اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هواپیما

کارخانه بوئینگ در اورت واشنگتن آنقدر بزرگ است که به سختی می توان اندازه و ابعاد آن را تخمین زد. برای شروع باید بگوییم که درهای کارخانه به تنهایی به اندازه یک زمین فوتبال است. این ساختمان بزرگ ترین ساختمان جهان از لحاظ حجم اشغال شده است و آنقدر بزرگ است که بیش از 900 زمین بسکتبال در آن جا می‌شود.در این مطلب می خواهیم سری به کارخانه هواپیماسازی بوئینگ بزنیم و از داخل این کارخانه و فضای وسیع آن بازدید کنیم. 

کارخانه هواپیماسازی بوئینگ در اورت واشنگتن:
کارخانه هواپیماسازی بوئینگ اورت در شهر اورت (Everett) واشنگتن قرار دارد. هواپیماهای مشهور بوئینگ 747، بوئینگ 767، بوئینگ 777، بوئینگ 787 در این کارخانه تولید و مونتاژ می شوند. کارخانه بوئینگ اورت با مساحت 39 هکتار و 12 میلیون متر مربع حجم اشغال شده، بزرگ ترین مجموعه ساختمان در جهان به شمار می رود.

این رکورد در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است. وقتی وارد این ساختمان می شویم وسعت زیاد آن غافلگیرمان می کند. طبق گفته کارشناسان فضای داخلی این کارخانه بحدی وسیع است که اگر دستگاه‌های تهویه هوای قوی در کار نباشند ممکن است آب و هوای داخل کارخانه تغییر کند و حتی ابرهای باران زا داخل کارخانه تشکیل شوند.

تولد بوئینگ 747، مشهورترین هواپیمای بوئینگ:
ایده ساخت کارخانه ای در این وسعت و حجم به دلیل ساخت یک هواپیمای نمادین شکل گرفت. در سال 1966 شرکت بوئینگ، که در آن زمان به شهرت الان نبود، اعلام کرد که قصد دارد هواپیمای بوئینگ 747 را بسازد. به همین دلیل بوئینگ به فضای بسیار بیشتری برای ساخت این هواپیمای غول پیکر نیاز داشت. حتی اگر زیاد اهل سفر با هواپیما هم نباشید احتمالا نام بوئینگ 747 به گوشتان خورده است.

این مدل هواپیما یکی از مشهورترین مدل های بوئینگ است و با ظرفیت بالای مسافر و امنیت پرواز در طول سال ها به جابه جایی مسافران پرداخته است. بوئینگ 747 که به نام های جمبوجت و ملکه آسمان ها نیز شهرت دارد سال گذشته و پس از نزدیک به پنج دهه خدمت خالصانه بازنشسته شد و به مرور از ناوگان هوایی ایرلاین ها کنار گذاشته می شود.

هواپیما

بوئینگ 747 بازنشسته شد، اما تولدش باعث به وجود آمدن یکی از بزرگ ترین و غول پیکرترین ساختمان‌هایی شد که دنیا به چشم دیده است. ساخت بوئینگ 747 آنقدر جسورانه و مدرن بود که از همان سال اتمام ساخت بوئینگ 747 در سال 1968 تورهای بازدید از کارخانه به راه افتاد. در حال حاضر عموم مردم همچنان امکان بازدید از داخل کارخانه را دارند و می توانند از مراحل ساخت هواپیماهای بوئینگ 747، 767، 777 و 787 دیدن کنند.

فضای داخل کارخانه بوئینگ:
پس از آنکه از در غول پیکر کارخانه عبور می کنیم وارد راهروی بزرگی می شویم و با استفاده از بالابر به بالکن طبقه بالا می رویم. جایی که می توانیم فضای کارخانه بوئینگ و جایگاه ساخت ملکه آسمان ها را تماشا کنیم. فضای داخلی این کارخانه حدود یک کیلومتر طول و 500 متر عرض دارد. بیش از 28000 نفر در این کارخانه مشغول به کارند و برای حمل نقل در این فضای وسیع از 450 سه چرخه ویژه استفاده می کنند.

