اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصول واردات ماشین آلات صنعتی
برای واردات ماشین آلات صنعتی یکی از اصل های مهم کد تعرفه است.در ابتدا به طور دقیق در خصوص کد تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی صحبت می کنیم.

تعرفه در این بخش به معنی مالیاتی است که بر روی کالاها برآورد می شود و در بین کشورهای مختلف وجود دارد. ایران دومین رتبه در خصوص بیشترین مالیات بر روی کالاهای وارداتی را دارد. کشورهایی که قصد دارند واردات ماشین آلات صنعتی به یاران داشته باشید باید با مفهوم دقیق کد تعرفه آشنا باشند.

در واقع باید بدانند که دستگاه وارد شده دارای چه کد تعرفه ای است.موضوع مهم در این بین به این صورت است که پیدا کردن کد تعرفه در خصوص دستگاه های مختلف کار ساده ای نیست.هر نوع اشتباه در تعیین این کد سبب بروز یک سری ضررهای مالی و جرایم نقدی شده و در نهایت نیز سبب توقیف کالا می شود.

برای واردات ماشین آلات صنعتی باید در ابتدای امر دسته بندی صحیحی از دستگاه ها صورت بگیرد و ارزش هر یک از دستگاه ها به صورت دقیق مشخص شوداینطور که مشخص است ارزش دستگاه ها در ابتدا به وزن آن ها است و سپس نوبت به ارزش برندی و نوع تکنولوژی به کار رفته در آنها خواهد بود.

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی
برای خرید انواع ماشین آلات صنعتی در ابتدای امر باید واحد های تولیدی دارنده مجوز به طور دقیق بررسی شود، در واقع باید مشخص شود که تولیدی مورد نظر دارای جواز تأسیس، پروانه بهره داری و همینطور گواهی شناسایی است.در صورت نداشتن هر یک از گزینه های گفته شده قطعاً خرید محصول به مشکل بر می خورد و زمان ترخیص کالا نیز یک سری مسایل پیش خواهد آمد.

در مرحله بعدی نوبت به بررسی دقیق واردات ماشین آلات صنعتی است به طوری که ارزش هر وسیله مشخص شود و مشخصات دستگاه به صورت مکتوب اعلام شود، در این بخش در ابتدا نوع دستگاه انتخاب می شود و مشخص می شود که دستگاه خریداری شده دارای چه کیفیتی است سپس ارزشگذاری برای دستگاه مشخص می شود.

گاهاً دستگاه وارد شده از نوع دست دوم است که نام دقیق ان دستگاه صنعتی مستعمل است به این ترتیب باید شروط مهم در خصوص این دستگاه رعایت شود، چنین دستگاه هایی باید دارای سیستم کاری قابل قبولی باشند و هیچ نوع مشکلی از نظر کارکرد برای انها در نظر گرفته نشود.

تعرفه های واردات ماشین آلات صنعتی بر اساس نوع محصول، نوع برند، شرایط کارکرد و همینطور کد تعرفه آن برآورد می شود هزینه های گمرکی اغلب دارای سه درجه بندی مختلف هستند و ماشین آلات صنعتی درجه یک اغلب در این مسیر جایگاه بالایی دارند.

در نظر داشته باشید که اگر فرد وارد کننده دارای کارت بازرگانی باشد و محصولاتی که قرار است وارد کشور شود بدون مشابه نوع داخلی باشد از پرداخت عوارض موجود معاف است مشروط بر اینکه محصول وارد شده دارای پروانه بهره برداری باشد و از نظر واردات در دسته محصولات مجاز قرار بگیرد.

واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم
شایان ذکر است که قبل از واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم باید در ابتدا اسناد مورد نظر را دریافت کرد، مهم ترین سند در این مسیر پروفرما نامیده می شود.

سپس باید مجوزهای لازم در خصوص این سری از دستگاه ها مبذول شود در واقع باید مشخص شود که واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم بلامانع است. کیمیسیون ماده 1 به کمیسیونی گفته می شود که مجوز واردات ماشین آلات صنعتی را صادر می کند این کمیسیون از نماینده گمرک، نماینده وزارت صنعت و معدن تشکیل شده است و طبق مدارک و اسناد موجود تصمیم گیری می شود که آیا واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم صورت پذیرد یا خیرد.

