اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

انتقال پول از ایران به ایسلند
در این مقاله در خصوص انتقال پول از ایران به ایسلند صحبت خواهیم کرد.از زمانی که انسانها پا به عرصه هستی گذاشتند همواره به مبادله و نقل و انتقال در بین خود مشغول بوده اند. و کم کم تجارت و بازرگانی شکل گرفت و سکه های طلا و نقره پدیدار شدند و ابزارهای مالی تکامل یافتند و شکل پیچیده ای به خود گرفتند در این فرایند توسعه ای نقش دو عامل کاملا مشهود و ملموس می باشد.

  • ارتباطات بین خریداران و فروشندگان تسهیل شده و افراد در هر کجای کره خاکی که باشند می توانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند.
  • عملیات نقل و انتقال پول بسیار پیشرفته و پیچیده شده است و تکنولوژی های نوین نیز در آن اثر گذاشته اند و بر کارایی آن افزوده اند. و در این راستا بانک های داخلی و خارجی عملیات نقل و انتقال پول را انجام می دهند.

بررسی تاریخچه نقل و انتقال پول و شکل گیری صنعت بانکداری
برای اولین بار صراف ها با تعیین عیار فلزات مختلف فرایند معاوضه و انتقال آنها را راحت تر کردند شکل ابتدایی بانکداری از سرزمین حکومتی بابل آغاز گردید و در امپراتوری یونان باستان و سرزمین چین نیز اشکال ساده و ابتدایی از بانکداری به وجود آمد.نظام بانکداری با گذر از قرون وسطی و دوران رنسانس صنعتی رفته رفته توسعه پیدا کرد و به شکل امروزی و پیشرفته خود درآمد.

نقش بانک ها در نقل و انتقال پول
بانک ها با ارائه خدمات نوین به فعالان اقتصادی ( تولید کنندگان، صادر کنندگان و…)ثابت کردند که می توانند نقش نقل و انتقال پول را در بین کشورها به خوبی انجام دهند. به طوری که در حال حاضر اکثر نقل و انتقال ها فقط از طریق شبکه بانکی میسر است و این در مورد انتقال پول از ایران به ایسلند نیز صادق است.

روش های انتقال پول از ایران به ایسلند
برای انتقال پول از ایران به ایسلند راههای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد و هر کدام از روشها را به اندازه کفایت و اهمیت موضوع تشریح خوا هیم کرد.

حواله های ارزی:
در این حواله ها بانک مبدا در ایران پرداخت مبلغ تعیین شده ای را به بانک کارگزار در ایسلند می دهد و این حواله توسط کارگزار به حساب شخص اعمال می گردد.

شبکه سوئیفت
حواله های ارزی توسط سیستم بین المللی سوئیفت ارسال می گردند ولی در ایران به دلیل وجود محدودیت‌هایی که در اثر تحریم ها اعمال گردیده است شبکه سوئیفت با چالش هایی رو در رو شده است به همین دلیل انتقال پول از خارج از کشور به ایران با مسائل عملی مواجه می باشد.

  • خدمات انتقال پول از ایسلند به ایران مورد نیاز بعضی از اقشار جامعه است که در ذیل به آن ها اشاره می‌گردد. شرکت های ایسلندی که قصد دریافت از اشخاص یا شرکت های ایرانی بابت انجام پروژه ها و یا صادرات کالای خود دارند.
  • ایرانیان داخل کشور که قصد ارسال پول به دوستان و آشنایان و یا شرکت های معتبر ایسلندی دارند.حواله های ارزی که با سیستم SWIFT ارسال می شوند به حوالجات صادره و وارده تقسیم بندی می شوند.

چک مسافرتی:
چکی که بانک صادر کننده آن را برای کارگزاری خود در خارج از کشور صادر می کند و مبلغ آن کاملا مشخص است و به صورت امانی قابل خرید و فروش می باشد. که این روش نیز یکی از روش هایی است که می تواند در نقل و انتقال پول از ایران به ایسلند مورد استفاده قرار گیرد بدین صورت بانک مرکزی و یا هر بانک دیگری که اختیار صدور این نوع چک ها را دارد چک را در ایران صادر و به کارگزاری خود در ایسلند می سپارد.

چک های ارزی:
که شکل خاصی از برات ارزی هستند و این روش نیز می تواند جز روش های انتقال پول از ایران به ایسلند باشد.

اعتبار نامه مسافرتی (اعتبار ساده):
اعتبار نامه ای است که مسافران می توانند تا مبلغ مشخصی ارز از کارگزاری های بانک مربوطه در سایر کشورها دریافت کنند و افراد می توانند با چک های ارزی انتقال پول از ایران به ایسلند داشته باشند.

کارت های بانکی:
که پیدایش آن ها به سال 1946 میلادی در امریکا بر می گردد که دارای تنوع زیادی هستند و با وجود آنها نیازی به حمل پول نیست و به راحتی می توان انتقال پول از ایران به ایسلند داشت.

ضمانت نامه های ارزی:
سندی است که در آن فرد برای انتقال پول از ایران به ایسلند به بانک مراجعه کرده و بانک که نقش ضامن را دارد ضمانت نامه را صادر می کند و فرد آن را تحویل ذینفع خارجی می دهد.

اعتبارات و بروات اسنادی:
که به دو گروه برات ارزی و اعتبار تقسیم بندی می گردد و در نقل و انتقال پول ازایران به ایسلند کاربرد دارد.

کشور ایسلند در شمال قاره اروپا و با جمعیتی حدود 350 هزار نفر است پایتخت این کشور ریکاریک است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود واحد پولی این کشور کرونای و زبان رسمی آن ایسلندی می‌باشد. نظام بانکی این کشور با مسائلی نیز همراه بوده است که شروع آن به سال 2008 میلادی بر می‌گردد و این مسائل مالی در نظام بانکی موجب تنش های سیاسی نیز گردید.

سازمان های موثر در نقل وانتقال پول
امروزه سازمان ها و نهاد های بین المللی نقش موثر و تعیین کننده ای در قانون گذاری و نحوه نقل و انتقال پول دارند که به دو مورد از مهم ترین آنها اشاره می گردد:

صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی: این دو نهاد نقش اساسی و تعیین کننده ای در تسهیل نقل و انتقال پول دارند.

بانک جهانی یک موسسه دولتی است که کاملا به صورت یک بانک عمل می کند ودر راستای تامین مالی اوراق قرضه نیز منتشر می نماید.

صندوق بین المللی پول به عنوان وام دهنده عمل می کند و یکی از هدف های آن کمک مالی به کشورهای عضو در راستای توسعه این کشور ها می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما

توجه

وب سایت زینگ هیچ فعالیتی در زمینه نقل و انتقال پول ندارد و این مطلب صرفا جهت آگاهی شما بازنشر شده است. لطفا در مورد انتقال وجه با ما تماس نگیرید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>