اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتی

پمپ سوخت در موتور دیزل سولزر سرعت پایین از نوع ولو (valve type) می باشند که طراحی خاص خود را دارند. در این نوع طراحی، هر دو سیلندر دارای یک باکس پمپ سوخت هستند.

در سیستم شکل بالا، پلانجر به cam follower متصل شده است. پلانجر سبب حرکت دادن د اهرمی می شود که به آن ها متصل است.هر کدام از این اهرم ها یکی از ولوها را کنترل می نماید.

تکیه گاه اهرم ها به نحوی تعبیه شده که جهت باز و بسته شدن ولوها همواره مختلف باشد هیچ گاه همزمان گشوده نشوند. به عنوان مثال در شکل زیر وقتی پلانجر به سمت بالا در حرکت است، ساکشن ولو به سمت پایین حرکت می کند و اسپیل ولو به سمت بالا.

پیستون هر کدام از ولوها اندکی لقی دارد تا به محض بالا آمدن پلانجر شروع به باز شدن نکند.

هر دو ولو از بالا تحت فشار فنر می باشند.

در این نوع پمپ سوخت وجود یک relief valve الزامی است که در شکل زیر لحاظ نشده است.

کشتی

تشریح عملکرد سیستم:

شکل 1:

  • پلانجر به سمت پایین در حال حرکت است. ساکشن ولو باز می باشد و سوخت به داخل پمپ راه میابد.

شکل 2:

  • پلانجر به پایینترین نقطه خود رسیده و به سمت بالا در حرکت است. به خاطر وجود لقی در اهرم ها، تا باز شدن اسپیل ولو و بسته شدن ساکشن ولو، اندکی تاخیر به وجود می آید. در این مرحله ساکشن ولو همچنان باز است و مقداری از سوخت داخل پمپ مجددا به مبدا خود باز می گردد.

شکل 3:

  •  پلانجر به سمت بالا در حرکت است. ساکشن ولو بسته شده و اسپیل ولو هنوز باز نشده است. داخل پمپ فشار بالا میرود و چون هر دو مسیر بسته است با فشار به سمت انژکتور فرستاده می شود.

شکل 4:

  •  پلانجر همچنان به سمت بالا در حرکت است و این بار اسپیل ولو را گشوده است. با باز شدن این مسیر، فشار سیستم افت پیدا می کند و سوخت باقیمانده از اسپیل ولو خارج می شود.

تغییر تایمینگ و کنترل میزان سوخت به یکی از روش های زیر انجام می گیرد:

  1. به وسیله تغییر مکان تکیه گاه ها می توان زمان باز و بسته شدن ولوها را تغییر داد.برای تغییر تایمینگ، ساکشن ولو را دستکاری می کنند و برای تغییر دبی سوخت پمپ شده، زمان باز شدن اسپیل ولو را تنظیم می نمایند.
  2. به وسیله تغییر زاویه cam نسبت به cam shaft.
  3. به وسیله پوش راد.

در طراحی های جدید این امکان وجود دارد که وقتی موتور خاموش است، سوخت با فشار پایین (در حدود 7 بار) به انژکتور برود و بازگردد و بدین ترتیب سوخت گرم باقی بماند.

در پمپ سوخت های ولو تایپ این امکان بدین صورت لحاظ شده است که در زمان خاموش بودن موتور، می توان پمپ تامین سوخت را روشن نگهداشت. بدین ترتیب سوخت با فشار 7 بار به داخل پمپ سوخت می رسد و با فرض باز بودن ساکشن ولو آزادانه از مسیر خروجی که یه شیر یکطرفه است عبور کند و به انژکتور برسد.طبیعی است که این فشار برای تزریق سوخت کافی نیست و در یک مسیر بسته می چرخد و به سیستم باز می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>