اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات میوه به عمان سودآور خواهد بود زیرا عمان کشوری است که در جنوب شرقی خلیج فارس واقع شده و دارای آب و هوای گرم و معتدل در ناحیه شمالی و آب هوایی گرم و خشک در مرکز و جنوب است. این کشور حدود 30000 کیلومتر مربع مساحت داشته و عمده درآمد 60 میلیارد دلاری آن از طریق فروش نفت و گاز به دست می آید.

از جمله عمده واردات این کشور می توان به وسایل نقلیه، ماشین آلات صنعتی و مواد غذایی اشاره کرد. واحد پول این کشور ریال عمان اشاره کرد. صادرات میوه به عمان از جمله تجارت های بین ایران و این کشور می باشد.

در میان تمامی کشورهای همسایه عمان، ایران بیشترین حجم صادرات به آن را دارد. علاوه بر صادرات میوه به عمان، ایران کالا هایی مانند مس خام، قیر، آسفالت، میلگرد، مواد غذایی، سیمان و کلینگر را نیز به کشور صادر می کند. کشور عمان تقریباً در حدود 90 درصد از کالا های خود را از کشو رهای دیگر وارد می کند. از آن جا که مردم عمان از کیفیت محصولات ایرانی رضایت داشته، بیشترین کالا های وارداتی این کشور از ایران می باشد.

مزایایی صادرات میوه به عمان برای تجار ایرانی
صادرات میوه به عمان از طریق مرز های آبی صورت گرفته و مسیری نه چندان طولانی باید برای تحویل کالا طی شود. دو بندر چابهار و بندر عباس، وظیفه ترخیص و صادر کردن کالا را بر عهده دارند. در میان تمام مشکلاتی که می تواند بر سر راه تجارت میوه به عمان وجود داشته باشد، تجارت با این کشور می تواند برای تجار ایرانی نیز پر سود تلقی گردد.

زیرا که دولت عمان به تجار ایرانی تسهیلاتی می دهد که واردات میوه به این کشور را آسان تر می کند. 5 امتیاز عمده ای که دولت عمان برای تجار ایرانی در نظر گرفته است شامل:

  • داشتن فضای مناسب برای کسب و کار و همچنین بازار پر رونق عمان به تجار صادر کننده کالا اجازه می دهد که به راحتی بتوانند مشتریان خود را جلب کنند.
  • تورم در این کشور کمتر از 3 درصد است. این نکته از این لحاظ ارزشمند است که با هر بار قرار داد تجاری دیگر نیاز نیست نگران نوسانات ناگهانی بازار و یا ارز باشید.
  • از جمله مزایایی صادرات میوه به عمان این می باشد که این کشور به سرمایه گذاران خود وام هایی با بهره بسیار پایین داده تا بتوانند، کسب و کار خود را رونق دهند.
  • عمان می تواند همانند یک کشور رابط برای تجارت با ایران باشد. در واقع این کشور نقش یک واسطه را ایفا کرده با کمک آن می توان به راحتی با کشور های دیگر به تجارت پرداخت. بیشتر این مشارکت از نظر بانکی بود و در دوران تحریم، می تواند نقش یک بانک دو جانبه را داشته باشد.
  • داشتن قوانین حمایتی و آسان برای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری عمان و سایر مناطق کشور، برای تجار ایرانی همانند برگ سبزی برای ورود به عمان است. از این داشتن نمایندگی های تجاری برای صادرات میوه به عمان می تواند ترخیص و واردات کالا را تسریع کند.

