اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بدنه هواپیماها به دلیل دچار شدن به آلودگی های مختلف، نیازمند شستشو هستند. همچنین باند پرواز فرودگاه ها در اثر رد لاستیک هواپیماها آلوده می شوند. شستشوی این سطوح به کمک روش های دستی علاوه بر صرف زمان زیاد، عملکرد مناسبی را نیز موجب نمی گردد.

دستگاه واترجت صنعتی با پاشش آب پر فشار، کاربرد های مهمی در شستشوی فرودگاه ها و هواپیماها ارائه می دهد. در این مقاله این کاربرد ها مورد بررسی قرار می گیرد.

استفاده از واترجت در فرودگاه ها:
استفاده از واترجت در فرودگاه واترجت، یک شوینده فشار قوی جهت شستشوی سطوح مختلف، تجهیزات و دستگاه ها می باشد. این دستگاه بعلت تجهیز به یک پمپ فشار قوی، آب ورودی از یک منبع را با فشار بالا به سطح پاشش می نماید. به همین جهت، دستگاه واترجت به خوبی از پس شستشوی آلودگی های سطوح مختلف بر می آید. این دستگاه در فرودگاه ها جهت شستشوی نمای شیشه ای ساختمان ها، تمیز کردن بدنه و شیشه هواپیما ها و شستن باند فرودگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شستشوی بدنه هواپیما:
باقی ماندن لکه های باران و فضولات پرندگان بر روی بدنه و شیشه هواپیما، این وسیله نقلیه را کثیف و آلوده نشان می دهد. بنابراین شستشوی این سطوح باید در دستور کار متولیان بخش خدمات فرودگاه قرار گیرد. این امر نه تنها یک ضرورت برای زیبایی ظاهر هواپیما است بلکه بازدهی و ایمنی را افزایش می دهد.

به علاوه انباشته شدن آلودگی ها در شکاف های ساختار بدنه هواپیما، می تواند موجب ایجاد خوردگی شود. یک هواپیمای تمیز و بدون آلودگی ظاهری، تفاوت بزرگی را نسبت به دیگران نشان می دهد و موج افزایش بازدهی سوخت نیز می گردد.

نکات مهم جهت شستشوی بدنه هواپیما:
شستشوی بدنه هواپیما با واترجتقبل از شروع نمودن فرآیند شستشوی بدنه هواپیما با واترجت، باید تجهیزات شستشو، به طور کامل فراهم شود. دستگاه واترجت، مواد شوینده و ابزار های لازم جهت شستشوی شیشه جلو از جمله این تجهیزات هستند. همچنین بررسی شود که چه بخش هایی از هواپیما نباید با آب پر فشار واترجت شستشوی شوند.

استفاده از نردبان نیز، خطرناک بوده، چراکه فشار آب می تواند باعث افتادن کاربر گردد. استفاده از لنس تلسکوپی در این زمینه راهگشاست. شستشوی هواپیما در روز های آفتابی و زیر نور خورشید نیز پیشنهاد نمی شود، چراکه مواد شیمیایی خروجی از دستگاه ممکن است با حرارت و گرما واکنش نشان دهند.

مراحل شستشو:
برای شستشوی بدنه هواپیما با واتر جت یا کارواش صنعتی، بهتر است از انتهای آن شروع شود و سپس به سمت دماغه ادامه یابد. همچنین باید از مواد شوینده بیشتری در اطراف موتور هواپیما استفاده شود. برس شستشو نیز که به انتهای دستگاه متصل می گردد، اثربخشی بسیار خوبی در فرآیند شستشو به خصوص بخش های بسیار آلوده دارد. این برس های چرخان، سهولت عملیات را نیز دو چندان می کنند.

شستشوی باند فرودگاه:
شستشوی باند پرواز فرودگاه با واترجتسیستم هیدرولیک هواپیما، اغلب دچار روغن ریزی می باشد. همچنین در پایان یک سفر هوایی، بر روی هواپیمای فرود آمده حجمی از حشره ها و حتی فضولات پرندگان دیده می شود.

رد لاستیک ناشی از تماس چرخ ها با باند پرواز در حین بلند شدن و فرود هواپیما، از آلودگی های دیگری است که باید بر طرف گردند. رد لاستیک میزان اصطکاک سطح را افزایش داده و بر احتمال لغزندگی سطح می افزاید. واترجت ها با پاشش آب پر فشار، باند پرواز را از آلودگی های ذکر شده، پاک نموده و محیط ایمنی را فراهم می‌نماید.

فرآیند شستشو:
برای شستشوی رد لاستیک و دیگر آلودگی های باند پرواز هواپیما با واترجت، از آب پر فشار استفاده می شود. بالا بودن فشار آب خروجی از واتر جت سبب افزایش قدرت از بین برندگی آب می گردد. واترجت صنعتی با فشار عملیاتی حدود 500 بار، دستگاهی کامل مناسب برای شستشوی این نوع آلودگی هاست. بعلت احتمال واکنش مواد شوینده با آلودگی های ناشی از لاستیک هواپیما و لغزنده شدن سطح، استفاده از این مواد در کنار واترجت ها توصیه نمی شود.

شستن نمای ساختمان ها و فضاهای دیگر فرودگاه:
نازل زمین شوی واترجت صنعتینمای شیشه ای فرودگاه ها، از بخش های دیگر فرودگاه می باشد که تمیزی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این شیشه ها در اثر فضولات پرندگان و گرد و خاک هوا، آلوده می شوند.پارکینگ فرودگاه، فضاهای سبز بیرونی و سنگفرش ها، از دیگر سطوحی هستند که دچار آلودگی می‌گردند. با استفاده از واترجت تمیزی سطوح ذکر شده به نحو موثر صورت می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهرام:
سلام دستگاه واتر جت توانایی آبرسانی به 20نازل آب پاش بصورت هم زمان دارد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>