اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلیات
جزیره قشم جزوه استان هرمزگان و در تنگه هرمز واقع است که از موقعیت جغرافیایی بسیار استثنایی بهره مند می باشد. این جزیره بین خلیج فارسpersian Golf و اقیانوس هند Indian ocean قرار گرفته و دارای خط کشتیرانی ساحلی به ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان می باشد و خط هوایی از فضای جنوب جزیره قشم عبور می نماید.

جزیره قشم دروازه خروجی نفت خلیج فارس نیز می باشد که نفت جهان از آن عبور می کند و نسبت به جزایر دیگر خلیج فارس دارای امتیاز و رجحان بیشتری می باشد.جزیره قشم در اجرای قانون منطقه آزاد می توانند از نظر اقتصادی بازار مهمی برای کل جمعیت ایران و کشورهای منطقه باشد.

زیرا با جذب سرمایه های خارجی و سرمایه گذاری مشترک با قراردادهایی مانند join-venture و استفاده از نیروی کار انسانی ارزان می توان امکانات تامین نیازهای مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی و ساخت قطعات و تجهیزات و صنایع دستی را فراهم ساخت.همچنین با استفاده از مدیریت شایسته، تمام کردن کالا با قیمت ارزان و قابل رقابت در مقابل کالای مشابه، تبدیل مواد خام به کالاهای واسطه و محصولات نهایی، می‌توان درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور فراهم ساخت.

احداث پل بین جزیره قشم و ساحل استان هرمزگان و ایجاد چند اسکله بزرگ به منظور پهلوگیری کشتی های با تناژ بالا، طرح جالبی است که مزایای آن ایجاد مسیری برای لوله آب، گاز، کابل برق، ریل راه آهن و جاده ترابری می باشد.در ضمن چنین مسیری برای ترانزیت کالا از خلیج فارس به آسیای میانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع می تواند درآمد اقتصادی قابل توجهی برای کشورمان ایجاد کرده و موجبات اشتغال را برای بیکاری فراهم سازد.

چگونگی ورود و خروج سرمایه
به موجب ماده 20 ق.ا.م آ ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی در منطقه قشم آزاد می باشد.کل اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات اعم از ایرانی و خارجی و سازمان های بین المللی حق دارند با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، به طور مستقل یا با مشارکت یکدیگر در آن منطقه سرمایه گذاری نمایند.

بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی آئین نامه اجرایی آن مصوب 1381 سرمایه تبعه خارجی در ایران به وسیله دولت ایران تضمین گردیده و دولت مکلف است در موردی که به موجب قانون خاص، از سرمایه تبعه خارجی سلب مالکیت کرده یا آن را تصرف و یا ملی نماید، خسارت وارده را جبران کند و سرمایه گذار خارجی می تواند ظرف 1 سال از تاریخ سلب مالکیت یا تصرف و یا ملی شدن، تقاضای جبران ضرر و زیان وارد به خود را به هیات سرمایه گذاری خارجی مستقر در وزارت اقتصادی و دارایی تقدیم کند.

این قانون در مورد تاجر ایرانی که سرمایه کسب شده خود را از خارج به ایران وارد نموده نیز حاکم می باشد.خروج سرمایه و سود حاصل از آن طبق قانون مزبور از منطقه آزاد، منع قانونی ندارد.حقوق مالکیت فکری مانند علایم، اختراعات، طرح های صنعتی و نام تجارتی که به نام سرمایه گذار خارجی در ایران به ثبت رسیده است مورد تضمین می باشد و اختلافات قراردادی بین سرمایه گذار خارجی و ایرانی بر اساس قرار داد حل و فصل می گردد.

زمین در منطقه آزاد قشم به سرمایه گذار خارجی به صورت اجاره واگذار می شود.ولی سرمایه گذار ایرانی می تواند علاوه بر خرید زمین یا اجاره آن و تعیین نوع فعالیت نسبت به اخذ مجوز اقدام نماید.

