اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همان گونه که می دانیم اقتصاد را کاتالیزور توسعه و عامل ارتقا درآمد کشورها دانسته اند و به دلیل اهمیت فراوانی که این مورد درد لازم دانستیم مقاله ای در این باره ارائه دهیم. یکی از مهم ترین کالاهایی که زمینه صادرات خوبی دارد گلاب و عرقیات درجه یک می باشد که ازرآوری بسیار بالایی برای کشورمان دارد و به دلیل درخواست های بالای سایر کشورها و استقبال بی نظیرشان از این محصول با توجه به آمار موجود مطالبی را در این باره بیان می نماییم.

همه چیز در مورد گلاب صادراتی ایران
طبق آمار موجود ایران یکی از بزرگ ترین کشورها در عرصه صادرات گل محمدی و گلاب در سطح جهانی می باشد و برخی نیز معتقدند ایرانیان از جمله معدود افرادی هستند که با روش تقطیر از گل محمدی گلاب و اسانس می گیرند. طبق اسناد موجود در این زمینه در قرن 8 و 9 هجری یکی از مهم ترین کالاهای تجاری کشورمان بوده که از جاده ابریشم به کشورهای هند و چین فرستاده می شده است.

در حال حاضر گلاب ایران به دلایل مختلفی مورد توجه سایر کشورها قرار گرفته است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. گلاب درجه یک کاشان به دلیل درجه کیفیت یک ممتاز و رعایت کلیه استانداردهای تولید و منحصر به فرد بودن روش های تولید توجه افراد زیادی را به سمت خود متمایل کرده است که نشان از مرغوب بودن گلاب و عرقیات گیاهی کاشان می باشد.

صادرات گلاب ایران به 34 کشور
همان گونه که گفتیم کشورهای زیادی خواهان گلاب صادراتی ایران می باشند و تعداد آنها به 34 کشور می رسد که عبارت اند از آلمان، انگستان، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، اسپانیا، چین، فرانسه، ژاپن، هلند، ترکیه، کانادا و غیره. طبق گفته مدیر فروش عرقیات بهارستان، آمار فروش گلاب صادراتی کشور در سال 1396 به 3 هزار و 648 تن رسیده است که ارزآوری در حدود 11 میلیون و 275 هزار و 968 دلار برای کشورمان داشته است.

کشور ایران به دلیل تولید گلاب درجه یک و مرغوب توانسته بازار داخلی و خارجی خود را به بهترین نحو حفظ نموده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، حجم بسیار بالایی از گلاب را به کشورهای دیگر صادر نماید و در این زمینه رتبه نخست را برای خود رقم بزند. با در نظر گرفتن خرید گلاب در حجم بالا در داخل و خارج از کشور می توان با سرمایه گذاری در این صنعت، زمینه اشتغال و ارزآوری بیشتری را فراهم آورد.

همه چیز در مورد گلاب صادراتی کاشان
با توجه به آمار موجود سطح زیر کشت گل محمدی در ایران به 12 هزار هکتار می رسد که 1700 هکتار آن را شهرستان کاشان در بر می گیرد و سالانه چندین هزار تن گلاب سنگین در شهرهای قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو تولید می گردد. تعداد 25 کارخانه صنعتی و بیش از 1500 کارگاه سنتی در زمینه تولید گلاب در این شهر وجود دارد که بیش از 3500 دیگ را در خود جای داده است و زمینه اشتغال را برای 10 هزار نفر فراهم ساخته که این تعداد در زمان برداشت به 22 هزار نفر می رسد.

به طور کلی گلاب در انواع متفاوتی مانند گلاب دوآتیشه، گلاب ممتاز، گلاب اعلا، گلاب معمولی و... تولید می شود. مرغوب ترین آن گلاب دو آتیشه می باشد که از تقطیر دو باره گلاب معمولی به دست می آید و دارای بالاترین درجه کیفیت می باشد. شاید جالب باشد برایتان که بدانید از 1 کیلو گرم گل محمدی مقدار 1 لیتر و نیم گلاب به دست می آید که این عمل بین 5 تا 7 دقیقه زمان می برد.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی گلاب

  •  آب مورد استفاده برای تولید گلاب باید کاملا بهداشتی باشد.
  •  گلاب تولید شده باید شفاف، بی رنگ، بدون رسوب و ذرات معلق باشد.
  •  گلاب درجه یک کاشان باید دارای بویی مطبوع، مزه گس مانند و تلخ، فاقد بوید ترشیدگی و دارای طعمی مطبوع باشد.
  •  میزان اسانس موجود در باید حداقل 12 میلی گرم در 100 سانتی متر مکعب باشد.
  •  در تولید گلاب از اسانس های تقلبی استفاده نشده باشد.
  •  استفاده از درب های غیرنفوذ آلومینیومی و یکبار مصرف.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علیرضا:
من تولید گلاب سنتی در مازندران انجام میدهم.میخواهم وارد صادرات گلاب تولیدی ام به کشورهای دیگر باشم.کسی تجربه دارد لطفا کمک کند که بتوانم این کار را انجام بدهم.ممنون و متشکر
پاسخ زینگ:
سلام
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رسول شیریان :
سلام چطور میتونم گلاب درجه خود را صادر کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

سیدانورحسینی:
گلاب خوب و درجه یک کاشان دارم برای فروش نیاز به راهنمایی دارم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>