اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیی

 ایجاد هرگونه ارتباط از ساحل به دریا و بالعکس از طریق تجهیزات مخابراتی اعم از تلگراف، تلفکس، رادیوتلفنی، ماهواره و غیره را مخابرات دریایی گویند.

ایستگاه ساحلی:
به مکانی گفته می شود که کلیه ارتباطات بین ساحل و شناورها از آن محل صورت می گیرد.

وظائف مخابرات دریایی:
پرسنل مخابراتی در اولین مرحله ازکارمی بایست از کلیه مقررات بین المللی مخابرات دریایی که ازسازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) واتحادیه بین المللی مخابرات(ITU)ارسال می گردد آشنایی داشته باشند تا بتوانند از این طریق به اجرای دقیق آن ها اهتمام ورزد.

از مهم ترین این قوانین اعمال مقررات سیستم جهانی ایمنی و اظطرار دریاییGMDSS که امروزه از ارکان مخابرات دریایی می باشد، ونظارت بربهره برداری استاندارداز سیستم های مربوطه درایستگاه های ساحلی وابسته وغیر وابسته وهمچنین شناورهای تحت سولاس وغیر سولاس می باشد.

به جهت اجرای این منظوربه صورت منظم ودوره ای کارشناسان مخابرات از ایستگاه های بنادر تابعه و ارگان‌های غیروابسته دریایی بازدید نموده وگزارشات مربوطه را ارسال می نمایند.

از دیگر وظایف مخابرات بررسی فرکانس های مورد استفاده ایستگاه های ساحلی کشور و منطقه به منظور انطباق با فرکانس های تخصیص یافته توسط اتحادیه بین المللی مخابراتی (ITU) می باشد که دراین خصوص ضمن بازدید از ایستگاه های ساحلی وکنترل فرکانس ها محقق می گردد.

درهمین راستا اخذ مجوز تأسیس وپروانه بهره برداری ازتجهیزات مخابراتی ازسازمان تنطیم مقررات رادیویی برای ایستگاه های ساحلی مرتبط و غیر مرتبط و یا تمدید مجوزها نیز در دستور کار این بخش قرار دارد.

با توجه به اینکه مرکزمخابرات دریایی به عنوان مرکز هماهنگی نجات دریایی نیز می باشد، درخصوص تجسس و نجات دریایی (SAR) ارتباط تنگاتنگی با اداره امور ایمنی وحفاظت دریایی داشته و کلیه پیام های اظطرار از این طریق دراختیارSAR قرارداده می شود و تا پایان عملیات SAR حضور خواهند داشت.

از دیگر وظایف مخابرات دریایی بررسی مستمر و تست سیگنالینگ پیرامون شناسایی نقاط کورایستگاه های ساحلی وارائه پیشنهاد درخصوص تأسیس ایستگاه جدید یا رفع نقاط کور ازطریق تجهیزات مخابراتی می‌باشد.

ازدیگر وظایف مخابرات ارسال گزارشات وپیش بینی های جوی ازطرق مختلف ( ناوتکس، VHF وپیام کوتاهSMS) جهت ایمنی دریانوردی می باشدکه دراین راستا ارتباط بسیارخوب و تنگاتنگی باسازمان هواشناسی وجود داشته و درجلساتی که به طور مستمر با هواشناسی بعمل می آید به تبادل نظردرخصوص ارائه راهکارهای مناسب و بهینه جهت خدمات رسانی مطلوبتر به دریانوردان، شناورهای تحت سولاس، شناورهای صیادی وحتی تفریحی می پردازند.

خدمات قابل ارائه اییستگاه مخابرات دریایی:
بخش مهم ترخدماتی است که به صورت عملی بشرح ذیل توسط مخابرات دریایی ارائه می گردد:

  1. آمارهای روزانه مربوط به تردد شناورها وعملیات کشتی ها درلنگرگاه وحوضچه به صورت منظم به مسئولین ارائه می گردد که بااین برنامه مسئولین و پیمانکاران تخلیه وبارگیری با آگاهی بیشتری نسبت به برنامه ریزی تخلیه وبارگیری اقدام می نمایند.
  2. وضعیت جوی هوا ودریا روزانه در دونوبت به وقت محلی در ساعت های 0830 صبح و 1630 عصر (05:00 و 13:00 UTC) ازطریق سیستم بین المللی فرستنده ناوتکس بندر فریدونکنار برروی فرکانس 518 کیلوهرتز برای کلیه کشتی های عبوری جنوب دریای خزر ارسال می گردد.
  3. وضعیت جوی در باند VHF (کانال های 18 و 69) به زبان های فارسی وانگلیسی روزانه در دو نوبت 09:00 صبح و 17:00 عصرازطریق مرکز ایستگاه رادیویی بندر نوشهر و برروی کانال 69 درساعت های 09:15 صبح و 17:15 عصر به زبان فارسی از طریق مخابرات بندر فریدونکنار اعلام می گردد.
  4. روزانه در یک نوبت وضعیت جوی از طریق سیستم پیام کوتاه (SMS) توسط مرکز مخابرات دریایی بندرنوشهر به شماره همراه کلیه فرماندهان شناورهای صیادی، شرکت ها و نمایندگان ارگان های دریایی مانند شیلات وحفاظت منابع آبزیا ن در استان های مازندران، گلستان وگیلان ارسال می گردد.
  5. برگزاری جلسات در قالب کمیته راهبردی هواشناسی شمال کشورباحضورنمایندگان بنادر شمالی ونمایندگان ادارات کل هواشناسی استان های مازندران، گلستان وگیلان درجهت افزایش توانمندی اطلاعات هواشناسی وارسال آن از طریق ناوتکس، VHF وپیام کوتاه (SMS) وهمینطوربرگزاری جلسات درقالب کمیته مخابرات دریایی باحضور نمایندگان اداره کل، نمایندگان شیلات وحفاظت منابع درجهت استاندارد سازی ایستگاه ها وافزایش ایمنی دریانوردی در سطح استان مازندران انجام می شود..
  6. ارائه خدمات مخابراتی شامل ارتباط رادیو تلفنی درباندهای VHF و HF برای کشتی ها جهت تماس با کشورهای خارجی، نمایندگان وصاحبان کالا.
  7. در راستای کنترل و تردد کشتی ها درمحدوده منطقه A1 با تجهیز مرکزکنترل به سیستم های AIS ورادار آرپا، نظارت دقیقتری برکانال و محدوده عملیاتی بندر وحرکت شناورها انجام می شود.
  8. دربخش مخابرات خشکی (مرکز تلفن) در حال حاضر یک مرکزسوئیچ 512 شماره ای مایتل مدل SX2000 در بندر نصب شده که قابل افزایش تا 5000 شماره می باشد که در راستای افزایش توانمندی آن واستفاده از بستر IP TELEPHONY سوئیچ مذکور به مدل MN3300 تغییر خواهد یافت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>