اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از آنجایی که مواد غذایی به عنوان اقلام مصرفی و ضروری در ابعاد گسترده ای مورد نیاز مردم جهان می‌باشند تامین مواد غذایی در تنوع بالا از طرق واردات برای کشورهای مختلف امکان پذیر می گردد. از این رو صادرات مواد غذایی به اروپا از طرف کشورهای مختلف نیز با تنوع گسترده ای از اقلام غذایی همراه است و از آنجا که برخی مواد غذایی به طور خاص در برخی از کشورها به میزان قابل توجهی تولید می شوند جهت تامین کالا و برای صادرات به کشورهای اروپایی گزینه های مناسبی هستند.

از آنجایی که صادرات مواد غذایی برای هر کشوری سبب بهبود روند اقتصادی و توسعه اقتصادی به شکل مناسبی در کشورهای صادر کننده می شود توجه ویژه ای به این امر شده است. ایران نیز به عنوان صادرکننده برخی از اقلام غذایی مصرفی به طور خاص سهم مناسبی در امر صادرات مواد غذایی دارد.

از آنجایی که اقلام غذایی در تنوع بالا به طور خاص در برخی کشورها به مقدار قابل توجهی یافت می شوند صادرات این اقلام نیز با توجه به طرفدارانی که در کشورهای مختلف دارند انجام پذیر است. در کشورهای اروپایی علاقه مندان خاصی برای برخی از این محصولات غذایی ایرانی نیز وجود دارد.

از این رو می توان گفت تنوع صادرات مواد غذایی به اروپا و برخی کشورهای اروپایی از جمله صادرات مواد غذایی از ایران با توجه به تفکیک مواد غذایی در ابعاد متنوعی صورت می گیرد.

تعیین استاندارد برای صادرات مواد غذایی به اروپا
سیستم های خاص وضع شده از طرف برخی از کشورهای اروپایی برای واردات مواد غذایی با تنوع بالایی همراه است و استانداردهایی مشخص در چارچوب تعیین شده برای بسته بندی و واردات مواد غذایی از طریق این کشورها وجود دارد. الزام به رعایت قوانین استاندارد و ضروریات تعیین شده برای بسته بندی و رعایت اصول بهداشتی برای صادرات مواد غذایی از طرف وارد کنندگان امری ضروری می باشد.

صادرات مواد غذایی به اروپا با رعایت کیفیت بالایی از لحاظ تولید و بسته بندی می تواند راهی مناسب و یک استراتژی برای درآمد بالا و توسعه اقتصادی در زمینه صادرات باشد.

تنوع محصولات برای صادرات به کشورهای اروپایی
بازارهای هدف در کشورهای اروپایی برای صادرات مواد غذایی دارای تنوع گسترده ای می باشند که در نهایت توسعه صادرات می تواند منجر به توسعه روند اقتصادی هر کشوری شود. از آنجایی که ایران در تولید برخی از محصولات غذایی با کیفیت بالا پیشرو می باشد طرفداران خاصی برای برخی از محصولات خود دارد که از جمله آنها می توان به زعفران و پسته اشاره کرد.

صادرات مواد غذایی به اروپا از طریق ایران نیز به شکل متنوعی از مواد غذایی مختلف همراه می باشد. با در نظر داشتن این موضوع که برخی از اقلام غذایی مانند زعفران در ایران به شکلی گسترده تر از سایر کشورها تامین می گردد می توان صادرات این محصول را نیز به شکلی گسترده ای برای برخی از کشورهای اروپایی مورد توجه قرار داد.

با افزایش روند روابط تجاری با کشورهای اروپایی در نهایت می توان مسیر ارتباطی مناسبی را برای صادرات مواد غذایی مشاهده نمود که در نهایت بر روند توسعه اقتصادی و در آمد حاصل از صادرات تأثیر زیادی دارد.

مواد غذایی پر طرفدار برای صادرات به اروپا
از آنجایی که تولید مرکبات در ایران با در نظر داشتن حوزه وسیع کشاورزی با تنوع بالایی از ارائه محصولات امکان پذیر می باشد از این رو می توان کشورهای اروپایی که در امر تامین مرکبات ضعیف هستند را در امر صادرات مواد غذایی در اولویت قرار داد. صادرات مواد غذایی به اروپا از جمله صادرات مرکبات به روسیه که یکی از کشورهای هدف برای صادرات قلمداد می گردد به شکل مناسبی در تامین مرکبات این کشور نقش دارد.

یکی از محصولات ایرانی که در کشوری مانند روسیه طرفداران بسیار زیادی دارد خرما است از این لحاظ صادرات خرما به روسیه را می توان به عنوان یکی از محصولات صادراتی مهم و پرطرفدار مردم روسیه مورد توجه قرار داد و از آنجایی که کشور ما به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی خرما می باشد در نتیجه تامین این کالا برای روسیه در حجم بالایی از صادرات امکان پذیر می باشد.

انواع مواد غذایی اولویت دار که در صادرات مواد غذایی به اروپا از ایران بیشترین نقش را دارند شامل:

  • کالاهای گروه کشاورزی که پسته، انواع میوه، تره بار، کشمش، زعفران، خرما را در برمی گیرد.
  • به طور کلی بازارهای هدف برای برخی از محصولات مانند پسته ایرانی شامل کشورهای اروپایی می‌شود که از جمله آنها می توان به آلمان اشاره کرد. آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که طرفداران زیادی برای پسته ایرانی دارد.
  • صادرات میوه به روسیه به عنوان یکی از بازارهای مهم صادراتی و بازارهای هدف ایران می باشد که از جمله کالاهای اولویت دار برای صادرات به این کشور محسوب می شود.

مهم ترین بازارهای هدف برای محصولات غذایی ایرانی
یکی از مهم ترین بازارهای اروپایی که علاقه بسیار زیادی به زعفران ایرانی دارد و در طی سال های متمادی علاقه خود را حفظ کرده است اسپانیا می باشد. برخی از مواد غذایی برای صادرات در اولویت بالاتری نسبت یه سایر مواد غذایی دارند به عنوان مثال در روسیه می توان صادرات گوجه را با رتبه بالا برای تامین گوجه مورد نیاز این کشور از طریق ایران مشاهده کرد.

صادرات مواد غذایی به اروپا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف از لحاظ استانداردهای صادرات و کیفیت امکان پذیر می باشد. در نهایت این مواد غذایی صادراتی به شکل بسته بندی شده با رعایت همه اصول استاندارد و بهداشتی روانه بازار می شوند. رعایت قوانین وضع شده از طرف کشورهای اروپایی برای واردات مواد غذایی از طرف همه کشورهای صادرکننده ضرورت دارد.

از جمله کشورهای اروپایی که برای واردات زعفران ایرانی علاقه زیادی نشان می دهند می توان به سوئد، ایتالیا، اتریش و اسپانیا اشاره کرد که در بین کشورهای اروپایی بیشترین مقدار زعفران ایرانی را برای صادرات در بر می گیرند.

از آنجایی که قیمت زعفران در کشورهای اروپایی چندید برابر قیمت آن در ایران می باشد از این رو صادرات زعفران به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و کسب درآمد حاصل از صادرات می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حامد کریم پور:
بند در زمینه صادرات مواد غذایی کنسروی مانند رب و تن ماهی انواع ترشیجات و سایر مواد غذایی و... لبنیات و... بدنبال مشتری خوب برای صادرات به اروپا هستم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>