اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا می دانید بزرگ ترین پروانه ها به کدام کشتی ها تعلق دارند؟
در لیست زیر تعدادی از بزرگ ترین پروانه های کشتی ساخته شده را به شما معرفی می کنیم:

 Emma Maersk:
اما مرسک بزرگ ترین کشتی کانتینر بر ساخته شده در جهان است. پس منطقی ست که برای رسیدن به سرعت 27 گره نیازمند پروانه های بزرگی باشد. پروانه این کشتی توسط شرک آلمانی Mecklenburger Metallguss ساخته شده که 131 تن ناقابل وزن دارد.

کشتی

کانتینر بر شرکت Hapag Lloyd:
شاید پروانه این شناور یکی از بزرگ ترین پروانه های ساخته شده باشد. این پروانه 6 تیغه ای، 9.1 متر قطر و حدود 101.5 تن وزن دارد.

کشتی

Oasis of the seas:
در حال حاضر بزرگ ترین کشتی مسافربری جهان است. ABB سازنده پروانه های شش متری این کشتی غول پیکر است. این پروانه های توانایی چرخش دارند که قدرت مانور بهتری با این شناور می دهد.

کشتی

 TITANIC:
این کشتی یکی از بزرگ ترین ها در دوران خودش بود که به نسبت جثه بزرگش، پروانه های بزرگی هم داشت. این شناور دارای دو پروانه 3 تیغه ای باندازه 23 فوت و 6 اینچ و وزن 38 تن بود. این پروانه های برنزی توسط موتورهای مستقلی با قدرت 30 هزار اسب بچرخش در می آمد.

کشتی

 Queen Elizabeth 2:
کشتی QE2 نیز یک شناور دیگر با پروانه های عظیم الجثه است. این کشتی مجهز به یک جفت پروانه با قطر 22 فوت و وزن 43 تن می باشد. این شناور همیشه تیغه های یدکی را در دک سینه خود حمل می کرد.

کشتی

 Palmer:
این شناور یک کشتی یخ شکن قطب جنوب است که پروانه هایی بنسبت بزرگ با قطر 4 متر و با چهار تیغه دارد. سازندگان نروژی توانستند پروانه ای را ارائه کنند که این کشتی بتواند با سرعت 3 گره در یخهای ضخیم حرکت کند.

کشتی

Elation:
یک کروزر تفریحی که به یکی از بزرگ ترین پروانه های صنعت دریا تجهیز شده است. سیستم پیشرانش آزیپاد این شناور به همان اندازه بزرگی آن، کارآمد نیز می باشد.

کشتی

 Bismark:
یکی از مهم ترین کشتی های جنگی آلمان بود که سال 1939 به آب انداخته شد. از دلایل اهمیت این شناور، سیستم پیشرانش آن با سه پروانه به اندازه 4.7 متر بود. این پروانه ها با ساختاری بزرگ از آلیاژ برنز منگنز ساخته شده بود. این پروانه های عظیم با سرعت 270 دور در دقیق دوران و 2.5 متر مکعب آب را در هر دقیق جابجا می کردند.

کشتی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
داریوش شهابی:
باسلام و وقت بخیر ممنون از مقاله ای که گذاشتین، یه سوال از خدمتتون داشتم، چرا سطح پروانه کشتیهایی با این هزینه را با اجرای پوشش سرامیکی، نسبت به خوردگی، مقاوم سازی نمیکنند؟ آلیاژهای نیکل، اگرچه مقاومت مناسبی به خوردگی دارند، ولی مقاومت سرامیکها، بسیار بهتر از انهاست. باسپاس
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>