ثبت مالکیت فکری
ثبت شرکت موسسه، علائم، اختراعات یا طرح های صنعتی در منطقه آزاد قشم مجاز می باشد و مالکیت حقوق حاصل از آن ها و یا امتیازات راجع به قراردادهایی مانند دانش فنی، فن آوری و غیره مورد تضمین دولت می باشد.

معافیت مالیاتی
تاجر خارجی اعم از شخص حقیقی یا حقوقی و ایرانی که با ارز خارجی به فعالیت های اقتصادی در منطقه قشم می پردازد از تاریخ بهره برداری به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می باشد.

تأسیس بانک ایرانی و شعبه بانک خارجی در منطقه آزاد قشم
متقاضی می تواند درخواست خود را در مورد تأسیس بانک ایرانی یا شعبه بانک خارجی به سازمان آزاد قشم تبدیل نماید که پس از تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب شورای عالی مناطق آزاد مجوز لازم صادر می گردد.همچنین تأسیس صرافی در قشم پس از کسب مجوز از منطقه آزاد امکان پذیر می باشد.

به طور کلی در مناطق آزاد ایران ارز با منشاء خارجی و ارز با منشاء داخلی تفاوتی ندارد.بانک مجاز است در منطقه بدون استفاده از ارز دولتی اقدام به گشایش اعتبار اسنادی letter of credit نماید بقیه عملیات بانکی از قبیل پایاپای جهت انجام مبادلات بانکی طبق دستورالعمل های مربوط صورت می گیرد.

عوارض گمرکی و مقررات صدور برگ سبز
تولید کننده در منطقه آزاد باید مطابق با درصد ارزش افزوده کالای ساخته شده در منطقه را با پرداخت عوارض گمرکی جزو واردات به کشور محسوب و بقیه محصولات تولید شده را به عنوان صادرات به خارج از کشور منظور نماید.هر مسافر یک مرتبه در سال می تواند از کالاهای همراه خود از قبیل وسایل مسافرت و اشیاء شخصی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی به میزان ارز تعیین شده به شرط غیر تجاری بودن از خارج به داخل کشور انتقال دهد همچنین می تواند با دریافت برگ سبز کالا تا میزان ارز مجاز، همراه داشته باشد.

به طور خلاصه ورود کالا به منطقه آزاد از حقوق گمرکی و عوارض -5/1% شهرداری-5/1% مالیات-با رعایت این آیین نامه معاف می باشد.ورود مسافر یا گردشگر از کشور خارجی نیز به منطقه آزاد، از حقوق گمرکی و عوارض معاف است.

در منطقه آزاد شخص می تواند تولید کند و محصول آن را صادر نماید.در این صورت از حقوق گمرکی و عوارض معاف می باشد.چنانچه درصدی از امکانات داخل استفاده کرده باشد به هنگام ورود کالا به داخل کشور به همان میزان معافیت از حقوق گمرکی تعلق می گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قشم

  1. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکا و مدیران شرکت.
  2. دو نسخه اساسنامه.
  3. دو نسخه شرکتنامه.
  4. دو نسخه تقاضانامه.
  5. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس.
  6. ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت.
  7. دریافت مجوز فعالیت اقتصادی.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با سهامی خاص در قشم

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران.
  2. دو نسخه اساسنامه.
  3. دو نسخه اظهارنامه.
  4. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس.
  5. دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره.
  6. گواهی بانکی دال بر تادیه پرداخت حداقل 35% سرمایه به یکی از بانک های منطقه به نام شرکت در شرف تأسیس.
    نکته:چنانچه تمام یا بخشی از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی الزامی است.
  7. ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت.
  8. دریافت مجوز فعالیت اقتصادی.

پروسه ثبت شرکت در قشم

  • دریافت مجوز ثبت شرکت از طریق معاونت اقتصادی سازمان.
  • تکمیل مدارک فوق و پرداخت حق الثبت.
  • تکمیل اطلاعات خواسته شده و تعیین نام.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>