اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آب دریا ها مملو از میکروارگانیزم هاست و سطح تماس کشتی ها، قایق ها، سکوی نفتی و... با آب پیوسته با پدیده خزه بستن یا Fouling مواجه اند. در اثر این پدیده لایه ای از خزه ها و ارگانیزم های دیگر بر روی بدنه کشتی و سایر شناور ها می نشیند و موجب خوردگی سطح می گردند. در مورد کشتی ها که باید در دریا ها حرکت کنند، فولینگ علاوه بر خوردگی سطح، مصرف سوخت آن را هم تا حد زیادی افزایش می دهد.

کشتی

برای جلوگیری از پدیده فولینگ از رنگ های ضد خزه استفاده می شود. این رنگ ها حاوی مواد سمی برای انواع خزه ها و جلبک ها می باشد که مانع نشستن آنها بر سطوح شود. با این وجود به مرور زمان، موجوداتی که به سطح کشتی چسبیده اند راه خود را به داخل این رنگ ها و کاهش میزان زهر آلودگی آن ها باز کرده و موجب افزایش خزه بستن می شود. این بازه زمانی شش ماه برآورد شده است.

برای تمیز کردن کشتی ها در بازه های زمانی مشخص آن ها را درون حوضچه خشک برده و از سندبلاست یا واترجت برای زدودن خزه ها و رنگ بری استفاده می نمایند.

مزایای واترجت صنعتی برای تمیز کردن سطح کشتی ها:
توقف کشتی ها و قایق ها برای تمیز کردن در بیرون آب هزینه زیادی در بردارد. در این مدت علاوه بر شستشوی خزه ها، رنگ بری و رنگ آمیزی مجدد، و تعمیرات اساسی کشتی نیز انجام می شود. استفاده از روشی که بیشترین سرعت و بهره وری را داشته باشد بسیار ضروری می باشد.

کشتی

سندبلاست و واترجت از سرعت خوبی برخوردارند لیکن سندبلاست به دو دلیل توصیه نمی شود:

  1.  آلودگی زیاد هنگام سندبلاست کردن. به دلیل انجام تعمیرات مختلف در کشتی ها همزمان با تمیز کردن کشتی، این آلودگی مزاحمت زیادی برای سایر بخش ها به وجود می آورد.
  2.  لزوم جمع آوری و تامین ماسه و سیلیس. حجم بالای سطح کشتی ها موجب می شود عملیات تامین و جمع آوری ماسه با مشکلات زیادی همراه باشد. این مشکلات در زمان کوتاه و فشرده تعمیر و نگهداری کشتی خارج از آب، موجب کاهش بهره وری بخش های مختلف می گردد.

استفاده از واترجت صنعتی فوق فشار قوی علاوه بر سرعت بالا و کیفیت بسیار مطلوب در تمیز کردن و رنگ بری کشتی، مشکلات بیان شده را ندارد. به همین دلیل بهترین ابزار برای شستشو و تمیز کردن کشتی به حساب می آید.

کشتی

کشتی هایی که برای اولین بار عملیات رنگ بری را اجرا می نمایند، به دلیل صیقلی بودن بدنه فلزی کشتی، نیاز است که از ساینده هنگام رنگ بری استفاده شود که به استاندارد زبری لازم دست پیدا نماید. دستگاه های واترجت صنعتی فالش قابلیت استفاده همزمان آب و ماسه را در این مواقع دارا می باشد. استفاده همزمان آب با سندبلاست موجب می شود مشکل آلودگی عملیات سندبلاست به صفر برسد.

واترجت صنعتی فالش با داشتن تجهیزات متنوع برای شستشوی کشتی امکان دسترسی آسان و تمیزکردن سریع کلیه قسمت های کشتی را فراهم آورده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>