اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات میوه به عراق، یکی از ضروریات برای این کشور است زیر ا عراق یکی از کشور های حوزه خلیج فارس و دارای آب و هوایی بسیار گرم و خشک می باشد. تقریباً در همه جای این کشور، درختی به جز نخل رشد نکرده و فقط در شمال عراق که منطقه ای کوهستانی است، شاهد باغ های میوه جات هستیم.

از این رو ایران تنها کشوری است که جدای از مباحث سیاسی می تواند به راحتی به این کشور خشک بار و تره بار صادر کند. در سال های گذشته ایران به عنوان یک قطب اقتصادی در زمینه صادرات میوه به عراق و سایر کشور های حوزه خلیج فارس مانند، قطر و کویت بوده است.

صادرات میوه به عراق یکی از جمله صادراتی است که هر ساله صورت می گیرد. این نوع از تجارت توسط مرز‌های زمینی و با استفاده از کامیون های بزرگ و بعضاً یخچال دار صورت می پذیرد. ایران دارای یکی از ارگانیک ترین میوه ها در کل دنیا بوده و نه تنها به عراق و سایر کشورِ های خاورمیانه میانه صادر می کند، بلکه برخی از میوه های خاص خود را نیز به اروپا و سایر کشور های آسیا صادر کرده است.

مزایایی صادرات میوه به عراق نسبت به سایر کشور ها
داشتن صادراتی مانند میوه به غیر از نفت و گاز، باعث می شود که ظرفیت درآمد کشور بالاتر رفته و در استفاده از نفت صرفه جویی شود. وجود مازاد میوه در بازار های داخلی حاکی از آن است که ایران می توان به راحتی و بدون برخورد با مشکل به صادرات میوه به عراق بپردازد. در این بین، صادرات میوه به عراق دارای مزایایی است که ذکر آن ها در این بحث خالی از لطف نیست.

از جمله مزایایی صادرات میوه به عراق، هزینه کمتر حمل و نقل آن نسبت به سایر کشور ها می باشد. این کار با توجه به اینکه بین این دو کشور مرز خاکی وجود دارد بسیار آسان تر شده است. بنابراین علاوه بر هزینه‌‌های کم صادرات، هزینه فروش میوه ها در عراق با قیمت کمتری حساب شده و به این ترتیب، ایران می تواند به عنوان یک مشتری سودمند برای این کشور محسوب شود.

نبود استاندار های بالا برای صادرات باعث می شود که هزینه ای اضافی برای این کار صورت نگیرد. رنگ و لعاب‌های مصنوعی و استفاده از میوه های سرسبدی که باعث هدر رفتن هزینه های ضروری می شود از جمله معایب صادرات میوه به اروپا می باشد. خوشبختانه این اشکال در صادرات میوه به عراق وجود نداشته و به همان ترتیبی که میوه جات در ایران عرضه می شوند، در این کشور نیز در دسترس عموم قرار دارند.

وجود مالیات بسیار ناچیز. بر خلاف کشور های اروپای که برای تمام واردات و صادرات خود مالیات در نظر می گیرند، هیچ کدام از دو دولت عراق و ایران برای صادرات و واردات میوه و تره بار، هزینه گمرکی سنگین تقبل نمی کنند. این کار باعث می شود که تجار میوه در ایران بتوانند به راحتی به صادرات میوه خود در عراق بپردازند.

وجود واسطه های کم. مسلماً عرضه کالا در هر کشوری نیاز به واسطه هایی دارد. این کار با بیشتر شدن مسافت، به اوج رسیده و گاهی تعداد دلالان آن قدر زیاد می شود که دیگر نامی از کشور صادر کنند باقی‌نمی‌ماند. یکی از مثال های همین محصولات، زعفران ایرانی می باشد که هم اکنون در بازار های جهانی به زعفران اسپانیا و ایتالیا معروف است. اما این مشکل در صادرات کالا هایی که به کشو رهای همسایه انجام می شود، وجود ندارد. در واقع وجود واسطه های کم علاوه بر حفظ اصالت سر، باعث کاهش هزینه نهایی برای مشتری نیز می گردد.

