اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

انتقال پول از ایران به بلژیک
اعمال سیاست های پولی و اقدام کشور های قدرتمند اقتصادی در جهت تحریم های نفتی و مالی ایران، انتقال پول از ایران به بلژیک و خیلی دیگر از کشور های خارجی را با سختی هایی روبرو کرده است. علی رغم این مشکلات، همچنان روش های گوناگونی برای انتقال پول از ایران به بلژیک و بسیاری دیگر از کشور های خارجی که تحت حمایت و عضویت اتحادیه اروپا قرار دارند، وجود دارد.

این مطلب به ویژه برای ایرانیانی که اقوامشان در کشور های خارجی زندگی می کنند بسیار مهم می باشد. آنها به دنبال روشی مطمئن و قابل اطمینان، برای انتقال پول از ایران به خارج از ایران از جمله کشور بلژیک می‌باشند تا بتوانند تا حدود زیادی مخارج فرزندانشان را تامین کنند و یا مخارج تحصیل آنها را تا اندازه ای پرداخت نمایند.

تجار ایرانی، بازرگانان فعالان در عرصه تجارت الکترونیک، وبمستران، برنامه نویسانی که با صورت ریموت و دور کاری با کشور های خارجی همکاری می کنند و یا شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی که به دنبال خرید دامنه یا هاست هستند و… تنها بخشی از افرادی هستند که به دنبال روش های امن و مقرون به صرفه انتقال پول از ایران به بلژیک و دیگر کشور ها می باشند و صد البته با مشکلات تحریم و بسیاری از سیاست های محدود کننده مالی ایران روبرو و دست به گریبان هستند.

کشور بلژیک یکی از کشور های عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا است و به تبع پول رایج این کشور ارز مشترک منطقه یورو می باشد که خود باعث رشد قدرت اقتصادی این کشور می شود.

روش های انتقال پول از ایران به بلژیک
به طرق مختلفی می توان از ایران (البته در بسیار از موارد با حضور کشوری واسط) می توان به بلژیک پول انتقال داد اما باید روشی انتخاب شود که سرعتی بالا در این کار داشته باشد، قابل اعتماد باشد و ایمنی پول مخصوصا در حجم های بالا تامین گردد و هزینه های مربوط به کارمزد کمینه ترین باشد.

استفاده از حساب های اینترنتی مستر کارت
انتقال مستقیم پول به این روش و یا انجام خرید های اینترنتی که اهمیت بالایی به خصوص برای فعالان حوزه‌فناوری اطلاعات دارد، متاسفانه امکان پذیر نیست که در ادامه دلیلش عنوان خواهد شد. دفتر مرکزی این شرکت خدمات مالی بین المللی در کشور ایالات متحده واقع شده است و با وجود داشتن شعب مختلف در کشور های مختلف در ایران شعبه ای ندارد.

مستر کارت تحت قوانین مالی ایالات متحده، فعالیت تجاری می کند بنابراین چنانچه از این قوانین تخطی کند متحل جریمه های سنگین از طرف آمریکا خواهد و از سوی دیگر کشور ایران نیز در لیست کشور های تحت تحریم ایالات متحده می باشد.

بنابراین شرکت نمی تواند در ایران شعبه ای داشته باشد و همچنین از داخل ایران امکان داشتن حساب مستر کارت در شرایط فعلی نمی باشد. به همین دلیل این امکان را برخی از صرافی ها و یا بسیاری از شرکت های خدمات ارزی از طریق کشوری واسط که امکان داشتن حساب اینترنتی مستر کارت یا ویزا کارت را داشته باشد در اختیار ایرانیانی که می خواهند انتقال پول از ایران به بلژیک داشته باشند، قرار می دهند.

حواله وسترن یونیون روشی دیگر برای انتقال پول از ایران به بلژیک
وسترن یونیون یک شرکت ارتباطات مالی از راه دور است و در آمریکا تأسیس شده است.این شرکت در سال 1851 میلادی در ایالت کلرادو برای انجام خدمات مالی بین المللی و از راه دور شروع به کار کرده است. وسترن‌یونیون در حال حاضر در بیش از حدود 200 کشور نمایندگی دارد و در زمینه بازرگانی و تجارت بین الملل و در دهه اخیر در زمینه تجارت الکترونیک خدمات فراوانی به تجار، بازرگانان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات ارائه نموده است.

با توجه به سیاست های این شرکت و فعالیت کردن تحت قوانین ایالات متحده، این شرکت امکان داشتن نمایندگی در داخل ایران را ندارد در نتیجه، شرکت هایی ارائه دهنده خدمات ارزی و یا صرافی ها، توسط یک کشور واسط اقدام به انتقال پول از ایران به دیگر کشورهای دنیا با این روش می کنند.

این روش امتیازات و معایبی دارد. بیشترین دلیل استفاده از این روش سریع بودن فرآیند انتقال حواله است.حسن دیگر انتقال پول از ایران به بلژیک با این روش این است که نه فرستنده حواله صادره نیاز دارد و نه دریافت کننده حواله وارده و در این روش نیازی به داشتن حساب بانکی یا کد خاصی نمی باشد. برای دریافت پول، شخص دریافت کننده با ارائه کارت شناسایی نظیر پاسپورت یه یکی از دفاتر این شرکت در کشور بلژیک رجوع می کند و پس از تایید شدن هویتش مبلغ منتقل شده را دریافت می کند.

مهم ترین ضعف این روش که البته به دلیل سهولت این روش در انتقال پول قابل پذیرش است کارمزد بالای این شرکت در حجم انتقال پول است. البته کارمزد دریافتی به اینکه از کدام کشور ارسال شود و در کدام کشور وصول شود بستگی دارد و نظیر روشی مثل پی پال به صورت درصدی از کل حجم تراکنش حساب نمی شود. از این روش اگر در حجم مبادلات بالاتر استفاده شود، نسبت به دیگر روش ها مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد:
سلام. من مبلغی حدود 70میلیون تومان از ایران تحویل بدهم. و همان موقع پسرم در بلژیک تحویل بگیره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>