اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتحادیه قطب شمال پاک از کشورهای عضو IMO خواست تا از انتشار کربن سیاه از طریق حمل و نقل بین المللی در این منطقه جلوگیری کنند. اعضای این سازمان غیر دولتی در دیدار با مدیر کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO با یادآوری این موضوع از این کمیته خواست به اعضای IMO یاد آوری کنند تا با کنترل سوخت سنگین انتشار ذرات کربن سیاه  توسط کشتی ها را کاهش دهند.

"Sian Prior" مشاور سرپرست اتحادیه قطب شمال پاک در این زمینه یاد آور شد: از یک سو ذرات کربن سیاه تا هفته ها در اتمسفر باقی می ماند و موجب جذب بیشتر گرما شده و گرمایش منطقه قطب شمال را تسریع می کند و از سوی دیگر انتشار کربن سیاه به سلامت انسان آسیب جدی وارد می کند.باید کشورهای عضو IMO راه حل سریع و موثر را برای مقابله با بحران آب و هوایی قطب شمال و همچنین به حداقل رساندن اثرات بیشتر کربن سیاه اتخاذ کنند.

به گفته "Sian Prior" ما از کشورهای عضو، خواستار حرکت در جهت جلوگیری از به کارگیری سوخت سنگین در کشتی ها هستیم و این کشورها باید هرچه زودتر به استفاده از سوخت های پاک روی بیاورند.

بر اساس این گزارش هشت کشور قطب شمال در سال 2015 تعهد دادند تا نسبت به کاهش استفاده از سوخت سنگین اقدامات لازم را به عمل آوردند که در حال حاضر به جز کانادا اکثر آنان در این مسیر گام برمی دارند.

در همین حال در آوریل سال 2018 ممنوعیت استفاده از سوخت سنگین در حمل و نقل دریایی قطب شمال توسط کشورهای  فنلاند، آلمان، ایسلند، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد و آمریکا تصویب شد. اما هنوز وجود کربن در این منطقه بیش از پیش احساس می شود.شایان ذکر است تغییر آب و هوایی در قطب شمال بین سال های 2010 و 2018  باعث از بین رفتن ورقه های یخ و از دست رفتن 5000 گیگاتن آب شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>