اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطار سریع السیر بی تردید هر صنعتی نقش ‏آفرینان اصلی خود در سطح جهان را دارد و صنعت تولید قطار نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ غول‏ های چندملیتی که ردپای آن ها در صنعت ریلی بسیاری از کشورهای جهان مشاهده می‏ شود.

گاهی در برخی از مناقصه‏ های ساخت قطار در پیشرفته‏ ترین اقتصادهای جهان همه این غول‏ های بزرگ یک جا جمع می‏ شوند و به رقابت با یکدیگر می‏ پردازند. شاید همین رقابت در کیفیت و قیمت موجب شده است که جهان آنان را به عنوان غول‏ های تولید قطار بشناسد.

این شرکت های چندملیتی علاوه بر ساخت قطار، خدمات پس از فروش قطارها را نیز به خریداران ارائه می‏ کنند و در نگهداری و تامین آشیانه قطارها هم خدمات تخصصی ارائه می‏ کنند. به تازگی شرکت قطارهای مرسی‏ریل انگلیس با هدف نوسازی ناوگان ریلی خود مناقصه ه‏ای را برگزار کرده است که پنج غول صنعت تولید قطار جهان در آن شرکت کرده‏ اند به این بهانه نگاهی داریم به این شرکت ها.

بمباردیه:

  • این شرکت چندملیتی که اکنون مقر اصلی آن در شهر مونترال کانادا قرار دارد، تولیدکننده پیشتاز در صنایع هواپیماسازی، تجهیزات دفاعی، نظامی و ساخت قطار در جهان است و هم‏ اکنون پروژه تامین 65 قطار جدید برای شرکت کراس‏ریل انگلستان را در دست اجرا دارد. ارزش این قرارداد بالغ بر یک میلیارد پوند برآورد شده است. این شرکت در سال 1942 در کبک کانادا تأسیس شده و حالا در فهرست 500 شرکت بزرگ جهان قرار دارد. سهام این شرکت در بورس تورنتو معامله می ‏شود. تعداد کارکنان این شرکت بزرگ نزدیک به 700 هزار نفر است.

 CAF:

  • از قطارهای تولید شرکت اسپانیایی CAF برای سریع‏ ترین راه دسترسی شهر لندن به فرودگاه هیثرو استفاده شده است. این شرکت متعلق به بخش خصوصی است و تاریخچه تأسیس آن به سال 1860 میلادی بازمی‏‌گردد. قطارهای ساخت این شرکت دارای فناوری پیشرفته مجهزبه سیستم حمایت اتوماتیک قطار (ATP) هستند. در این سیستم اگر راننده قطار سیگنال یا علائم سرعت را دریافت نکند، ترمزهای قطار به طور خودکار عمل خواهند کرد. این شرکت علاوه بر قطار، تراموا نیز تولید می کند. کشور‏های ترکیه و عربستان از جمله مشتریان این شرکت در منطقه ما هستند.

 میتسویی:

  • گروه میتسویی یکی از بزرگ ترین شرکت های جهان است و با شرکت‏ ژاپنی سازنده قطار به نام جی‌ترک و شرکت فرانسوی آلستوم همکاری می‏ کند. شرکت آلستوم به تازگی قراردادی به ارزش 50 میلیون پوند را برای تامین 15 قطار در فرانسه منعقد کرده است که سرعت آن ها 100 کیلومتر در ساعت است. علاوه بر این، شرکت میتسویی سازنده قطارهایی است که در مسیرهای بین شهری ایرلند مورد استفاده قرار می‏ گیرند.

زیمنس:

  • شرکت آلمانی زیمنس با بیش از 340 هزار کارمند یکی از بزرگ ترین شرکت های مهندسی اروپا است که تنوع محصولاتش طیف وسیعی از کالاهای مربوط به آشپزخانه گرفته تا تجهیزات و ماشین‏ آلات صنعتی و قطارها را در برمی‏ گیرد. این شرکت قطارهای شرکت ریلی «اسکای‏ترن» بانکوک را تولید کرده است. علاوه بر این قطارهای جدید (کلاس 700) و یورو استار ‏ای320 را تولید کرده است.

 استادلر:

  • این شرکت سوئیسی برای سراسر اروپا قطار، اتوبوس و تراموا تولید می‏ کند. از جمله شهرهای مشتری قطارهای این شرکت می توان به هلسینکی، برلین و لندن اشاره کرد که قطارهای این شرکت این شهرها را به سایر شهرهای اروپایی پیوند می‏ زنند. تعداد کارکنان این شرکت در سراسر جهان بالغ بر 6100 نفر است و این شرکت هلدینگ تشکیل شده است از هشت شرکت تابعه با دفاتری در کشورهای الجزایر، آلمان، ایتالیا، هلند، اتریش، لهستان، سوئیس، جمهوری چک، مجارستان و بلاروس.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>