اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات مواد غذایی به عمان که به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری و صادرات شناخته می شود به طور ویژه هدف صادرات اقلام مصرفی عمان توسط کشورهای همسایه و به همین ترتیب کشورهای اروپایی و امریکایی قرار می گیرد. تنوع صادرات اقلام مصرفی شامل مواد غذایی با تنوع و کیفیت بالا از طریق این کشورها مورد توجه است.

با توجه به مبادلات متعددی که در طی سال های گذشته در عمان انجام شده است و توسعه اقتصادی که در این کشور عربی به وجود آمده به عنوان یکی از کشورهای هدف برای تامین کالا از طریق کشورهای مختلف می باشد که ایران نیز در این میان سهم گسترده ای دارد و نقش مهمی در صادرات مواد غذایی به عمان ایفا می نماید.به دلیل مجاورت جغرافیایی ایران با عمان و همین طور دسترسی دریایی برای دو کشور یکی از مهم‌ترین مزایای صادرات از طریق ایران به عمان می باشد.

با توجه به این موضوع که عمده مواد غذایی موجود در کشور عمان از طریق کشورهای دیگر تامین می شود و توسط صادرات مواد غذایی در حجم بالا و در واقع 90 درصد از این مقدار از مناطق مختلف به عمان وارد می شود ایران نیز به عنوان یکی از صادر کنندگان مواد غذایی در این بین معرفی می گردد.

عمده مواد غذایی صادراتی ایران به عمان
صادرات مواد غذایی به عمان از طریق ایران به دلیل علاقه مردم این کشور به مواد غذایی ایرانی شامل:
مواد غذایی گوشتی و میوه و سبزیجات می باشد. با توجه به این که مردم عمان علاقه زیادی به کالاهای ایرانی و کیفیت کالای ایرانی دارند می توان گفت مرغوبیت توام با قیمت مناسب یکی از دلایل محبوبیت این امر برای صادرات به عمان می باشد.

انواع میوه به ویژه مرکبات و محصولات کشاورزی ارگانیک با کیفیت و مطلوبیت بالا به خصوص از طریق ایران فرصت های تجاری مناسبی برای گسترش روابط ایران با عمان به وجود آورده است و در واقع سود مناسبی در این تبادلات نصیب کشورهای صادرکننده خواهد شد.

بسیاری از مواد غذایی وارداتی از طریق ایران به عمان به صورت بسته بندی و با تنوع بالایی صورت می گیرد. در این میان نمی توان از صادرات مواد غذایی مانند میگو، ماهی و به طور کلی مواد غذایی حلال در ابعاد گسترده به این کشور صرفنظر کرد.

به لحاظ رتبه بالای ایران در تولید زعفران می توان گفت که 60 درصد از این سهم تولید شده جهت صادرات به کشورهای مختلف در نظر گفته می شود. از این جهت که عمان مشتری داخلی زیادی برای این محصول جهت استفاده در هتل ها و رستوران ها را دارد ایران یکی از تامین کنندگان اصلی زعفران در عمان می باشد.

کشور عمان از لحاظ کشاورزی و به طور کلی تولیدات کشاورزی در حد متوسطی است از این رو مواد غذایی مورد نظر مردم این کشور از بیشتر از طریق واردات به شکل های مختلفی تامین می گردد. صادرات موادغذایی به عمان از طریق ایران با توجه به شرایط و بستر مناسبی که در زمینه توسعه اقتصادی در این کشور برقرار می باشد به عنوان یکی از کشورهای هدف مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای صادرات و تجارت با عمان
از آنحایی که صادرات مواد غذایی به عمان از طریق کشورهای متعدد به خصوص از طریق ایران به عنوان یک پل مناسب جهت دسترسی به بازار سایر کشورها صورت می گیرد می توان گفت در واقع بازار خوبی برای کالاهای ایرانی می باشد. در نهایت رشد و توسعه صادرات به عمان را در اندازه وسیعی می توان مشاهده کرد از این رو تنوع غذایی با کیفیت بالا از طریق صادرکنندگان در نظر گرفته می شود.

با وجود هزینه های کم حمل و نقل از ایران به عمان، سهولت ثبت شرکت در این کشور، وجود ثبات و استقلال سیاسی در عمان، علاقه و نیاز مصرف کنندگان این کشور به کالای ایرانی از جمله عوامل تأثیر گذار بر توسعه روند صادرات از ایران به عمان می باشد. تجارت مواد غذایی حلال به عمان به ویژه از طریق ایران بسیار مورد علاقه مردم عمان می باشد..

دلایل تمایل صادرات به عمان
عمده دلایل تمایل به صادرات مواد غذایی به عمان از طریق کشورهای مختلف شامل:
استقبال گسترده از انواع کالاهای خارجی به ویژه مواد غذایی به دلیل کشاورزی ضعیف در عمان، استقبال این کشور از سرمایه گذاری خارجی با تنوع بالایی از کالاهای وارداتی و این که عمان دومین کشور پهناور پس از شبه جزیره عربستان است را می توان ذکر کرد.

از آنجایی که عمان به عنوان یک شاه راه ارتباطی بسیار خوب با شمال افریقا می باشد به عنوان یکی از کشورهای هدف از نظر کشورهای مختلف برای صادرات می باشد. در واقع عمان به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که در حال بهبود کسب و کار خود به شکل مناسب است از این جهت به عنوان یکی از کشورهای مهم مورد نظر تامین کنندگان کالاهای مختلف می باشد. در نهایت به دلیل آن که عمان به سادگی در بانک های جهانی نفوذ دارد برای صادرات مورد استقبال قرار گرفته است.

سایر کشورهای اروپایی و امریکایی نیز از نظر صادرات کالاهای مختلف از جمله صادرات مواد غذایی به عمان این کشور را مورد توجه قرار داده اند.با افزایش صادرات مواد غذایی به عمان و ارتباط مناسب با این کشور فرصت های تجاری اقتصادی فراوانی برای کشورهای صادرکننده ایجاد می گردد از این رو عمان یکی از کشورهای هدف برای صادرات قلمداد می شود.

در واقع با صادرات مواد غذایی به عمان از طریق کشورهای متعدد علاوه بر کسب سود، فرصت های تجاری مهمی برای کشور مبدا به وجود می آید از این رو نمی توان از سود حاصل از این صادرات به سادگی چشم پوشی کرد.

شرایط و استانداردهای خاص برای صادرات مواد غذایی به عمان
از آنجایی که صادرات مواد غذایی به عمانبا تنوع بالایی همراه است و این مواد شامل مواد غذایی گوشتی نیز هستند رعایت نکات استاندارد از سوی صادرکنندگان الزامی است. در واقع اصول خاصی برای صادرات موادغذایی به عمان وجود دارد که از طرف این کشور برای واردات مواد غذایی تعیین شده و رعایت این اصول از طرف صادرکنندگان برای پیشرفت تبادلات موضوعی بسیار پراهمیت می باشد. تعیین استانداردهای خاص برای صادرات مواد غذایی مختلف از که از طرف عمان تعیین می شود برای بسته بندی و تازه ماندن این محصولات در نظر گرفته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهدی جمالی :
سلام خسته نباشید شرکت ما در ضمینه صادرات میوه فعالیت دارد میخواستیم‌ به کشور عمان صادرات انجام‌ دهیم ، اما در کشور عمان هیچ رابط‌ و مشتری نداریم ، در این ضمینه چه نوع همکاری و راهنمایی میتوانید با ما داشته باشید ،
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین آموزنده:
نام استاندارد های که باید رو محصول مکمل غذایی نصب بشه چیست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>