اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لایروب ها شناورهایی هستند که به منظور لایروبی کانال های دسترسی، پای اسکله ها، رودخانه ها، حوضچه ها و آب های ساحلی به کار گرفته می شوند. لایروب ها برحسب نیاز و کارایی، انواع گوناگونی دارند که در زیر به شرح برخی از آن ها می پردازیم.

لایروب سطلی:
اینگونه کشتی های لایروب بیشتر از سایر سیستم های لایروبی متداول بوده و برای لایروبی محل هایی مانند کناره های اسکله مورد استفاده قرار می گیرند و در اکثر بنادر جهان از اینگونه کشتی ها وجود دارد.

کشتی

طرز عمل آن به این صورت است که در اطراف یک گردونه بزرگ تعداد زیادی از سطل های مخصوص حملِ گل و لای نصب گردیده است؛ پس از انتقال این گردونه در عمق مورد نیاز، با نیروی مکانیکی، گردونه به حرکت درآمده و سطل های اطراف آن گل و لای موجود را از کف دریا کنده و به انبارهای مخصوص لایروب و یا به ساحل در صورت موجود بودن امکانات، تخلیه می نماید.

لایروب چنگکی:
این نوع لایروب ها مجهز به چنگک های بزرگ و قوی بوده که پس از انتقال آن ها به عمق مورد نظر گل و لای یا وسایل زائد کف دریا را با خود بالا آورده و به ساحل تخلیه می نمایند.

کشتی

این سیستم لایروبی بیشتر در اطراف اسکله ها به کار می رود و اگر عمل لایروبی دور از ساحل انجام پذیرد مواد زائد کنده شده به وسیله چنگک به انبارهای خود لایروب یا دوبه همراه، منتقل و سپس به محل های مناسبی حمل می گردد.

لایروب مکنده:
این نوع لایروب عموما برای بسترهای شنی و گلی و به طور کلی بسترهای نرم دریا مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتی

لایروب مکنده تیغه دار:
این نوع لایروب عموما برای لایروبی بستر سنگی یا مرجانی از یک سر تیغه دار دوار استفاده می کند.

کشتی

از مزایای اینگونه لایروب ها بازده بالا، قابلیت لایروبی انواع بسترها و استفاده برای عملیات احیای زمین می‌باشد و از معایب آن می توان به عدم استفاده از آن در دریای طوفانی اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>