اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شفت بادامک

روش‌های مختلف متعددی برای ساخت میل بادامک موتورهای چهارزمانه سرعت متوسط وجود دارد.در موتورهای کوچک‌تر میل بادامک ممکن است به صورت آهنگری یکپارچه با بادامک ساخته می‌شود.

روش دیگر اینست که میل بادامک می‌تواند از یک قسمت استوانه‌ای ساخته شود که هر قسمت استوانه‌ای شامل بادامک سوخت، هوا و دود به همراه یک فلنج در دو انتها می‌باشد.بنابراین هر قسمت می‌تواند برای هر سیلندر به کار رود، تعداد سوراخ برای پیچ‌های نصب کننده در فلنج باید به اندازه کافی باشد تا به بادامک برای تنظیم تایمینگ برای هر سیلندر اجازه داده شود.

به عنوان مثال برای موتور شش سیلندر باید شش فضا برای فلنج‌ها وجود داشته باشد.بادامک‌ها باید به اندازه کافی سخت باشند تا برای خوردگی و سایش در برابر ناخالصی‌های موجود در روغن مقاوم باشند.همچنین باید به اندازه کافی در برابر متلاشی شدن ناشی از بار ناگهانی مقاوم باشد.سطح بادامک‌ها به وسیله نیترید کردن سخت می‌شوند.

شفت بادامک

در موتورهای بزرگ‌تر معمول است که بادامک و میل بادامک را به طور جدا می‌سازند.بادامک‌های فولادی که نیترید شده هستند بر روی یک شفت فولادی به صورت هیدرولیکی یا گرمایی شرینک می‌شوند. اگر تمام شفت بادامک به یک سایز باشد جا زدن بادامک به روش بالا بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است.

برای غلبه بر این مشکل طول شفت را به صورت پله‌ای می‌سازند.به طوری‌که در ابتدای شفت قطر آن کمتر و در انتها قطر بیشتر است. بنابراین جا زدن بادامک انتهایی با گذشتن از طول باریکتر از قطرش راحتتر خواهد بود.به همین طریق تمام بادامک‌ها را جا میزنند و در موقعیت مناسب و تایمینگ درست قرار می‌دهند.خار معمولا برای جا زدن بادامک به کار نمیرود زیرا می‌تواند محلی برای افزایش استرس باشد.

بسیاری از موتورهای سرعت متوسط تنها در یک جهت می‌چرخند. این موضوع بدین دلیل است که که یا به عنوان محرک یک ژنراتور به کار میرود و یا به عنوان یک سیستم رانش اصلی به کار می‌رود که از سیستم کنترل کننده گام پروانه استفاده می‌شود.در جاییکه که موتور به صورت معکوس میچرخد دو سری بادامک روی شفت وجود دراد، یکی در حرکت به سمت جلو و دیگری در جهت حرکت به سمت عقب.

معکوس کردن شفت بادامک:
برای معکوس کردن جهت چرخش موتور، فشار روغن به یک سمت پیستون هیدرولیکی که به شفت بادامک متصل است هدایت می‌شود. تمام شفت در جهت محور حرکت می‌کند و پیرو بادامک را بالا و پایین می‌کند تا بادامک جلو و عقب را متصل کند.

شفت بادامک به وسیله زنجیر و یا به وسیله چرخ دنده به میل لنگ متصل می‌شود.چون موتور چهارزمانه است، شفت بادامک در نصف سرعت میل لنگ خواهد چرخید. (سوپاپ‌ها و پمپ سوخت یکبار برای دو دور چرخش میل لنگ کار می‌کند).

شفت بادامک

بادامک صدمه دیده:
در جاییکه بادامک روی شفت به صورت شرینک قرار داده شده باشد، در صورت صدمه دیدن بادامک و اجبار در تعویض آن، بادامک باید بریده شود تا بتوان آن را خارج کرد.در حین برش باید مراقب بود که از صدمه زدن به شفت و بادامک پرهیز شود.برای جا زدن بادامک آن را در دو نیمه به شفت پیچ می‌کنند و تایمینگ را چک می‌کنند.

شکل بالا یک بادامک سوخت از موتور ZA40 است که با ماشین برش به دو قسمت بریده شده است.شیارهایی که درون بادامک است برای پخش کردن روغن هیدرولیکی است که هنگام جا زدن از آن استفاده می‌شود.روغن هیدرولیک باعث انبساط بادامک می‌شود که جا انداختن آن را ساده می‌کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>