اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جهت گسترش روابط تجاری، صادرات مواد غذایی به روسیه مانند صادرات اقلام دیگر صورت می گیرد که این مواد غذایی با تنوع بالایی همراه هستند. یکی از راه های توسعه اقتصادی و درآمد زایی در هر کشوری شامل مقوله صادرات می شود که برای کشور ما نیز این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از آنجایی که امر صادرات با حساسیت ها و ظرافت های مختلفی به ویژه در صادرات مواد غذایی همراه می باشد اگر به این مقوله به شکل درستی توجه نشود سبب از بین رفتن سرمایه گذاری مالی و سرمایه انسانی زیادی خواهد شد.

در نتیجه برای بهبود در امر سرمایه گذاری باید توجه خاصی به موارد و نکات مهم در امر صادرات گردد که اغلب توسط شرکت های صادرکننده که در این امر خبره هستند صورت می گیرد.

از آنجایی که در کشور ما ثباتی نسبی از محصولات کشاورزی و مواد غذایی متنوع وجود دارد این امکان فراهم است تا صادرات مواد غذایی به روسیه و کشورهای هدف که طرفداران خاص این محصولات هستند ممکن شود.از این رو می توان روسیه را به عنوان یکی از کشورهای هدف صادراتی ایران در نظر گرفت که علاوه بر اقلام مختلف، مواد غذایی گوناگون را نیز صادر می کند.

توسعه اقتصادی با حفظ روند صادرات مواد غذایی به روسیه
اگر کیفیت مواد غذایی در حد بالایی حفظ شوند و تنوع اقلام غذایی برای صادرات به روسیه به شکل مطلوبی وجود داشته باشد در نهایت می توان به ادامه روند صادرات مواد غذایی به روسیه امیدوارتر و به درآمد حاصل از این صادرات نیز امیدوار بود.نتیجه نهایی این امر درآمدزایی مطلوب و همین طور رشد اقتصادی در عرضه موادغذایی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف می باشد.

اگر امر صادرات به روسیه با روندی مناسب ادامه داشته باشد می توان از بازار این کشور به عنوان پلی مناسب برای دستیابی به بازارهای مختلف و بازارهای کشورهای اروپایی استفاده کرد. با حفظ کیفیت و بسته‌بندی مناسب و سایر مواردی که با توجه به استانداردهای کشور هدف تعیین می شود می توان به آینده صادرات این محصولات امید بست.

برنامه ریزی های مشخصی برای افزایش صادرات و تنوع مواد صادراتی به روسیه گرفته شده است که با کاهش و یا لغو تعرفه های گمرکی می توان به آینده این روند از تجارت ایران با روسیه امیدوار شد.

رفع مشکلات تجاری در صادرات مواد غذایی به روسیه
اگر مشکلات موجود بر سر راه تجارت ایران با روسیه از بین بروند و به شکل مناسبی حل شوند در نهایت صادرات مواد غذایی به روسیه همراه با اقلام مصرفی دیگر در افزایش درآمد بسیار موثر خواهد بود.از جمله این مشکلات پیش رو که قابل حل شدن هستند مانند راه اندازی پروازهای مستقیم از ایران به روسیه و حل مشکلات بانکی در نهایت می توانند سبب افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور شوند.

یکی از نگرانی های رایج برای صادرات مواد غذایی به روسیه ممکن است مربوط به محصولاتی باشد که در فصل زمستان به اندازه مطلوبی صادر می شوند اما در تابستان به دلایل جوی امکان تولید این محصولات به میزان زیاد وجود ندارد که در نتیجه ایران با محدودیت صادرات برخی از مواد غذایی در تابستان مواجه می شود.

از دیگر مشکلات موجود برای صادرات همه اقلام از جمله مواد غذایی به روسیه نگرانی از بابت ارزش واحد پول روسیه است. اگر این واحد پولی روندی کاهشی داشته باشد ممکن است امری چالش برانگیز شده و سبب ناامیدی تجار در ارتباط با امر صادرات به مواد غذایی به روسیه باشد.

مشکلات نقل و انتقال پولی که برای انجام مبادلات در امر صادرات بین ایران و روسیه قرار دارد ممکن است باعث ایجاد موانعی در امر صادرات مناسب باشد که در این صورت اگر تمهیداتی اندیشیده شود می توان امر صادرات را با مشکلاتی کمتر و با روندی مناسب تر مشاهده نمود.

محصولات غذایی صادراتی به روسیه
محصولات صادراتی ایران به روسیه شامل اقلام متنوعی می باشد که در بین آنها مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. صادرات مواد غذایی به روسیه شامل محصولات کشاورزی می باشد که می توان در آینده شاهد افزایش این صادرات بود.

انواع میوه و سبزیجات به ویژه انگور و کیوی همین طور کلم و خشکبارهایی از قبیل پسته طرفداران زیادی در روسیه دارند که از ایران به عنوان اقلام صادراتی حائز اهمیت در نظر گرفته می شوند.انواع صیفی جات و همین طور سبزیجات برگی از جمله مواردی هستند که به روسیه صادر می شوند و در بین آنها گوجه فرنگی، هندوانه، خیار، فلفل و پیاز طرفداران خاص خود را دارند و در حجم بالایی صادر می شوند.

اگر محصولات کشاورزی کیفیت بالایی داشته باشند و کیفیت خود را همچنان به میزان زیادی حفظ کنند می توان به آینده صادرات این محصولات با مقدار بیشتر به کشورهای مختلف از جمله روسیه امیدوار بود.

رعایت قوانین صادراتی
قوانین وضع شده در هر کشوری برای وارد کردن مواد غذایی از کشورهای مختلف مطابق با استانداردهای خاصی از سوی کشورهای مبدا تعیین می شود که برای امر صادرات محصولات مختلف صدق می کند.

از جمله محصولات وارداتی که در مورد آنها ممکن است در برخی کشورها قوانین مربوط به استاندارد به شکلی سخت گیرانه وضع شده باشد مواد غذایی است. در این صورت برای بهبود روند صادرات مواد غذایی به روسیه و یا هر کشور دیگری باید مواد غذایی مظابق با استانداردهای مورد قبول کشورهای هدف صادراتی آماده و ارائه شوند. با حفظ نکات لازم و ضروری در زمینه تولید و بسته بندی مواد غذایی می توان رشد اقتصادی مناسبی را در این عرصه مشاهده نمود.

شکل مناسب حمل کالا به گونه ای که مورد نظر کشور هدف باشد از ضروریات این امر است که در مورد موادغذایی نیز قابل توجه می باشد. توجه به زمان های طلایی برای ارسال مواد غذایی به بازار روسیه و حمل‌و نقل مناسب این محصولات از جمله نکات مهم برای صادرات مواد غذایی به روسیه می باشند.

از جمله عوامل مهم دیگر در امر صادرات به روسیه حضور نمایندگان دو طرف خریدار و فروشنده هنگام بارگیری و در نهایت تخلیه بار در این کشور می باشد. توجه به درج اطلاعات به زبان روسی هنگام بسته بندی موادغذایی و حفظ نکات بهداشتی به هنگام بسته بندی این محصولات از جمله موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه واقع شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>