اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات مواد غذایی به قطر
صادرات مواد غذایی به قطر مانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس که مواد غذایی با تنوع خاص جهت صادرات مورد هدف قرار می گیرند دارای شرایط خاص خود می باشد. در قطر نیز می توان طرفداران برخی از مواد غذایی ایرانی را مشاهده نمود که از این محصولات استقبال زیادی می کنند.

از آنجایی که قطر وسعت کمی به لحاظ جغرافیایی دارد به راحتی می توان از طریق صادرات مواد غذایی به قطر کل مایحتاج مردم این کشور را که در حدود سه میلیون نفر می باشند تامین کرد. از آنجایی که فرهنگ کشورهای حاشیه خلیج فارس شباهت و مشترکاتی با فرهنگ ایران دارند لذا از نظر غذایی نیز می توان وجوه مشترک زیادی را مشاهده نمود به همین دلیل تجارت و توسعه روابط از طریق صادرات مواد غذایی امری بدیهی تلقی می گردد.

به عنوان یکی از محصولاتی که به قطر در حجم بالا صادر می شود و این کشور نیز با استقبال زیادی از آن مواجه می گردد مواد غذایی و محصولات کشاورزی تازه و در تنوع بالا می باشد. به لحاظ استقبال مردم قطر از مواد غذایی ایرانی صادرات این محصولات با افزایش چشمگیری روبرو شده است که با طی کردن مراحل خاصی به شکل مناسب انجام می گیرد.

روش ها و تنوع صادرات مواد غذایی به قطر
به دلیل وجود تنوع و تعدد محصولات کشاورزی تولیدی و همین طور محصولات دامی در ایران، صادرات این مواد به کشورهایی که خواهان آن هستند در مقدار بالا صورت می گیرد که این امر علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور مقصد سبب درآمد زایی و در نهایت رشد اقتصادی به میزان چشمگیری خواهد شد.

از آنجایی که ایران آمادگی خود را برای صادرات مواد غذایی به قطر اعلام کرده است می توان برای انتقال این مواد غذایی سه بندر را مورد هدف قرار داد که تقل و انتقالات از این راه ها به شکل مناسبی میسر می گردد. به همین ترتیب محصولات کشاورزی را می توان از راه آبی در زمان درست به قطر وارد کرد.

از آنجایی که تنش های موجود برای تحریک صادرات علیه قطر افزایش داشته است برای تامین مایحتاج روزانه مردم از جمله مواد غذایی می توان این کشور را به طور ویژه هدف صادرات قرار داد.

با توجه به تحریم های کشورهای عربی برای قطر که شامل موارد مختلف از جمله مواد غذایی نیز می شود تنها راهی که به شکل زمینی برای ارسال مواد غذایی باقی می ماند از راه عربستان امکان پذیر است. اگر تحریم های موجود بر علیه قطر به میزان زیادی تشدید شوند تنها کشوری که برای صادرات مواد غذایی به قطر نزدیک است ایران می باشد.

از این رو می توان صادرات را از راه زمینی آبی که در حدود 12 ساعت مسافت برای طی کردن آن لازم است را در نظر داشت.جهت صادرات محصولات غذایی به قطر از هر نوعی که باشند می توان از طریق سه بندر بوشهر، بندر عباس و بندر لنگه اقدام نمود.

انواع محصولات پرطرفدار در صادرات مواد غذایی به قطر
از آنجایی که در قطر مواد غذایی به ویژه مواد غذایی حلال طرفداران زیادی دارند از این رو ایران به عنوان یک تامین کننده و صادر کننده مهم در این امر دخیل می باشد. صادرات مواد غذایی به قطر با تنوع زیادی از این مواد از جمله مواد گوشتی حلال همراه است.

برای صادرات مواد غذایی به قطر باید در ابتدا مجوزهای لازم در امر صادرات اخذ شود و مواد غذایی صادراتی در نوع مناسبی بسته بندی شوند. رعایت نکات ضروری و استاندادر که از طرف کشور مقصد تعریف شده است برای صادرکنندگان الزامی می باشد.

رعایت نکات بهداشتی در زمینه بسته بندی مواد غذایی نیز از دیگر عواملی است که باید به هنگام بسته‌بندی مواد غذایی صادراتی مورد توجه قرار بگیرد. قبل از انجام امور مربوط به صادرات باید بازاریابی مناسبی در زمینه صادرات نوع خاصی از مواد غذایی که شامل محصولات کشاورزی و دامی به طور خاص می شود انجام گیرد.

محصولات کشاورزی شامل انواع میوه و سبزیجات مختلف همین طور مواد گوشتی برای ارسال به قطر در بسته بندی های مناسبی در نظر گرفته می شوند. سایر محصولات غذایی تولیدی در کارخانجات با توجه به بازاریابی های صورت گرفته و طرفدارانی که دارند هدف صادرات قرار می گیرند.

از جمله مواد غذایی که در رتبه بالایی از صادرات به قطر رده بندی می شود شکر ایرانی است که به دلیل کیفیت ممتاز بسیار مورد قبول این کشور برای صادرات قرار گرفته است. از آنجایی که از نظر مردم قطر تغذیه در ایران به صورت متنوع توسعه یافته است لذا می توان کیفیت و تنوع این مواد غذایی را به شکلی مطلوب در ایران برای صادرات مشاهده کرد.

به دلیل اقلیم مناسب ایران و تنوع در آن می توان میوه های مختلفی را که در ایران رشد می کنند مشاهده کرد از این رو صادرات میوه به قطر در تنوع بالا به عنوان یکی از محصولاتی است که با استقبال زیادی از طرف مردم و دولت این کشور روبرو می شود و یک فرصت مناسب برای صادرات به قطر استفاده از میوه های متفاوت است.

رعایت نکات مهم در صادرات مواد غذایی به قطر
به هر ترتیب باید پس از انجام بازاریابی های مناسب در کشور مبدا جهت تمایل به واردات محصولات غذایی مورد نظر، مجوزهای لازم جهت امور گمرکی و ترخیص کالا گرفته شود. اغلب موارد مربوط به امر صادرات توسط شرکت های صادراتی و افرادی که در این زمینه متخصص هستند صورت می گیرد.

به هر اندازه که مراحل انجام امور صادراتی به شکلی درست و تخصصی در زمان مناسب انجام شود در نهایت محصولات به موقع و در زمان بندی درست به کشور هدف خواهند رسید.با رضایت کشور مبدا از کیفیت محصولات غذایی که به آنجا وارد شده است در نهایت می توان به آینده صادرات و توسعه روابط تجاری امید داشت.

با صادرات مواد غذایی به قطر در نتیجه با حفظ کیفیت مطلوب و تحویل به موقع گسترش روابط تجاری و توسعه درآمد زایی از این طریق امری بدیهی تلقی می گردد.در امر صادرات مواد غذایی اگر بتوان به موقع به بازار قطر وارد شده و در فصول مختلف سال مایحتاج ضروری را به شکلی مناسب تامین کرد به جای فرصت سوزی می توان فرصت سازی را به شکل مناسبی مشاهده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدی:
سلام بنده تامین کننده مرغ منجمد و تخم مرغ با تمام مجوزهای لازم برای صادرات هستم به دنبال خریدار قطری جهت صادرات هستم شما در این زمینه هم فعالیت دارید یا خیر؟
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

حامد کریم پور:
بند در زمینه مواد غذایی از جمله لبنیات.مواد کنسروی مانند ترشیجات. رب . تن ماهی و... فعالیت دارم. بدنبال مشتری برای صادرات کشورهای حوزه خلیج فارس هستم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>