اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا کثیف شدن انژکتورها عجیب است؟
در مورد انژکتور خودرو باید بدانید که کثیف شدنشان اتفاقی عجیب نیست و به زودی این اتفاق گریبان شما را خواهد گرفت و از آن ناگزیر هستید. این اتفاق معمولا در خودروهایی که بیشتر در داخل شهر حرکت می کنند درصد رخداد بسیار بالاتری دارد چرا که روشن و خاموش کردن خودرو به صورت مکرر و در زمان کوتاه باعث گرفتگی انژکتورها می شود و زمان پاک سازی را از خودروهایی که در خارج از شهر استفاده می شوند، جلوتر می اندازد. البته قابل ذکر است که اگر بتوانید از خودروی خود به خوبی نگهداری کنید به راحتی می‌توانید زمان این اقدام را به تاخیر بیندازید.

وظیفه انژکتورها چیست؟
وظیفه اصلی انژکتورها این است که در زاویه مناسب و با قدرت بهینه، سوخت را به موتور برساند تا عملکرد خودرو به طور کلی تنظیم شود و هر گونه اختلال در این کار باعث مشکلاتی می شود که از جمله آن اختلالاتی است که در عملکرد خودروها مشاهده می شود و رانندگان از آن گلایه می کنند.

آیا می توان فقط یک سوزن انژکتور را تعویض کرد؟
کارشناسان خودرو می گویند که اگر یک انژکتور خودرو دچار مشکل شد، ترجیحا اقدام به تعویض همان قطعه نکنید چرا که عملکرد انژکتورها هماهنگ بوده و قطعا هماهنگی قطعه نو و جدید با قطعات قبلی سخت خواهد بود و به ندرت این هماهنگی به صورت کامل رخ می دهد. آنها پیشنهاد می کنند در صورتی که انژکتوری نیاز به تعویض پیدا کرد، تمام انژکتورها را تعویض کنید تا دوباره به مشکل نخورید و نیاز به مراجعه دوباره نداشته باشید.

آیا می توان مشکل انژکتور را از همان ابتدا تشخیص داد؟
یکی دیگر از سوالات مهم تشخیص اولیه مشکل انژکتور است که در صورت توانایی انجام این کار، قطعا به رفع بهتر مشکل کمک می کند ولی معمولا در خودروهای جدید که دارای سیستم های کامپیوتری پیشرفته هستند تشخیص این مشکل سخت است چرا که این سیستم ها به صورت خودکار مشکلات اندک سوخت رسانی را تشخیص و رفع می کنند و راننده مشکلات ناشی از این اختلالات اندک را متوجه نمی شود و زمانی راننده متوجه مشکل انژکتور می شود که اختلال عمیق تر شده است.

زمانی که ECU ناتوان از رفع مشکلات و اختلالات ناشی از سوخت رسانی نامناسب باشد معمولا مشکلات زیر به وجود می آید که راننده آنها را احساس کرده و می بایست سریعا به تعمیرکار مراجعه کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.

1- خودرو در هنگام دور گرفتن ریپ می زند و مکث هایی دارد
قطعا برای بسیاری از راننده ها پیش آمده است که خودرو در هنگام حرکت و وقتی که قصد شتاب گیری دارد دچار اختلال شده و مکث می کند. این نشان می دهد که انژکتور شما دچار مشکل شده و هر چه سریع تر می بایست اقدام متناسب را انجام دهید.

2- احتراق نامنظم
البته این مورد از تشخیص راننده خارج است ولی معمولا رانندگان حرفه ای از صدای تولیدی موتور متوجه این مشکل می شوند. این اختلال زمانی است که هوای زیاد و سوخت کم مخلوط می شوند و احتراق به درستی انجام نمی شود. همچنین در صورتی که مراحل احتراق به درستی و کامل انجام شود نیز صدای مذکور ایجاد می شود که یکی از نشانه های همین موضوع است و نشان می دهد که انژکتور خودروی شما احتمالا دچار گرفتگی است.

3- خودرو شتاب قبلی خود را از دست می دهد
از دیگر نشانه های مشکل دار بودن انژکتور خودرو کاهش شتاب خودرو است که معمولا راننده ها در دو بازه زمانی متوجه آن می شوند. به معنای دیگر بسیاری از راننده ها با این شکایت به کارشناس خودرو مراجعه می کنند که خودروی من قبلا شتاب خوبی داشت ولی در حال حاضر اصلا شتاب گیری خوبی ندارد. کثیف شدن انژکتورها قطعا یکی از دلایل این اتفاق است و می بایست برای رفع مشکل شتاب کم، اقدام به پاگ سازی آن شود.

4- دور موتور خودرو در سرعت پایین کاهش می یابد
یکی دیگر از نشانه های کثیف شدن انژکتورها این است که راننده هنگام که خودروی خود را متوقف کرده‌است و خودرو نیز در حال فعالیت است، دور موتور به صورت خودجوش! کاهش می یابد و به اعداد یک و پایین تر از آن نزول می یابد و گویی انگار ماشین در حال خاموش شدن است. این موضوع نیز یکی از نشانه های مهم کثیف شدن انژکتورها در خودرو است.

5- در معاینه فنی خودرو رد می شوید!
یکی دیگر از نشانه های کثیف شدن انژکتورها رد شدن خودرو در آزمون آلایندگی خودرو در معاینه فنی است. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که احتراق به درستی انجام نمی شود و اختلالات عملکردی انژکتور باعث سوختن بد بنزین شده و عملا پاسخ آزمایش آلایندگی خودرو نتیجه نامناسبی پیدا می کند.

6- مصرف بنزین شما به شدت افزایش پیدا می کند
یکی دیگر از نشانه ها و علائم مربوط به کثیف شدن انژکتورها افزایش شدید مصرف سوخت است که معمولا انژکتورها نقش بسزایی در آن دارند. بدیهی است که سوخت پاش های موتور اگر تنظیم نباشند و بیش از حد بنزین را به موتور وارد کنند، مصرف آن افزایش پیدا کرده و بدون آنکه تأثیری در عملکرد خودرو داشته باشد (به دلیل نامنظم بودن عملکرد انژکتورها) صرفا هزینه سوخت خودرو را افزایش می دهد.

اگر نشانه های بالا را در مورد کثیف شدن انژکتورها مشاهده کردیم چه کار کنیم؟
در صورت مشاهده نشانه های بالا و اگر از دانش فنی حداقلی برخوردار نیستید و یا به کلی اهل دست زدن به خودرو نیستید به کارشناس مراجعه کنید تا راهکار مناسب را عملی کند. اما پیشنهاد می کنیم قبل از حاد شدن اوضاع از مایع انژکتورشور و یا کیت های دستی برای این کار استفاده کنید تا اوضاع به تعمیر اساسی نرسد.البته توجه کنید لزوما نشانه های بالا به معنای کثیف شدن انژکتورها نیست و صرفا به عنوان یک نشانه باید استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>