اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

انتقال پول از ایران به آلمان
با وجود تحریم های مالی که علیه ایران می شود انتقال پول از ایران به آلمان با مشکلات زیادی روبرو شده است. این موضوع به خصوص برای خانواده هایی که فرزندانشان در کشور آلمان زندگی می کنند بسیار مهم می باشد که به دنبال راهی برای انتقال پول از ایران به آلمان در جهت تامین مخارج فرزندانشان و یا هزینه ادامه تحصیل آنها در کشور آلمان باشند.

صاحبان کسب و کار اینترنتی و یا وبمستران، تجار ایرانی و … همگی بخشی از کسانی هستند که به دنبال انتقال پول از ایران به آلمان می باشند و با مشکلاتی که عنوان شد روبرو شده اند. کشور آلمان از دیر باز کشوری بوده است که در اروپا از نظر اقتصادی بسیار رشد داشته است و ارز این کشور بسیار با ارزش است. این کشور در قاره اروپا حرکت دهنده چرخ های اقتصادی این قاره سبز می باشد.

علی رغم اینکه با قوانین جدید انتقال پول از ایران به آلمان ممنوع می باشد اما می توان با استفاده از کشوری واسط اقدام به انتقال پول به این کشور کرد و به تبع باید از راه های امن و با ریسک کم این مهم صورت پذیرد.شیوه های متنوعی برای حواله از ایران به آلمان وجود دارد که باید روشی انتخاب شود که سرعت بالای انتقال پول، امنیت بالا و اندک بودن هزینه های کارمزد را در اختیار شخص انتقال دهنده قرار دهد.

انتقال پول از ایران به آلمان با استفاده از مسترکارت:
دفتر مرکزی مستر کارت در آمریکا واقع شده است و یک شرکت خدمات چند ملیتی است. همانطور که گفته شد به شکل مستقیم امکان انتقال پول از ایران به آلمان امکان پذیر نمی باشد اما شرکت های خدمات ارزی و یا صرافی ها با داشتن حواله های مستر کارت می توانند به میزان مورد نظر پول را به کشور آلمان انتقال دهند.

انتقال پول از ایران به آلمان با استفاده از حواله وسترن یونیون:
شرکت وسترن یونیون یک شرکت خدمات ارتباطی و مالی است که در آمریکا تأسیس شده است و در سال 1851 در ایالت کلرادو برای خدمات مالی شروع به کار کرده است. در حال حاضر در بیش از 200 کشور دنیا نمایندگی دارد و کمک فراوانی به تجارت و بازرگانی بدون مرز و محدودیت نموده است.

شرکت وسترن یونیون با توجه به آمریکایی بودن و عدم روابط سیاسی بین ایران و کشور ایالات متحده آمریکا در داخل ایران هیچ نمایندگی ندارد و شرکت هایی که خدمات ارزی ارائه می دهند و یا صرافی ها، توسط یک کشور سوم اقدام به حواله از ایران به آلمان و دیگر کشورهای دنیا می کنند.

این روش دارای مزایا و معایبی است. بزرگ ترین حسن این روش سرعت بالای حواله است.حسن دیگر حواله از ایران به آلمان با این روش عدم نیاز فرستنده و دریافت کننده حواله به حساب بانکی است چون شخص دریافت کننده با مراجعه به یکی از نمایندگی های وسترن یونیون در کشور آلمان به میزان حواله منتقل شده، پول خود را دریافت می کند. فرستنده با ارائه پاسپورت خود مبلغ حواله را ارسال و دریافت کننده به همین طریق مبلغ مورد نظر پول را دریافت می کند.

بزرگ ترین عیب و یا نقطه ضعف حواله از ایران به آلمان با استفاده از روش عنوان شده دریافت کارمزد بالا است که بسته به اینکه از کدام کشور و به کدام کشور و همچنین مبلغ انتقالی چقدر است متفاوت است و به صورت یک قاعده کلی این روش برای کسانی که می خواهند مبلغ زیادی از پول را در زمان کمی منتقل کنند روش مطلوب تری است.

حواله از ایران به آلمان با استفاده از پی پال:
دفتر مرکزی شرکت پی پال نیز در کالیفرنیای آمریکا است و حوزه فعالیت این شرکت در زمینه تجارت الکترونیک است و انتقال وجه را نیز به شکل الکترونیک و نه فیزیکی و از طریق اینترنت و به شکل آنی انجام می دهد.

در ایران امکان داشتن حساب پی پال به صورت مستقیم وجود ندارد. بنابراین صرافی ها با داشتن این حساب در خارج از ایران به این طریق می توانند با استفاده از یک حساب پی پال که اینترنتی است اقدام به حواله از ایران به آلمان کنند. حساب پی پال می تواند با یک حساب بانکی (نه در داخل ایران) و یا با استفاده از کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت، مستر کارت و … شارژ شود.

هزینه های کارمزد با استفاده از این روش در مبالغ کمتر از 1000 دلار به میزان 7 درصد از کل حجم انتقالی است و برای مبالغ بیشتر از 1000 دلار به میزان 6 درصد از کل مبلغ منتقل شده است. باید درنظر داشت که برای حواله از ایران به آلمان باید شخص دریافت کننده در آلمان دارای حساب پی پال باشد. به عبارت دیگر هم فرد فرستنده (در ایران به دلیل تحریم صرافی ها این حساب را دارند) و هم فرد گیرنده باید حساب مورد نظر را که قانونی باشد، داشته باشند.

انتقال پول از ایران به آلمان با استفاده از حواله سوئیفت:
سوئیفت در واقع یک جامعه جهانی است که به منظور تسهیل کردن ارتباطات بین بانکی در کشورهای مختلف دنیا تأسیس شده است. دفتر مرکزی سوئیفت در کشور بلژِیک واقع شده است. تمام کشور های عضو سوئیفت دارای یک نقطه دسترسی به سوئیفت، هستند و در کشور ایران این نقطه دسترسی در بانک مرکزی واقع شده است.

نام دیگر حواله سوئیفت حواله بانکی است، حواله سوئیفت در واقع حواله بین بانکی اما در دو کشور مختلف است. از آنجایی که تمامی این تراکنش ها، توسط بانک ها انجام می شود بسیار امن و معتبر است. اما در مقایسه با روش های دیگر حواله از ایران به آلمان، زمان برتر است. زمان لازم برای انتقال با توجه به کشورهای مختلف، متفاوت است همچنین کارمزد دریافتی بستگی به بانک مبدا(کشور مبدا) و بانک مقصد(کشور مقصد) دارد. به طور میانگین بین 2 تا 4 روز زمان برای انتقال لازم است. برای حواله از ایران به آلمان، علاوه بر داشتن حساب بانکی نیاز به داشتن کد سوئیفت نیز می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مرتضی جمشیدی :
سلام وقت بخیر لطفا راهنماییم کنید از یکی از شهر های المان مبلغ 3500 یورو میخوان برام بفرستن اگر میتونید ریال بهم بدید ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سیما نور:
سلام من می‌خوام مبلغ ٢٠٠٠ یورو به آلمان و برای خواهرم بفرستم لطفا راهنمایی کنید و بفرمایید آیا شما انجام میدید؟ کارمزدش چقدره ؟ و اینکه اگر خواهرم حساب پی پال نداشته باشه باید چه کرد ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>