اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از قبل برنامه ریزی کنید
با دانستن برنامه ی زمان بندی تولیدات خود، گزینه های حمل و نقل دریایی و زمان حمل و نقل کالا می‌توانید حمل و نقل بین المللی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. سرهم بندی کارها در دقیقه ی نود همیشه باعث اتمام مهلت ها و اعمال هزینه های بیشتر می شود. هنگام برنامه ریزی حتما حواستان به تعطیلی های بین المللی نیز باشد (مثلا سال نو چینی ها) زیرا این تعطیلی ها روی زمان بندی و قابلیت رزور شما تأثیر می‌گذارد. می توانید از تولیدکننده ی خود در این رابطه سوال بپرسید تا بتوانید از قبل همه چیز را برنامه ریزی کنید.

حمل و نقل هوایی را برای موارد اضطراری در نظر بگیرید
باید توجه داشته باشید که عوارض گمرکی هوایی خیلی بالا است اما با این وجود هنوز هم شرکت های زیادی در موقع غیراضطراری نیز از این نوع حمل و نقل استفاده می کنند و خبر خوب این است که با برنامه ریزی دقیق می توانید از پرداخت عوارض و گمرک هوایی جلوگیری کنید. البته ممکن است اتفاقاتی بیفتد و حمل و نقل هوایی تنها گزینه پیش روی ما باشد. اما به خاطر داشته باشید که عدم برنامه ریزی دقیق، هزینه های سنگین حمل و نقل هوایی را به همراه خواهد داشت.

درصورت امکان اقدام به حمل FCL کنید
حمل و نقل کالاها با کشتی با روش FCL (یک کانتینر پر)، خیلی به صرفه تر از حمل (LCL) کمتر از یک کانتینر است. علاوه بر این که در حمل FCL هزینه هر تکه کم تر است، می توانید تمامی کالاهای خود را براساس مشخصلت و خصوصیات آن ها بار بزنید و مجبور نیستید فضای درون کانتینر را با شرکت دیگری تقسیم کنید. در حمل LCL که معمولا خیلی محتمل نیست، احتمال آسیب دیدن کالاها در حمل و نقل یا هنگام ترخیص کالا از گمرک بیشتر است زیرا کالاهای فروشنده دیگری نیز در کانتینر وجود دارد. با وجود این که بهتر است در اکثر حمل ها از شیوه ی FCL استفاده شود، اما گاهی LCL نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

درباره روش های دیگر ترکیبی اطلاعاتی به دست آورید
می توانید از تامین کننده کالا و کارپرداز خود درباره گزینه های ترکیبی دیگری به جز LCL سوال کنید و اطلاعات کسب کنید. ممکن است این تامین کننده در منطقه ی شما مشتری دیگری داشته باشد و بتواند کالاهای شما را نیز با کالاهای آن ها ارسال کند تا متقبل هزینه کمتری شوید. اگر برای دریافت کالاها عجله ای ندارید، بهتر است کمی صبر کنید تا بتوانید با روش ادغام بارها، هزینه های حمل و نقل بین المللی بار را کاهش دهید.

ترجیحا از کانتینرهای 40 فوتی استفاده کنید
وقتی می توانید بین دو گزینه حمل FCL با کانتینر های 20 و 40 فوتی انتخاب کنید، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها از کانتینر 40 فوت استفاده کنید زیرا هزینه کانتینر 20 فوت 80درصد بیشتر از کانتینر 40 فوت است و درضمن ظرفیت آن هم نصف کانتینر 40 فوت است. این کار باعث بالا رفتن هزینه حمل و نقل نیز خواهد شد. البته اگر برای محصولاتی که حمل و نقل می کنید حمل و نقل در کانتینرهای کوچک مناسب تر است، مشکلی ندارد. اما بهتر است بدانید که با کانتینرهای 40 فوت امکان صرفه جویی در هزینه ها خیلی بیشتر است. البته باید این نکته را هم درنظر داشت که گاهی از نظر اقتصادی حمل و نقل زودتر کالاها با کانتینرهای 20 فوت خیلی منطقی تر از انتظار برای پر شدن کانتینر 40 فوت است به خصوص اگر با ذیق زمان روبرو هستید.

بیش از حد به بسته بندی اجناس تکیه نکنید
مسلما محافظت از کالاها با پوشال اضافه ایده بسیار خوبی است اما نباید آن قدر زیاد شود که در واقع برای حمل و نقل هوا متقبل هزینه شوید. اگر تامین کننده، کالاها را بسته بندی می کند، درخواست کنید که نوع بسته بندی را مشاهده کنید و از آن ها بپرسید که آیا راهی برای افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل کالاها و افزایش فضا وجود دارد؟ البته هزینه حمل بار هوایی و دریایی کاملا متفاوت هستند. چه وزن کالاهای درون کانتینر به حداکثروزن مجاز رسیده باشند و چه کانتینرخالی باشد، درهرصورت هزینه حمل و نقل یک کانتینر 40 فوت ثابت است.

