اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سالیان گذشته، با ساخت اولین قطارها، تحولی بزرگ در عرصه حمل و نقل جهان به وجود آمد. روز به روز قطارها پیشرفته تر شد. مزارع و جنگل ها و بیابان ها دستخوش تغییرات زیادی جهت ساخت مسیر ریلی کشورها شدند.

اما با رشد جمعیت در اقصی نقاط جهان بیشتر کشورهای پیشرفته با این مشکل روبه رو شدند که دیگر مانند گذشته نمی توانستند خطوط ریلی را به راحتی گسترش دهند. وجود مزارع شخصی، شهرها، روستاها و الزام بیشتر کشورها به حفظ منابع طبیعی کار ساخت خطوط ریلی جدید را هرروز سخت تر می کرد. در همین راستا شرکت های بزرگ ساخت قطار به این نتیجه رسیدند که باید حداکثر استفاده را از مسیر ریلی موجود بکنند و برای رسیدن به این هدف اقدام به تولید قطارهایی با تعداد واگن های بیشتر جهت حمل بار و مسافر کردند.

سیر قطارها در طول تاریخ
اولین قطار در سال 1500 میلادی شروع به کارکرد. این قطارها بر روی ریل های چوبی به وسیله اسب های پرقدرت کشیده می شدند. باگذشت زمان و پی بردن به فواید حمل و نقل ریلی در سال 1800 میلادی، ریچارد ترویتیک اولین قطاری که با موتور بخار به حرکت درمی آمد را بر روی مسیر ریلی فولادی به حرکت درآورد و این آغاز پیدایش قطارهای امروزی بود.

نام دیگری که نقش مهمی در معرفی قطار به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل داشت، جرج استفنسون است. او اولین کسی بود که یک قطار بزرگ برای حمل مسافر ساخت. از آن زمان مسیر ریلی کشورها توسعه پیدا کرد و سفرهای ریلی روز به روز افزایش یافت. امروزه شاهد هستیم که با رشد فناوری اطلاعات و توسعه حمل و نقل ریلی، مسافران جهت سفرهای داخلی و خارجی خود می توانند به راحتی اقدام به رزرو بلیت قطار کنند.

بزرگ ترین قطارهای مسافری و باری جهان
بزرگ ترین قطاریکی از طولانی ترین قطارهای مسافربری که توانست نام خود را در کتاب گینس ثبت کند، توسط شرکت راه آهن ملی بلژیک ساخته شد. این قطار با طول 1732٫9 متر و وزن 2٫786 تن است و جزو قطارهای الکتریکی است. اولین سفر این قطار بزرگ پیمودن مسیر شهر گنت تا اوستند بلژیک بود. سرعتی که باوجود 216 مسافر درون آن برای این قطار طولانی ثبت شده 52٫8 کیلومتر در ساعت است.

این شرکت توانست عنوان طولانی ترین قطار را در آوریل سال 1991 میلادی به نام قطار خود در کتاب گینس ثبت کند. در طول سال های بعد، این رقابت بین شرکت های سازنده قطارها ادامه داشته است ولی این قطار توانست اولین بار این عنوان را برای کشور سازنده اش به ارمغان بیاورد. ابتکار قابل تحسین صاحبان این قطار این بود که درآمد فروش بلیت قطار یکی از سفرهای خود را به انجمن بیماران سرطانی هدیه کردند و توانستند مسئولیت اجتماعی خود را در قبال هم وطنان خود انجام دهند و برای شرکت خود اعتبار و خوش نامی کسب کنند.

بزرگ ترین قطار آمریکا
بزرگ ترین قطار باری جهان توسط شرکت نورفولک ساترن آمریکا ساخته شده است. در این قطار 137 واگن باری توسط 7 لکوموتیو قدرتمند به حرکت درمی آید. این شرکت بزرگ دارای 34٫600 مسیر ریلی اختصاصی و یا مشترک با دیگر شرکت هاست. این شرکت جهت بهره برداری حداکثری از ناوگان ریلی خود با متصل کردن واگن های بیشتر به هم توانسته سهم بیشتری از جابه جایی بار را به خود اختصاص بدهد. این قطار علاوه بر طولانی بودن، قدرتمندترین قطار جهان است.

شرکت های بزرگ سازنده قطار همواره سعی دارند تا با تولیدات خود بتوانند امکان بهره برداری بیشتر از مسیر ریلی را محیا کنند. در ساخت بعضی قطارها با افزایش سرعت و کم کردن زمان سیر قطار و در بعضی موارد با ساخت قطارهای بزرگ که بتوانند حجم بار و مسافر بیشتری را جابجا کنند.

امیدواریم در کشور عزیز ما نیز شاهد توسعه شبکه خطوط ریلی در نقاط مختلف باشیم و بتوانیم از این صنعت بهره بیشتری ببریم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>