دو مورد ارزیابی برای واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم وجود دارد، گزینه اول به این صورت است که ظرفیت تولید این سری از ماشین آلان در داخل به میزان درخواست کمتر باشد و در واقع تولید داخلی جوابگوی نیازهای مورد نظر نباشد و مورد دوم نیز به این صورت است که این سری از ماشین الان تولید داخلی نشده باشد.

برای واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم باید بررسی شود که آیا در داخل ایران می توان از پس هزینه های نگهداری و تعمیرات بر آید؟ آیا قطعات یدکی این دست از محصولات در داخل ایران وجود دارد یا خیر.

البته بارها دیده شده است که دستگاه های دست دوم از نمونه آک بسیار با کیفیت تر هستند البته ارزش کمرکی این سری از اقلام نیز به نسبت گزینه های آک بسیار کمتر است.

مجوزهای واردات ماشین آلات صنعتی سنگین
روند واردات ماشین آلات صنعتی سنگین به نسبت سایر دستگاه ها پیچیده تر است و باید یک سری مجوزهای رسمی برای این محصولات در نظر گرفته شود. در بررسی های اخیر مشخص شده است که لودر با قدرت بالاتر از 360 اسب بخار دارای ارزش گمرکی بسیار بالایی است و همینطور بیل های مکانیکی با قدرت 220 اسب بخار دارای ارز گمرکی مناسب تری هستند.

برای واردات ماشین آلات صنعتی بهترین روش استفاده از شرکت های بازرگانی خبره و معتبر است، در این شرکت ها به صورت دقیق روند واردات ماشین آلات صنعتی به شما توضیح داده می شود مشاورینی که در این مسیر انتخاب شده اند بسیار کار بلد هستند و به تمامی شرایط و قوانین واردات ماشین آلات صنعتی تسلط کامل دارند. هر مرحله به طور دقیق گزارش نویسی می شود و مشخص می شود که کدام یک از روش های موجود برای واردات ماشین آلات صنعتی می تواند بهتر باشد.

هزینه هایی که از سوی شرکت های بازرگانی مختلف برای واردات ماشین آلات صنعتی در نظر گرفته می شود طبق اصول و قواعد تعیین می شود و البته یک سری نوسانات قیمت نیز در این مسیر دیده می شود. شما می توانید با بررسی های مشخص شده در خصوص واردات ماشین آلات صنعتی بهترین روش را انتخاب کنید. قوانین واردات ماشین آلات صنعتی به صورت دوره ای تغییر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سهیل سنایی:
با سلام لطفا در خصوص تهیه ماشین آلات کارخانه اکسترودر شیرینگ تیوب در صورت امکان راهنمایی فرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سعید مهرایین:
وقت بخیر الان با این وضعیت ویروس کرونا ایا راهی هست که بخواهیم دستگاهی رو وارد کنیم؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.

یوسف سعیدی:
برای همکاری ممنون میشم کمکی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد حسن امانی:
باسلام بنده قصد دارم جهت راه اندازی یک واحد تولیدی تعداد یک دستگاه تولید و بسته بندی پد الکلی به مشخصات : Model Number: PPD ZMJ-AHT Fully Automatic 2.6kw Electric Alcohol Swabs Making Machine به قیمت تقریبی 20000 دلار را از شانگهای چین و از مرز هوایی امام خمینی یا پیام وارد کنم در خصوص هزینه های احتمالی و عوارض ورود و کرایه بار راهنمایی شما را لازم دارم ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین راحتی :
سلام همکار گرامی بنده مدیر اامل شرکت جهان ماشین سالهاست در کار خرید فروش ماشین الات صنعتی هستیم و الان تصمیم دارم واردات ماشین الات هم‌ انجام بدم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

شرکت ترخیص گستر پاسارگاد:
سلام وقت بخیر تشکر از مطالب خیلی خوبتون آیا تعرفه (HSCODE) با توجه به سال کارکرد ماشین آلات تغییر می کند؟
پاسخ زینگ:
سلام خیر

مسعود مسعودی:
سلام میخام لودر وارد کنم میشه آیا چطوری
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>