رفع نشدن مشکل، یاتاق های نو را جایگزین کنید.

گژن پین ها را بررسی کنید. ساییدگی و خوردگی بیش از حد آنها موجب کوبش پیشرانه می شود.

اگر سوپاپ ها سفت بسته شده بودند، نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. همچنین ممکن است مسیر حرکت یک یا چند سوپاپ جرم گرفته باشد و در نتیجه حرکت سوپاپ را دچار اختلال کند.

دمای پیشرانه بیشتر از حد استاندارد است و به خوبی خنک نمی شود که به اکثر دلایل این مشکل در مطلب آینده پرداخته می شود.

پیشرانه بدون کوبش اما با راندمان پایین کار می کند.ممکن است مکانیسم پدال گاز در نقطه ای گیر کند که با یک روغنکاری ساده برطرف می شود.شاید اسبک ها نیز مانند مشکل قبل، برای فعالیت صحیح مقداری روغن از شما طلب کنند.

روغنکاری به دو مورد بالا ختم نشده و امکان دارد که محور رگلاتور نیز گیر کرده و نیاز به روانکاری داشته باشد. البته قبل از روغنکاری ابتدا محور را با نفت کاملا تمیز کنید، شاید مشکل برطرف شد.

اگر زمان بندی پاشش سوخت تنظیم نبود، آن را تنظیم کنید.دور آرام را نیز در صورت خارج شدن از تنظیمات صحیح، مجددا تنظیم کنید.

سوپاپ های پمپ اولیه از نظر شکستگی، ساییدگی، رسوب گیری و تغییر شکل مورد بررسی قرار داده و عیوب را تنها با تعویض کردن رفع کنید.

اگر با روانکاری، تنظیمات و تعویض قطعات ذکر شده مشکل نامنظم کارکردن پیشرانه حل نشد ممکن است ایراد از لق بودن محور رگلاتور و یا خرابی فنرهای رگلاتور (شکستگی، ضعیف شدن و...) باشد.

با تعویض کردن قطعات معیوب، مشکل را برطرف کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ابراهیم حاجی :
سلام چرا باید در سلندر جدید ماشین امیکو سوپاپ بزند مشکل کجا ها باید باشد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>