اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

گواهی ارزش افزوده چیست؟
گواهینامه ارزش افزوده به برگه ای A5 گفته می شود که از طرف سازمان امور مالیاتی صادر می شود.این گواهینامه، بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر می شود، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند.

کلیه خریداران موظفند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آن ها درخواست کرده و پس از روئت آن، و اعتبار تاریخ نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.همچنین کلیه فروشندگان کالا و خدمات مشمول این قانون، ملزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود می باشند.

لازم به یادآوری است، منظور از ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالا ها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین می باشد.

مشمولین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

  • کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش یا درآمد ( کالا و خدمت) به استثنای اشخاص حقوقی با فعالیت های صرفاَ معاف موضوع 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، که به موجب فراخوان های قبلی تاکنون برای اجاره قانون فراخوان نشده اند، مشمول اجرای قانون خواهند شد.
  • اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای قانون فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد ( کالا و خدمت) از اولین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت ( عرضه و کالا و ارائه خدمات) مشمول اجرای قانون می باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده

  • تصویر مدارک شناسایی کلیه ی اعضای شرکت.
  •  کد اقتصادی.
  •  آگهی تأسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت ( در صورت وجود).
  •  گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی.
  •  نشانی و کد پستی پیمانکار.
  •  کد پستی دفتر و محل فعالیت.
  •  وکالتنامه.

مدارک مورد نیاز برای مرحله آخر ارزش افزوده

  • کد اقتصادی.
  • کلیه ی مدارک اعضا.
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت ( در صورت وجود).
  •  نام بانک شرکت.
  •  نام شعبه بانک.
  • کد شعبه.
  • شماره حساب.
  • تلفن و آدرس هیات رییسه.

مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

  •  ثبت نام تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده به صورت آنلاین:
  1.  ابتدا به سایت evat.ir مراجعه کنید.
  2.  سپس بر روی گزینه ی درخواست گواهینامه ثبت نام کلیک کنید.
  3.  در صفحه وارد شده نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید.
  4.  سپس، فرم درخواست گواهینامه ثبت نام نمایان می گردد.در این فرم، شماره اقتصادی را وارد کنید و به تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده نظیر نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس بپردازید.
  5.  چنانچه قصد تمدید گواهینامه ارزش افزوده را دارید گزینه ی دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده هستم را انتخاب نموده و اطلاعات آخرین گواهینامه خود را وارد نمایید.
  6.  در آخرین مرحله، بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک نموده و با انتخاب چاپ درخواست، از فرم خود پرینت بگیرید.

    لازم به ذکر است، پس از ثبت درخواست کد پیگیری به شما اعلام می گردد که جهت پیگیری درخواست ها در آینده لازم خواهد بود.
  • ارائه ی برگ ثبت نام اولیه همراه با مدارک ذکر شده.
  • ثبت نام مرحله دوم ( پس از آمدن رمز عبور).
  • ارائه ی کلی مدارک به اداره دارایی.
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>