چرا باید صادرات میوه به عمان را ادامه دهیم؟
علاوه بر مزایایی اقتصادی که تجارت با عمان برای ایران دارد، داشتن روابط سیاسی قوی و حمایت گرایانِه دولت عمان از ایران قابل چشم پوشی نیست. این نکته درست است که سیاست چیزی فرای اقتصاد است، اما داشتن روابط سیاسی قوی با کشور های همسایه هم چون عمان می توان ایران را به سود های کلان تجاری برساند. دولت عمان همواره در تلاش بوده که مانند پلی میان کشور های عرب و ایران باشد. از جمله دلایلی که تجار را ترغیب به صادرات میوه به عمان می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عمان کشوری امن برای سرمایه گذاری بوده و میزان رشد کسب و کار های نو در این کشور بسیار بالاست. طبق آمار جهانی رتبه عمان در ایجاد فضای کسب و کار در این کشور 48 است. این در حالی است که رتبه ترکیه 69 و رتبه پاکستان 110 می باشد.
عمان دارای بازار بزرگی برای تجار بوده و هم اینکه می تواند مانند یک کشور واسطه برای تجارت کالا باشد. این نکته در زمان تحریم ها بسیار اهمیت می یابد. زیرا که بسیاری از کشور ها با ایران قطع رابطه کرده اند.

تجارت با آفریقا یکی از قدیمی ترین روابط میان این دو کشور است. در این زمینه عمان می تواند به عنوان یک واسطه عمل کرده و رابطه ای بین تجار ایرانی و عمانی باز کند. این کار باعث می شود که بتوانیم بازار آفریقا را نیز در اختیار بگیریم.

بر اساس توافق نامه هایی بین عمان و آمریکا، همچنین بین عمان و سنگاپور، تعرفه تجارت بین این کشور ها صفر است. بنابراین عمان می تواند مانند کشوری که تجارت با آن بدون مالیات است، میان ایران و این دو کشور پل ارتباطی باشد.

عمان جز کشور های CIS است. از این رو این علاوه بر صادرات میوه به عمان، این کشور می تواند رابطی میان ایران و کشور های CIS باشد. نتیجه ی این امر افزایش سهم ترانزیت و رابط تجاری با ایران است.ثبت شرکت در عمان یکی از امتیازاتی است که به تجار ایرانی داده می شود.

عمان بر خلاف سایر کشور های عربی که حتماً سرمایه گذار با یک فرد بومی آن کشور شراکت کند، سهم 100 درصدی شرکت را به نام خود شخص قرار می دهد. این شرایط فقط برای تجار ایرانی بوده و تجار سایر کشور ها در صورتی که فعالیت اقتصادی زیادی با عمان داشته باشند، می توانند فقط مالک 30 درصد از سهام شرکت خود باشند.

اعطای تسهیلات 50 الی 70 درصدی به تجار ایرانی توسط بانک های عمان یکی دیگر از راه های آسان تجارت و صادرات میوه به عمان است.با توجه به همه شرایط و مزایایی که از تجارت با عمان نصیب ایران می شود، می توان نتیجه گرفت که، با توجه به هوش و توانمندی هایی که در ایرانیان وجود دارد، می توان عمان را به عنوان یکی شریک تجاری مهم در منطقه دانست و از مزایایی دوستی با این کشور بهرمند شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد هاشمی:
برای صادرات انار چه مراحلی را طی کنم؟ممنون میشوم کسی در این رابطه اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد.با تشکر.
علیرضارضایی :
سلام میخواستم در زمینه صادرات میوه به عمان فعالیت کنم میتونید کمک کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

درویشی:
سلام. من میخوام محصول خیارسبز خودم راصادرات کنم عمان. اگه بشه میخوام در عمان شرکت به ثبت برسونم ومستقیم خودم محصولم را بفروش برسانم. ممنون میشم راهنمائیم کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سارا زارع :
سلام سردخانه و سورتینگ میوه داریم جهت صادرات به عمان اطلاعاتی میخاستم و شناختن شرکتهای وارداتی میوه در عمان سپاس
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

معصومه نجفی :
من در زمینه صادرات میوه فعالیت دارم مایلم کار در عمان توسعه بدم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

آثاری:
من تولید کننده میوه خشک هستم می خوام محصولات خودم را در عمان بفروشم راهنمایی می خوام
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>