اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وضع قوانین گمرگی در هر کشور با هدف محافظت از اقتصاد و سلامت شهروندان صورت می گیرد. بنابراین در گمرک معمولا تمام کالاها از نظر سلامت، بیماری و دیگر جنبه ها مورد بازرسی قرار می گیرند. در همین راستا سیستم های پیشرفته بسیاری جهت بررسی کالاها به کار گرفته می شوند که دو پیامد به همراه دارند، تاخیر در ترخیص کالا و تحمیل هزینه بیش تر.

برای مثال در آفریقای جنوبی مقامات گمرک به افراد می گویند که حداقل تا چهار روز انتظار تاخیر در ترخیص کالا محموله ی شخصی خود را داشته باشند. در آرژانتین هم هزینه ی هر روز تاخیر در ترخیص کالا را از شخص دریافت کننده می گیرند. در استرالیا کارمزد ده درصدی به همراه 150 دلار هزینه مراحل اداری را برای ترخیص کالا شخصی دریافت می کنند. اما در برزیل حدود 60 درصد قیمت کالا را از شخص صاحب کالا می‌گیرند.

حالا نوبت به ارائه مدارکی است که نشان می دهد صاحب کالا هستید. در بسیاری از کشورها شخص گیرنده باید مدارک معتبری را که نشان دهد کالا برای او فرستاده شده است ارائه دهد. برای مثال در مکزیک گیرنده ی کالا باید پاسپورتی که کمتر از شش ماه از تاریخ مهر مهاجرت آن گذشته است نشان دهد. در نیوزیلند برای ترخیص کالا محموله ی حمل شده توسط کشتی شخص مالک باید فرم کامل شده NZCS218 را به همراه رونوشت پاسپورت خود ارائه دهد و سپس هزینه های گمرگی و هم چنین 15 درصد کارمزد را بپردازد. در چین شخص وارد کننده کالا باید کد مخصوص واردات را از مقامات گمرکی دریافت کند.

مراحل غیر معمول گمرکی:
شناخت قوانین گمرکی هر کشور به تخصص نیاز دارد. بیش تر کالاهای ممنوعه قابل حدس هستند؛ کالاهایی مانند مواد سمی و حیوانات و گیاهان شامل محدودیت های زیادی هستند. اما بعضی دیگر از کالاها نیز چندان واضح نیستند. برای مثال کالاهای دست دوم جزء کالاهای ممنوعه در آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند. این در حالی ست که در هند تنها واردات تجهیزات کامپیوتری دست دوم ممنوع است.

اگر اظهارنامه شما دارای نقص باشد و لیست کامل کالای وارداتی در آن درج نشده باشد، اکثر مقامات گمرکی با آن به شدت برخورد خواهند کرد. برای مثال در آفریقای جنوبی کالاهایی که قیمت و تعداد آن ها به درستی اعلام نشده باشد به سرعت مصادره می شود و توسط مقامات گمرکی به فروش می رسند. در قوانین هند علاوه بر مصادره ی کالا جریمه نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از قوانین غیر معمول در ترخیص کالا بعضی از کشورها مربوط به آرژانتین می شود. در آرژانتین شخص گیرنده حتما باید به اداره ی گمرک بوینس آیرس برود و مدارک مورد نیاز را در آن جا ارائه بدهد. در برزیل اگر کالا از بندر سائو پائولو به ریو دو ژانیرو برسد، شخص گیرنده باید به سائو پائولو برود و مدارک خود را آن جا تحویل بدهد.

در ایالات متحده آمریکا تمام داروها و تجهیزات پزشکی وارد شده باید مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) باشد و به همین منظور باید ابتدا لیست دارو و تجهیزات پزشکی به صورت اینترنتی به سازمان غذا و دارو آمریکا فرستاده شود. در آخر گمرک کانادا به همراه چند کشور دیگر نگران مافیای قاچاق کالا هستند و اگر فرد گیرنده شخصا برای دریافت کالا اقدام نکند، مقامات گمرکی هزینه و مالیات اضافی دریافت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>