اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

غذای اصلی نیمی از جمعیت جهان برنج است به همین دلیل تجارت برنج نقش بسیار اثرگذاری دراقتصاد هر کشوری دارد. برنج یک منبع غنی از ویتامین های گروه ب و منیزیم است. مصرف غلات از جمله برنج و برنج قهوه ای، در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و حتی برخی از سرطان ها مفید است. برنج قهوه ای برنج همراه با سبوس است که از نظر خواص غذایی غنی تر و کامل تر است.

کشور ایران با داشتن 620 هزار هکتار سطح زیر کشت برنج جزء کشورهای عمده برنج خیز دنیا است اما مصرف کود و سم زیاد در این مزارع باعث آلودگی محیط زیست و مشکلات زیستی می شود به همین دلیل برنج به ایران وارد می شود.

برنج بیشتر در کشورهای آسیایی جنوب شرقی کشت می شود. عمده واردات برنج به ایران از کشورهای هند، پاکستان، چین است. در میان این صادر کنندگان برنج، کشور هند سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است. واردات این محصول مشمول رعایت قوانین و اخذ مجوز قرنطینه نباتی و مجوز استاندارد اجباری است.

انواع مختلف برنج های وارداتی:

  • برنج یاسمن: دانه های بلند و کشیده دارد.
  • برنج دانه بلند: که کشت آن در جنوب شرق آسیا صورت می گیرد اینو نوع برنج در پخت اصطلاحا دان می شود.
  • برنج دانه کوتاه: که کشت آن در کره و ژاپن می باشد و از نظر ظاهری حالت بیضی کوچک با نشاسته زیاد است. در هنگام پخت حالت نرم و بهم چسبیده به خود می گیرد.
  • برنج گلوتین یا شیرین: کشت این نوع برنج در شمال تایلند است. این برنج دو رنگ دیده می شود و در زمان پخت، کوچک و نیمه شفاف است.
  • برنج باسماتی: کشت این نوع برنج در دامنه های هیمالیا از بنگلادش تا هند است و مشخصات ظاهری آن دانه باریک و بلند و کشیده است.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص برنج:
تعرفه گمرکی جهت ترخیص برنج ذیل ردیف 1006 قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>