وجود مسافت کم برای صادرات باعث می شود که هزینه های نگهداری و حمل و نقل کاهش یابد. برخی از میوه ها در مجاورت گرما و یا انبوه شدن در کنار هم به سرعت گندیده می شوند. بنابراین برای صادرات آن ها باید از کامیون های یخچال دار استفاده کرد. در صادرات میوه به عراق میزان این ضرر های مالی به حداقل رسیده و تجار می توانند سود بیشتری کسب کنند.

معرفی محصولات برتر ایرانی. مسلماً ایران به دلیل داشتن آب هوایی بکر و زمینی حاصل خیز پتانسیل عمل آوری بسیار از میوه ها را دارد. تقریباً می توان گفت که به غیر از میوه های استوایی و حاره ای مانند آووکادو، استار فروت، نارگیل، آناناس و.. می توان هر نوع میوه ای را در جای جای کشور پرورش داد.

از آن جای که نوع کشاورزی و باغداری در ایران هنوز هم به روش سنتی شکل می گیرد، وجود دست کاری‌های ژنتیکی و یا استفاده از سموم خطرناک هنوز در خیلی از جاهای کشور باب نشده است.از این رو میوه های داخل کشور بسیار ارگانیک بوده و دارای طعم منحصر به فرد خود می باشند. این نکته که بسیار از این میوه ها منحصر به ایران بوده، مانند شناسنامه برای صنعت کشاورزی ایران محسوب می شود.

مشکلات صادرات میوه به عراق
صادرات میوه به عراق در یک دهه اخیر با وجود جنگ های داخلی در عراق بسیار با مشکل مواجه بود. اما این مشکل با ثبات نسبی که در عراق صورت گرفت در چند سال اخیر به رشد خود ادامه داده و اکنون به یکی از پر سودترین تجارت های ایران به حساب می آید.

تنها مشکلی که در این میان می تواند وجود داشته باشد، آب و هوای بسیار گرم عراق برای نگهداری میوه و صفی جات است. زیرا که بسیار از میوه ها را مانند هندوانه نمی توان با کامیون های یخچال دار صادر کرد.از این رو اگر این میوه ها فقط به مدت چند روز در هوای آزاد و پشت مرز بمانند، به سرعت گندیده شده و قابل استفاده نمی باشند.

سودآوری صادرات میوه به عراق
به غیر از هزینه های باغدار که بسیار ناچیز است، سایر هزینه های حمل و نقل و فروش، دارای هزینه های نسبتاً بالایی است. این کار اگر در وسعت زیاد انجام شود، از بسیار از هزینه ها مانند گمرک و مالیات کاسته می شود. اما اگر صادرات در مقیاس کوچک صورت گیرد، بسیاری از درآمد فقط صرف هزینه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یوسف فرهادی:
سلام بنده کشاوز میباشم وباغ سیب دارم واندک سرمایه ای هم دارم البته تحصیلات دانشگاهی دارم ولی هیچ اطلاعی از صادرات وواردات ندارم میخواستم کمکم کنید تا بتونم سیبهای باغم رودر کشور عراق بفروش برسانم ممنون اگه راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Hasan rajabi:
سیب آلو هلو برای صادرات دارم
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

عای تمیمی:
سلام وقت بخیر.بنده علی تمیمی هستم و خواستم به عراق میوه ی زردالو صادر کنم.
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

محمدآسیابی :
سلام ،بنده مایل هستم صادرات میوه جات و خشکبار را به عراق انجام دهم .میخواستم در این زمینه کمکم کنید از صادرات اطلاعات زیادی ندارم اگه کمکم کنید بسیار ممنون میشم.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

فرامرزمسلمی:
سلام میخواستم قیمت میوه و تره باروهمچنین حبوبات رادرعراق بدانم،ایاسایتی وجوددارد برای استعلام...تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>