اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علت هوا گرفتن که در واقع همان تجمع گاز داخل باک بنزین است، چیست؟
به باک بنزین خودروها نگاه کنیم. لوله خروجی که از باک برای جاری کردن سوخت به سمت موتور تعبیه شده است، غالبا به اندازه چیزی نزدیک به 2 سانتی متر بالاتر از کف باک قرار گرفته است. در واقع این لوله خروجی را بالاتر از سطح کفی باک بنزین قرار می دهند، تا رسوبات بنزین که در بخش انتهایی باک تجمع می کنند، به مسیر سوخت رسانی وارد نشده و به سمت موتور حرکت نکنند.

از آن جایی که بنزین پیوسته در حال تبخیر شدن است، در باک خودروها سوراخ بسیار ریزی برای خروج گازهای به وجود آمده، قرار داده شده است. معیوب بودن این منفذ می تواند خودرو را نیازمند هواگیری باک بنزین بنماید.

تجمع گاز داخل باک بنزین را به اصطلاح همان هوا گرفتن باک بنزین می نامند. با هوا گرفتن باک بنزین، شما قادر نیستید باک را به اندازه کافی از بنزین پر کنید. در این شرایط علی رغم این که نازل بنزین را در دست داشته و سعی در بنزین زدن کامل می کنید، اما باک پذیرای بنزین ورودی نیست و باید هواگیری باک بنزین را انجام دهید.

گازهای تجمع پیدا کرده، موجب پایین آمدن سطح فشار داخل باک بنزین شده و عملیات دریافت بنزین را مختلف می سازند.

فاجعه بزرگ تر، آتش سوزی!
به یاد داشته باشید که اگر این تجمع گازها داخل باک بنزین شدت پیدا کند، اوضاع می تواند بغرنج تر هم شود. تجمع زیاد گازها خطر آتش سوزی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می شود که حتما به صورت دوره ای نسبت به بازدید از باک بنزین و عمل کردن منفذ خروج گاز آن اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که هواگرفتن باک و نپذیرفتن بنزین به میزان کافی می تواند به جز نیاز به هواگیری باک بنزین، به عنوان یک زنگ خطر نیز به شمار رود.

روش هواگیری باک بنزین
نخستین کاری که انجام آن عاقلانه به نظر می رسد، بررسی باک بنزین توسط خود شما و یا یک مکانیک معتبر می باشد. در صورت گرفتگی در لوله سوخت گیری و یا مشکلی در منفذ خروج گاز، با برطرف ساختن آن مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

اما راه حل سریع تر و البته نیازمند صبوری و حوصله بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. اگر به پمپ بنزین رفته و با باک بنزین خودروی خود به شکلی مواجه می شوید که بنزین زدن یکباره را پس زده و به اصطلاح هواگرفته است، می توانید به روش زیر مشکل را برطرف نمایید.

شما باید زمان بیشتری برای بنزین زدن خود اختصاص دهید. به این شکل که مقداری بنزین وارد باک کرده و سپس به محض آن که متوجه شدید بنزین به جای داخل شدن به باک، بیرون می ریزد؛ دست نگاه دارید. اکنون باید کمی مکث کرده و دوباره مقداری دیگر بنزین وارد باک کنید. این روند را باید تا جایی ادامه دهید تا باک بنزین خودرو پر شود. احتمالا باید 10 برابر زمان معمولی برای بنزین زدن وقت اختصاصی دهید!

ممکن است بار اول موفق به پر کردن تمام گنجایش باک نشوید. اما با چند بار تکرار این حالت در چند وعده متناوب بنزین زدن، تقریبا هواگیری باک بنزین را با موفقیت پشت سر گذاشته و رفته رفته باک کاملا بنزین را به داخل خود راه می دهد.

چیزی به نام محلول یا ترکیب هواگیری باک بنزین وجود ندارد!
اما به خاطر داشته باشید که ترکیبی به عملکرد هواگیری باک بنزین وجود ندارد. مراقب باشید اتفاق خنده داری که برای من رخ داد، برای شما تکرار نشود.

چندی پیش در مراجعه به یکی از پمپ بنزین ها، در حالی که از مسئول پمپ درخواست کردم که باک ماشینم را پر کند، به وی توضیح دادم که باک به سختی بنزین می خورد و احتمالا مشکلی دارد.

این متصدی پمپ بنزین که احتمالا اعتماد به نفس بالایی هم داشت؛ به من گفت مشکلی نیست و می تواند با ریختن یک بسته هواگیر باک بنزین به قیمت 40 هزار تومان مشکل را حل کند. بنده هم خوشحال از این که مسأله هواگیری باک بنزین ماشینم به این سادگی برطرف می شود، قبول کردم.

البته هر چه قدر در آینه نگاه کردم چیزی داخل باک ریخته نشد و لحظاتی بعد متوجه شدم که چه کلاه گشادی سرم گذاشته شده است!

به هر حال من مسأله را به دفتر پمپ بنزین رسانده و وجه پرداختی ام را پس گرفتم، ولی این موضوع باعث شد یقین پیدا کنم که برای هواگیری باک بنزین محلول یا روشی جادویی وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>