اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی قطعات و سیستم حرکتی قطار مبحث تخصصی این حوزه است. اما آنچه موردنظر ماست قسمت های از قطار است که نامشان را بارها در مقالات و فیلم ها و… خوانده و شنیده ایم.

لکوموتیو و واگن ها جز ارکان اصلی سیستم حمل و نقل ریلی می باشند. لکوموتیو قدرت محرک جهت حرکت قطار است و زمانی قطار به حرکت درمی آید که لکوموتیوها نیروی کششی لازم را تولید کنند. لکوموتیوها انواع مختلفی دارند. اولین قطارها توسط لکوموتیوهایی که با موتور بخار قدرتشان را تأمین می کردند، به حرکت درآمدند. توربینی، دیزلی و دیزل - الکتریکی از انواع دیگر لکوموتیو است.

لکوموتیوهای برقی که قدرت موردنیازشان در خارج از قطار تأمین می شود و از طریق مسیر ریلی به لکوموتیو می‌رسد بیشتر در حمل و نقل شهری استفاده می شود و بانام قطارهای برقی شناخته می شوند. ولی در قطارهای باری و مسافری از لکوموتیوهای پرقدرت تر که به نام آن ها اشاره کردیم، استفاده می شود.

لکوموتیوها ازلحاظ قدرت به انواع مسافری و باری و یا دو منظوره تقسیم می شوند و قدرت نوع باری آن از انواع دیگر بیشتر است.

قطار از چندین واگن تشکیل شده است. این واگن ها می تواند جهت حمل بار و مسافر استفاده شود. شرکت های تولیدکننده واگن های مدرن جهت حمل مسافر و واگن های متناسب با حمل انواع بارمی سازند.

در طول زمان تقاضای مردم برای تهیه بلیت قطار و سفر با آن در مسیر ریلی مبدأ تا مقصد افزایش یافته است. به همین دلیل تعداد واگن های قطار بیشتر شده و قطارهای بزرگ تولید شدند. جهت به حرکت درآوردن این قطارها نیاز به لکوموتیوهای بیشتر در بین واگن هاست. درواقع قطارهای بزرگ دنیا قطارهای با تعداد واگن ها زیاد و لکوموتیوهای پرقدرت تر هستند.

یکی از بزرگ ترین قطارهای مسافری بزرگ در دنیا توسط کشور بلژیک ساخته شد. بزرگ ترین و قدرتمندترین قطار باری جهان توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>