اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات کالاهای پرسود از ترکیه
در این بخش یک سری از محصولات که به محض ورود به ایران به فروش می رسد را مورد بررسی قرار میدهیم در نظر داشته باشید که این اقلام دارای سود دهی بالایی هستند.

اولین و مهم ترین محصولی که در لیست واردات کالا از ترکیه قرار دارد پوشاک است، پوشاک می توانید لباس‌های زنانه و مردانه در هر سبک و مدلی را در بر بگیرد، کفش های زنانه و مردانه و لباس های مارک دار نیز از این دست هستند به طور کلی در واردات کالا از ترکیه جوراب، ساپورت و … از دسته اقلام پرسود و پر فروش محسوب می شود.

مورد بعدی در خصوص قطعات و لوازم الکترونیکی است که سود خوبی در ایران دارد، انواع سوییچ های کنترل موتور، ژنراتورهای قوی برق و بسیاری از لوازم یدکی الکتریکی در این گروه قرار دارد.

یک سری موارد اولیه نساجی و پلاستیکی و همینطور تجهیزات ساختمانی از قبیل شیرآلات، چراغ و وسایل روشنایی نیز در دسته محصولات پر فروش است.

افرادی که قصد دارند با استفاده از واردات کالا از ترکیه به درآمد قابل قبولی دست یابند می توانند لوازم خانگی از جمله بلورجات و وسایل چدن را انتخاب کنند.

قوانین واردات کالا از ترکیه
به طور کلی اصول واردات کالا از ترکیه با قوانین واردات سایر کشورها به ایران یکسان است و با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران رعایت شود.اما ایران و ترکیه در کنوانسیون تیر عضویت دارند و این موضوع سبب می‌شود که قوانین واردات کالا از ترکیه به نسبت کشورهای دیگری آسانتر شود.

در قانون کنوانسیون تیر پلیس ترکیه حق ندارد پلمپ گمرک را باز کرده و محموله ای که از گمرک ترکیه به ایران امده را مورد بررسی قرار دهد تنها زمانی که محموله مشکوک به نظر برسد این امر امکانپذیر است.

در نظر داشته باشید که پروسه واردات کالا از ترکیه دارای سرعت قابل قبولی است. ترکیه در ردیفت 5 کشور برتر قرار دارد و فعالیت تجارتی این کشور بسیار زیاد است. گمرک بازرگان در نزدیکی منطقه آزاد تجاری ماکو قرار دارد و به عنوان دروازه ای بین دو کشور ایران و ترکیه محسوب می شود.

در سال های جدید محصولاتی از قبیل فندق، میوه و سبزیجات به لیست واردات کالا از ترکیه اضافه شده است.

عملیات ترخیص واردات کالا از ترکیه
در نظر داشته باشید که عموم افراد ترجیح می دهند که ترخیص کالا را به یک ترخیص کار بسپارند علت این امر چیست؟آیا پروسه دشواری پیش روی است؟ باید بدانیم که در این مسیر موضوع دشواری مطرح نیست بلکه دقت و ظرافت امر است که سبب می شود افراد به سراغ ترخیص کار حرفه ای بروند.

در واردات کالا از ترکیه باید فردی باید که بتوانید به طور دقیق تمامی مسایل را انجام دهد، گاه نیاز به حواله به صورت لیر و یا یورو است که باید توسط فردی کاربلد ارسال شود. در نظر داشته باشید که بازرسی کالا از دسته اقدامات بسیار مهم محسوب می شود به طوری که تمامی محصولات باید با استانداردهای لازم سنجیده شود اگر فرد خود بخواهد این کار را کند قطعاً نمی تواند تمامی جوانب را پوشش دهد.

مورد بعدی در خصوص ترخیص کالا از گمرک بازرگان جلفا است که در بین بازارچه های مرزی قرار دارد و دارای قانونی کمی متفاوت از مرز بازرگان تبریز است.

حمل بار می تواند به صورت زمینی و دریایی و یا به صورت هوایی صورت پذیرد در نظر داشته باشید که هزینه حمل بار اغلب باید از سوی صادر کننده پرداخت شده و البته معادل سازی می شود.

واردات کالاهای تخفیف دار از ترکیه
افرادی که قصد واردات کالا از ترکیه دارند می توانند در ابتدای امر به سراغ یک سری کالاها بروند که دارای درصد تخفیف قابل قبولی است.به عنوان مثال کاغذ تیشو از دسته اقلامی است که دارای تخفیف 10 الی 30 درصدی است.

انواع کف پوش های بافته شده نیز در این لیست قرار دارد. صفحات فولادی، مفتول های بهم تنیده، اجاق با سوخت گازی و رادیاتورهای حرارت مرکزی همگی از دسته اقلام تخفیف دار در واردات کالا از ترکیه محسوب می شود.

واردات لوازم آرایش از ترکیه به ایران باید با مجوز بهداشت همراه باشد و تنها یک سری از برندها می توانند بدون داشتن مجوز وارد خاک ایران شوند. در نظر داشته باشید که برای ورود لیمو ترش از ترکیه بارها دیده شده است که این محصول از اقلام ممنوعه بوده است اما در قوانین جدید واردات کالا از ترکیه اینطور که مشخص است می توان تا حجم مشخصی از لیمو ترش را وارد خاک ایران کرد.

به طور کلی اگر شرایط واردات کالا از ترکیه به طور دقیق و صحیح طی شود کمتر از 1 هفته زمان باقی است تا ترخیص صورت پذیرد.

به شما پیشنهاد می کنیم که تمامی روال ترخیص و واردات کالا از ترکیه را به عهده گروه های کاربلد بگذارید به این ترتیب هر نوع خسارت وارد شده جبران شده و هیچ ضرری متوجه شما نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Parisabigi:
مواد اپیلاسیون کنسروی وارد میشه از ترکیه؟؟
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

عطا نوزاد :
در رابطه با واردات ابزار (مته الماسه ) سوال داشتم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

یوسف:
بار‌از‌ترکیه‌به‌ایران
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>