این کارخانه درست مانند یک شهر بزرگ است؛ شش رستوران و کافی شاپ وظیفه سرو غذا و نوشیدنی را برای تعداد بالای کارکنان بر عهده دارند. هر روز 20000 وعده غذایی در رستوران های کارخانه سرو می شود. فضای داخلی کارخانه به قسمت های مختلف تقسیم می شود و هر قسمت مخصوص تولید و مونتاژ یک مدل هواپیماست.

کارخانه بوئینگ به سیستم گرمایشی و سرمایشی نیازی ندارد:
یکی از نکات جالب در مورد این کارخانه این است که در سرمای زمستان و گرمای تابستان هیچ گونه وسیله گرمایشی و سرمایشی در این کارخانه استفاده نمی شود. حدود یک میلیون لامپ در این کارخانه روشن است و همین تعداد کافی است تا در هوای سرد واشگنتن فضای داخل کارخانه را به خوبی گرم کند! در تابستان نیز درهای غول پیکر را باز می کنند تا هوای تازه وارد فضای کارخانه شود.

هواپیما

کارخانه بوئینگ 24 ساعته فعال است:
فعالیت و تکاپو در این کارخانه تمامی ندارد و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته کارگران و مهندسان مشغول ساخت بوئینگ های غول پیکر هستند. هر چند روز ساخت یک هواپیمای جدید تکمیل می شود. قبل از آنکه هواپیما به خریدار تحویل داده شود، خلبانان مخصوص بوئینگ آن را برای پرواز آزمایشی به بیرون می‌برند.

بسیاری از بخش های ساخت هواپیما به طور اتوماتیک و خودکار انجام می شود و ماشین آلات پیشرفته و مجهزی در این کارخانه وجود دارند؛ اما بخش عمده فرآیند هواپیماسازی بوئینگ به صورت دستی و توسط مهندسین بسیار مجرب و ماهر انجام می شود. شاید یکی از دلایل برتری و کیفیت بالای هواپیماهای بوئینگ نیز همین توجه ویژه به کیفیت باشد.

ایرلاین های معتبر، مشتری دایمی بوئینگ:
شرکت هواپیمایی آسترالین ایرلاینز بازدیدهای متعددی از این کارخانه انجام داده است و هواپیمایی کانتاس نیز همین اواخر اولین هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر خود را تحویل گرفت و این هواپیمای مدرن و کم مصرف را به ناوگان هواپیمایی خود اضافه کرد. خط تولید دریم لاینر، هواپیماهایی با ظرفیت بالای مسافر (تا 335 نفر) هستند که در مسیرهای پروازی طولانی مدت استفاده می شوند. این هواپیما هشتاد و چهارمین هواپیما از این سری بود که در سال گذشته تحویل خریداران داده شد.

تور بازدید از کارخانه بوئینگ:
به دلیل قوانین امنیتی و تکنیکی کارکنان کارخانه بوئینگ اجازه ندارند از اینترنت وای فای استفاده کنند. همچنین قوانین سختگیرانه ای در مورد تلفن های همراه وجود دارد. کارخانه بوئینگ تورهای بازدید از کارخانه را اجرا می‌کند و هرساله 300000 نفر از این کارخانه هیجان انگیز بازدید می کنند.

بازدیدکنندگان می بایست تلفن های همراه خود به قسمت ورودی تحویل دهند. تور بازدید از کارخانه بوئینگ یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در ایالت واشنگتن است. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنند تا محل ساخت مشهورترین هواپیماهای دنیا را به چشم ببینند. تور کامل کارخانه حدود 90 دقیقه طول می کشد و هزینه ورودی حدود 35 دلار است. تخفیف های ویژه ای برای کودکان زیر 15 سال و تورهای مدرسه در نظر گرفته شده است.

هواپیما

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سید ابولقاسم مومنی:
سلام من یه موتور درست کرده ام با هوا کار میکنه هیچ گونه سوختی مصرف نمی کنه وخیلی پر قدرت است کجا ثبت اش کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>