اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع کامیون
کامیون دارای انواع گوناگونی است.این دسته از خودروهای سنگین عموماً برای رانندگی نیاز به گواهینامه بالای بیست تن دارند.

کامیون اتاق دار: کامیونی که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن از کف اتاق 1٫5 متر باشد.

کامیون لبه دار: کامیونی که حداکثر ارتفاع دیواره مقاوم اتاق بار آن ازکف اتاق 80 سانتیمتر باشد.

کامیون تیغه دار: کامیونی که قسمت بار آن به وسیله تیغه ای طولی به دونیمه مساوی تقسیم شده باشد.

کامیونی کفی: کامیونی که قسمت بار آن دیواره نداشته باشد.این نوع کامیون در بیشتر موارد برای حمل دستگاههای راهسازی و خودروهای سنگین استفاده می شود. لوازم یدکی کامیون بنز برای دستگاههای راهسازی نیز مشابه است.

کامیون سقف دار(مسقف): کامیونی که قسمت بارآن به صورت محفظه سرپوشیده ساخته شده است.

کامیون یخچال دار: کامیون سقف داری که قسمت بار آن دارای تجهیزات سردکننده باشد.

کامیون تانکر (باری مخزنی): کامیونی که قسمت بارآن به صورت مخزن بسته وبرای حمل انواع مایعات ساخته شده است.

کامیون بونکر: کامیونی که قسمت بارآن به صورت مخزن بسته وبرای حمل انواع جامدات شکل پذیر (فله) مانند سیمان که در ساخت بتون کاربرد دارد ساخته شده است.

کامیون مخلوط کن (میکسر): کامیونی که قسمت بار آن به صورت مخزن بسته و دارای دستگاه مخلوط کن باشد.این نوع کامیون برای مخلوط و میکس کردن مواد تشکیل دهنده بتون و حمل آن به محل مصرف استفاده می شود.این کامیون دارای یک مخزن گردان می باشد تا بتون تا رسیدن به مقصد سفت و خشک نشود.سهولت حفظ و نگهداری لوازم یدکی کامیون بنز در طرز صحیح استفاده از آن تعریف می شود.

کامیون کمپرسی: کامیون اتاق داری که تخلیه بار آن به وسیله دستگاه کمپرس انجام می شود.
کامیونت: به دو صورت زیر وجود دارد.این دسته از خودروهای سنگین عموماً نیاز به گواهینامه رانندگی بالای ده تن دارند.

خودروی ون باربری: وسیله نقلیه موتوری باری است که اتاق راننده و اتاق بار به صورت دو محفظه جداگانه و بر روی یک شاسی باشد و مجموع وزن وسیله نقلیه و ظرفیت حمل بار آن از 3٫5 تن تا کمتر از 5 تن است.

خاور: وسیله نقلیه موتوری باری است که اتاق راننده واتاق بار به صورت دو محفظه جداگانه و بر روی یک شاسی باشد و مجموع وزن وسیله نقلیه و ظرفیت حمل بارآن از 5 تن یا کمتر از 6 تن است.

کشنده: وسیله نقلیه ایست که یدک و یا نیمه یدک را به دنبال خود کشیده و به حرکت در می آورد.از کامیونهای کشنده برای حمل انواع کانتینر، کفی، کانگس و غیره استفاده می شود. لوازم یدکی کامیون بنز معمولا شامل کشنده این نوع کامیون نیز می شود.

کامیون های سری ال مرسدس بنز (به انگلیسی: Mercedes-Benz L-series truck) که در ایران با نام بنز مایلر به آلمانی: Meiller شناخته می شوند، کامیون های باری شرکت مرسدس بنز هستند که از سال 1959 تا 1995 تولید میشدند.

تاریخچه
نخستین تولید این سری در سال 1959 در آلمان و برای مصرف داخلی انجام شد ولی تولید برای صادرات آن تا سال 1995 ادامه داشت. سری ال صادرات بسیار موفقی داشت و به سرعت در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای‌جنوبی مشهور شد و به کار قرار گرفته شد و همچنین لوازم یدکی کامیون بنز در ایران بازار خوبی را برای قطعه سازان فراهم کرده استمدل های سبکتر که برای مسافت های کوتاه و ساخت وساز بود در کارخانه شهر مانهایم، و مدل های سنگینتر برای مسافت های طولانی در کارخانه شهر گاگناو تولید میشدند.

در سال 1962، مدل 19تنی با قدرت بیشتر، با نام L334C ساخته و به طور عمده صادر شد.سری ال همچنین در ایران، به طور فراوان وارد و پس از مدتی در داخل ایران تولید شدند و به بنز مایلر معروف شدند. هم اکنون، ایران خودرو دیزل، این سری را در دو مدل 2624 و 1924 با نام خاور، تولید می کند مدل 2628 نیز دیگر تولید نمی شود.

برای تهیه لوازم یدکی کامیون بنز به دلیل فراوانی فروشگاه های دارای قطعات خودرو های سنگین که در بین جاده ها وجود دارد معمولا خیال راننده را از بابت دسترسی آسان به این قطعات راحت کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>