اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اولین قطار بخار در سال 1804به وسیله ریچارد ترویسیک ساخته شد. این قطار خیلی سنگین بود و خط آهن را شکست، بنابراین ترویسیک موتور جدیدی به نام «کی می تونه منو بگیره» را ساخت. این یکی سبک تر بود و امتحانش را با حرکت بر روی یک مسیر دایره ای شکل به خوبی پس داد.

  • در سال 1825، مهندسی انگلیسی به نام جورج استفنسون راه آهنی در شمال انگلستان افتتاح کرد. او یک قطار بخار به نام لوکوموشن (نقل و انتقال) طراحی کرد و از آن برای کشیدن واگن های پر از ذغال سنگ استفاده کرد.
  • معروف ترین موتور بخار جورج استفنسون، موشک نامیده می شد. موشک به زمان خودش (1829) هم سریع بود و هم قابل اعتماد.
  • از دهه 1830، گسترش راه آهن در سراسر جهان آغاز شد. برای شروع، بریتانیا قطارهایی ساخت که در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گرفت اما پس از آن کشورهایی مانند فرانسه و آلمان هم تولید لوکوموتیوهای بخار خودشان را شروع کردند.
  • اولین لوکوموتیو بخار که در آلمان به کار گرفته شد اشپیگل آدلر نامیده شد.
  • افراد زیادی پول هنگفتی در صنعت راه آهن خرج کرده اند. برای مثال جورج هادسون، تاجر انگلیسی، به نام «سلطان راه آهن» شناخته می شد.
  • قدیمی ترین لوکوموتیو در حال کار جهان متعلق به کشور هند است. «ملکه پری» در سال 1855 در بریتانیا ساخته شد و به هند حمل شد.
  • لوکوموتیوهای بخار سه نوع چرخ دارند. چرخ های بزرگ که به وسیله پیستون ها می گردند و باعث حرکت لوکوموتیو می شوند. چرخ های کوچک در جلوی لوکوموتیو که به هدایت موتور رو به جلو کمک می کنند. چرخ های کوچک در پشت لوکوموتیو که چرخ های انتهایی نامیده می شوند و به حمایت از وزن جعبه آتش و کابین راننده کمک می کنند.
  • اولین قطار مسافربری 3 درجه واگن داشت. واگن های درجه 1 پنجره های زیادی داشتند، مبله بوده و به زیبایی تزئین شده بودند. واگن های درجه 2 با مدل ساده تری طراحی شده بودند. آنها نسبت به واگن های درجه 1 پنجره های کمتری داشتند. واگن های درجه 3 بسیار زمخت آماده شده بودند. آنها تزئین نشده بودند و تا قبل از سال 1840 حتی سقف هم نداشتند.
  • در قرن نوزدهم مسافران خیلی ثروتمند در قطارهای بسیار لوکس سفر می کردند. واگن های قطار ملکه ویکتوریا دیوارهایی نرم با پوشش ابریشمی داشتند و ناپلئون سوم امپراتور فرانسه یک قطار خصوصی با بالکن و مجموعه گران قیمت شراب در اختیار داشت.
  • قطارهای بخار در راه آهن های شهری هم مورد استفاده قرار گرفتند اما به زودی آشکار شد که آنها برای این منظور مناسب نیستند. چراکه دود لوکوموتیو همه چیز را سیاه می کرد. در دهه 1880 قطارهایی که با نیروی برق کار می کردند به عنوان جایگزینی برای قطارهای بخار برای استفاده در شهرها معرفی شدند.
  • در سال 1934 اولین لوکوموتیوی که با سرعت بیشتر از 100 مایل در ساعت (تقریباً 161 کیلومتر در ساعت) حرکت می کرد ساخته شد. این قطار بدون توقف بین لندن و ادینبورگ حرکت کرد.
  • بزرگ ترین موتورهای بخار در دهه 1940 ساخته شدند. برای مثال یک لوکوموتیو بزرگ ساخته شد که می‌توانست 100 واگن را حمل کند و با سرعت 70 مایل در ساعت (تقریباً 113 کیلومتر در ساعت) هم حرکت کند.
  • قطارهای بخار هنوز هم در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند. چین نمونه این کشورها است. البته از سال 1982 هیچ قطار بخار جدیدی در چین طراحی نشده است.
  • در اروپا و ایالات متحده، گروهی از علاقه مندان قطار بخار شروع به بازیابی و به کار انداختن لوکوموتیوهای بخار کرده اند تا اطمینان دهند که قطارهای بخار هرگز به طور کامل محو نمی شوند. برخی از خطوط از لوکوموتیوهای بخار تنها در صنعت توریسم استفاده می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>