اما هزینه حمل و نقل هوایی کاملا به وزن کالا بستگی دارد و ارسال بسته های سبک تر به صرفه تر است، البته ابعاد کالاها را نیز فراموش نکنید. حمل و نقل یک جعبه عظیم الجثه نیم کیلویی نیز هزینه زیادی خواهد داشت و دلیل آن فضای زیادی است که این جعبه اشغال می کند. در هر یک از شرکت های حمل و نقل هوایی هزینه حمل و نقل بر اساس ابعاد بار متفاوت استف بنابراین قبل از هرچیز دراین باره اطلاعات کافی به دست آورید.

از روابط تامین کننده کالاهای خود بهره ببرید
اگر با تولیدکننده ی بزرگی کار می کنید که سال ها و یا دهه ها به این کار مشغول است، می توانید مطمئن باشید که در طول این مدت روابط خوبی با شرکت های حمل و نقل بین المللی برقرار کرده اند و کالاهای بسیار زیادی را حمل و نقل کرده اند. بنابراین در خطوط و مسیرهای خاصی دارای قدرت و تجربه ای هستند که شرکت شما آن را ندارد.

اگر فکر می کنید که اگر مسئولیت حمل و نقل بین المللی بار را خودتان به عهده بگیرید هزینه های آن کمتر می شود، بسیار خب، این کار را انجام دهید. اما در اکثر موارد کمک گرفتن از تامین کنندگان قوی می تواند باعث کاهش هزینه ها شود.

به تجربیات خطوط حمل و نقل اطمینان کنید
چنان چه خودتان مسئولیت حمل و نقل را به عهده گرفتید، یا آن را به عهده ی تامین کننده گذاشید، در هر صورت می توانید با تولیدکننده یا تامین کننده خود در این رابطه مشورت کنید. مخصوصا درباره مناطقی که با آن ها آشنایی ندارید. (مثلا شاید تا به حال حمل و نقل به ویتنام را انجام نداده باشید) از تجربیات آن ها استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل کالاها را به مقصد برسانید.

با گزینه های حمل و نقل زمینی آشنا شوید
وقتی گزینه های حمل و نقل دریایی ممکن است محدود باشد، هنوز هم گزینه ی دیگری پیش روی ما قرار دارد و آن حمل و نقل زمینی است. اگر توانایی پرداخت هزینه های حمل و نقل هوایی را ندارید یا نمی خواهید این کار را انجام دهید، گزینه های دیگری نیز موجود است.

می توانید تقاضا کنید کالاها را با سریع ترین گزینه ی حمل و نقل دریایی حمل و نقل کنند. سپس به محض رسیدن کالاها به بندر، آن ها را در قطار ( MLB) یا در کامیون (FTL) بار بزنید که معمولا سرعت کامیون ها از حمل و نقل با قطار بیشتر است. اگر با توجه به حجم کالاها امکان حمل FTL وجود نداشت و یک کامیون پر نشد، می توانید اقدام به حمل LTL (کمتر از یک کامیون) کنید. یعنی با فروشنده ی دیگری کامیون را به اشتراک بگذارید و یا یک کامیون را تنهایی بگیرید. یعنی این که میزان بار شما هرچقدر بود، راننده پس از بارگیری کالاهای شما، آن ها را به مقصد خواهد رساند. این کامیون ها دربستی سریع تر هستند اما هزینه ی آن ها بیشتر از LTL خواهد بود. با توجه به بودجه و زمان و مهلت خود می توانید هر یک از این گزینه ها را انتخاب کنید.

گزینه های ترکیبی
بسیاری از شرکت های فورواردی راه حل های منحصربه فردی را برای رساندن کالاها ارائه می دهند، مثل ترکیبی از حمل و نقل هوایی و دریایی. این سناریو را درنظر بگیرید: گزینه ی حمل و نقل هوایی ممکن است برای شما گران باشد، اما از طرفی می دانید که حمل و نقل دریایی خیلی آهسته است و مدت زیادی طول می کشد. اما یک فورواردر می توند با ترکیب این گزینه ها با یکدیگر و استفاده از حمل و نقل دریایی در کنار حمل و نقل هوایی و حمل و نقل با کامیون کاری کند که اجناس شما با هزینه ای کمتر و در مدت زمان کمتری به مقصد برسد.

کالاهای خود را بیمه کنید
اگر کالاها را بیمه نکنید، تمامی این تلاش ها برای صرفه جویی در هزینه ها بیهوده خواهد بود. اگر مسئولیت حمل و نقل با تولیدکننده یا تامین کننده طرف قرارداد شما است، باید مطموئن شوید که بیمه ی کالای آن ها به روز است و مبلغ آن برابر با ارزش کالاهای شما است. به این صورت اگر اتفاقی بیفتد، تولیدکننده طرف قرارداد شما، مسئول جبران خسارت است. اما اگر حمل و نقل کالاها را خودتان به عهده دارید، این مسئولیت به عهده ی شما خواهد بود و باید کالاها را بیمه کنید و در غیر این صورت، ممکن است با بحران بزرگی مواجه شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>