اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات کالا به عراق
در این مقاله از جدیدترین قوانینی که در خصوص صادرات کالا به عراق وجود دارد صحبت می شود. در نظر داشته باشید که برای صادرات کالا به عراق باید در ابتدای امر اقلام غیر مجاز را شناسایی و تفکیک کنید. در صورتی که بخواهید صادرات کالا به عراق با بهترین سود همراه باشد باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

شرایط صادرات کالا به عراق
در سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شده است که اگر کالایی که به عراق ارسال می شود دارای برچسب لاتین و یا عربی نباشد این کالا غیر مجاز بوده و باید بازگشت داده شود. به این ترتیب اولین شرط برای صادرات به عراق دو برچسب لایتن و عربی برای محصولات است. از سمت دیگر در شرایط صادرات کالا به عراق اگر محصولی دارای برگه مشخصات نباشد قطعاً در زمان ترخیص کالا دچار مشکل خواهید شد. از دیگر قوانینی که برای صادرات به عراق در نظر گرفته می شود کنترل قاچاق کالا، کنترل بهداشت و همینطور استاندارد سازی اقلام صادراتی است که باید رعایت شود.

صادرات کالاهای پر سود به عراق
اقلامی که برای صادرات به عراق در لیست پر سود قرار دارد اغلب انواع موادغذایی و محصولات کشاورزی است در واقع بیش از 70 درصد از صادرات کالا به عراق مربوط به محصولات خوراکی خواهد بود. در این مسیر در ابتدای امر تمامی شرایط بهداشتی محسوب مورد بررسی قرار می گیرد و سپس روال صادرات کالا به عراق به طور دقیق طی می شود. بهترین راه صادرات به عراق مرزهای زمینی است با توجه به اینکه بین ایران و عراق مرز مهران قرار دارد بهترین و امن ترین روش صادرات کالا به عراق نیز همین مرز اعلام شده است.

مرکبات از دیگر محصولاتی است که در صادرات کالا به کشورعراق نقش مهمی ایفا می کند. در نظر داشته باشید که عراق از دسته کشورهایی است که به محصولاتی از قبیل سیب زمینی و اقلامی که مایحتاج اولیه زندگی هستند بسیار اهمیت می دهد.

مراحل صادرات کالا به عراق

اولین و مهم ترین اصل برای صادرات کالا به عراق:
اولین و مهم ترین اصل برای صادرات کالا به کشورعراق بازاریابی است! تعجب نکنید، بدون طی کردن مسیر صحیح بازاریابی قطعاً صادرات کالا به عراق با کیفیت نخواهد بود. اینطور که مشخص شده است بازاریابی به معنی شناخت بازارهای خارجی و پیدا کردن روش های نفود به آنها است. برای نفوذ پذیری می توان از طریق مذاکره با خریدار وارد شده و یا آمارهای رسمی در خصوص انواع محصولات مورد نیاز را بررسی کرد.

گام دوم:
گام دوم برای صادرات کالا به کشورعراق کسب مجوز صدور از سازمان های ذی ربط است. پس از اینکه بازاریابی به طور دقیق دنبال شد باید مجوز صدور کالا از وزارتخانه ها کسب شود. در وضعیت کنونی صادرات کالا به کشورعراق نیاز به اخذ مجوزهای پیچیده ندارد و فقط مجوز ترخیص کالا و برگه کنترل کیفیت کفایت می کند.

گام سوم:
گام سوم در خصوص تعیین قیمت صادراتی است، در واقع صادر کننه باید با کمیسیون نرخ گذاری وارد صحبت شود تا بتواند نرخ دقیقی برای محصول فراهم سازند. پس از اینکه قیمت مشخص شد نیاز است که معادل هزینه تعیین شده به بانک مرکزی ارز ارائه شود.

گام چهارم:
گام چهارم در خصوص ارسال پیش فاکتور است که نام دیگر آن پروفرما است، صادر کننده باید پیش فاکتور را که دارای مشخصات کالا است برای خریدار ارسال کند.

پس از ارسال پیش فاکتور نیاز به بررسی بسته بندی استاندارد است. کالا باید طبق شرایط و قوانین بسته‌بندی شود اگر بسته بندی دقیق صورت پذیرد از بازرس کالا گواهی اخذ می شود این گواهی عموماً دارای مهر و امضا مخصوص است. صدور فاکتور و همینطور اخذ گواهی مبدا از دیگر مسایل موجود در خصوص صادرات کالا به عراق محسوب می شود.

نکات مهم صادرات کالا به عراق
برای صادرات به عراق باید اظهار کالا به گمرک به طور دقیق دنبال شود یعنی کالا ارزیابی شده و برگه تایید ان به اداره مربوطه ارسال شود. در نظر داشته باشید که صادرات کالا به عراق در فصل های تابستان و پاییز به نسبت دو فصل دیگر بیشتر است این موضوع سبب می شود تا افراد بتوانند سود بهتری داشته باشند.

در صورتی که صادرات کالا به کشورعراق در وضعیت تعلیق قرار بگیرد باید شرایط قانونی مورد نیاز به طور دقیق طی شود.صادر کننده باید برگه خروجی را به شرکت حمل و نقل تحویل دهد و شرکت مربوطه بای طبق اصول مشخص بارنامه حمل کالا را بارگیری و به مقصد تحویل دهد.

دریافت واریز نامه برای صادرات کالا به کشورعراق از دسته مسایل مهم محسوب می شود به این شکل که اگر محصول به صورت گشایش اعتبار اسنادی صادر شده باشد باید سند حمل به بانک از سوی صادر کننده ارسال شود.

مشاوره صادرات کالا به عراق
برای صادرات کالا به کشور عراق با قیمتی مناسب و سوددهی بالا باید یک سری اصول به طور دقیق بررسی شود. در نظر داشته باشید که صادرات کالا به کشورعراق به نسبت کشورهای دیگر از تعرفه های ارزانتری برخوردار است. این موضوع سبب می شود که شرایط حمل و نقل به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

برای اخذ مشاوره برای صادرات کالا به کشورعراق می توانید از طریق سیستم های اینترنتی وارد عمل شوید، در این مسیر در ابتدای امر باید شرایط موجود را مطالعه کنید و سپس با انتخاب یکی از بسته های مشخص سیستم مشاوره خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که صادرات کالا به کشورعراق دارای شرایط خاصی است به صورتی که اگر فردی بخواهد صادرات کالا به کشورعراق را به صورت شخصی انجام دهد قطعاً در زمان کمی شکست خواهد خورد. مسیر صادرات پیچیده است گاه عدم توجه به یک موضوع بسیار جزیی سبب می‌شود که برای همیشه صادرات فرد تحت تأثیر قرار گرفته و ضررهای وارده به هیچ عنوان جبران نشود در نظر داشته باشید که اگر فردی بخواهد صادرات به عراق را به صورت دوره ای انجام دهد می تواند به هر انچه که فکرش را می کند دست یابد. تجارت این روزها حرف اول را می زند به این ترتیب بهتر است که افراد بتوانند با دید درست و استاندارد کسب و کار خود را اغاز کنند. پروسه صادرات کالا به عراق اگر به درستی طی شود کمتر از یک هفته زمان نیاز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی نوروزی:
عالی بود
علی نوروزی:
عالی بود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>