اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لیست واردات کالا از آلمان
به طور کلی می توان محصولات زیادی را وارد لیست واردات کالا از آلمان کرد و ایرام از مشتریان همیشگی محصولات باکیفیت آلمان است اما به طور دقیق تر یک سری از اقلام هستند که بیشتر وارد می شود به عنوان مثال لوازم پزشکی و قطعات دندان پزشکی تماماً از آلمان وارد می شود. لوازم خانگی و همینطور لوازم آشپزخانه با برندهای روز دنیا از آلمان وارد ایران می شود.
یک سری از گل های تزیینی جدیداً وارد لیست واردات کالا از آلمان شده است که بسیار طرفدار دارد.

قوانین گمرک در واردات کالا از آلمان
آلمانی ها از دیرباز تا به امروز قانین سخت گیرانه ای دارند، اداره گمرک روز به روز قوانین خود را سختگیرانه تر می شود و این موضوع سبب شده است که لاین های تجارت با آلمان موفق باشد.

اداره گمرک آلمان با نام zoll شناخته شده است دارای یک سری آیین نامه های مقرراتی است که برای افرادی که عضور اتحادیه اروپا نیستند و قصد صادرات و واردات به این کشور را وارد در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که یک قانون کلی در واردات کالا از آلمان وجود دارد که تنها محصولاتی وارد لاین تجارت می شود که توجیه اقتصادی داشته باشد.

کد گمرکی یک کد 11 رقمی است که از سوی سازمان جهانی گمرک wco به اجرا در می آید، تمامی محصولاتی که از المان به ایران صادر می شود دارای این کد هستند.

کد دیگری نیز به نام EORI وجود دارد که شماره شناسایی عملیاتی به شمار می آید.

این کد جایگزین کد گمرکی آلمان می شود. استفاده از این کد طبق یک سری مقررات صورت می گیرد.

عوارض گمرکی کالا از دسته مسایل مهم در واردات کالا از آلمان است.

این عوارض مخصوص کالاهای واسطه است یعنی آلمان خود تولید کننده آن محصول نبوده و نقش کشور واسطه را ایفا می کند، هزینه ای که برای آن در نظر گرفته می شود بستگی به تعرفه خود محصول دارد.

ارزیابی در واردات کالا از آلمان
موضوع مهم در زمان ارزیابی محصول به این شکل است که قیمت محصول در اتحادیه اروپا چقدر است؟
در واقع در زمان تعیین کد گمرکی باید به این سوال دقت کرد. میزان ارزش گمرکی بر روی تراکنش واردات کالا از آلمان اعمال می شود.

یک روش وجود دارد که سبب می شود ارزش گذاری کالاهای واردای از آلمان اصولی پیش برود در نظر داشته‌باشید که آلمان از دسته کشورهایی است که حمل و نقل فرامرزی و خدمات آزاد دارد در این میان یک سری محدودیت ها نیز دیده می شود. به همین دلیل باید شاخص ها تحریم در تجارت با آلمان در نظر گرفته‌شود.

در نظر داشته باشید که صادرات یک سری از اقلام از آلمان به کشورهایی که عضور اتحادیه اروپا نیستند باید مهراه بای ملاحظات قانونی باشد مثلا محصولات کشاورزی در این لیست قرار دارد برای این محصولات یک برچسب G در نظر گرفته می شود و تنها زمانی امکان ارسالشان وجود دارد که دارای گواهینامه معتبر میوه و سبزی باشند.

قوانین واردات کالا از آلمان
حمل و نقل کالا در آلمان آزاد است اما یک سری قوانین در این میان دیده می شود اگر قرار به حمل و نقل محصولاتی است که برای انها مالیات در نظر گرفته شده باشد تاجر باید پروسه مالیاتی را در اداره گمرک آلمان ثبت کند. در نظر داشته باشید که واردات کالا از آلمان درگیر یک سری محدودیت های سیاسی است و این موضوع بارها سبب شده است که روابط تجاری ایران و آلمان قطع شود، در نظر داشته که در دوران تحریم‌ها باید اصول دقیق برای واردات کالا از آلمان در نظر گرفته شود و قطعاً در این مسیر نیاز به مشاور خواهد بود.

شایان ذکر است که اگر ایران بتواند عضو رسمی سازمان تجارت جهانی باشد آلمان می تواند تعرفه های خود را به میزن قابل قبولی کاهش دهد به این ترتیب واردات کالا از آلمان با سود بیشتری همراه خواهد بود و مشکلی از این دست دیده نمی شود.

در نظر داشته باشید که برای واردات کالا از آلمان باید تمامی شرایط به درستی طی شود به عنوان مثال عدم رعایت مسایل بهداشتی برای محصولاتی که مستلزم آن هستند سبب می شود که کار ترخیص کالا به وقفه بیفتد.

چرا برای واردات کالا از آلمان به ترخیص کار نیاز است؟
واردات کالا از آلمان آسان نیست! قوانین و شرایط بسیاری در این مسیر دیده می شود که شخص نمی تواند به تنهایی تمامی آنها را پوشش دهد، در شرایط واردات کالا از آلمان در صورتی که کوچک ترین بخش رعایت نشود محصول برای همیشه توقیف می شود و خسارت های مالی و جانی بسیاری در این مسیر وجود دارد در نظر داشته باشید که در زمان ترخیص باید سهم ارزش واردات کالا از آلمان مشخص باشد.

آمارهایی که در خصوص واردات کالا از آلمان دیده می شود به این شکل است که ارزش دلاری از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و وزن کالا دخالت زیادی در این مسیر دارد.

موضوع مهم دیگر بسته بندی اقلام است در نظر داشته باشید که اقلام باید با بسته بندی های دقیقی ارسال شود به طوری که بسته ها شفاف بوده و اقلام مشخص باشند. در صورتی که بسته بندی دقیق برای کالاهای وارداتی دیده نشود قطعاً در زمن ترخیص دچار مشکل می شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسام سلیمی:
با عرض سلام و وقت بخیر احتراما، بنده از طریق اقوام در آلمان قصد وارد کردن پوشاک به ایران رو دارم به صورتی که شامل کمترین پرداخت عوارض و گمرکی بشه خواهشمندم راهنمایی کنید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Mehdi jabari:
با عرض سلام مهدی هستم از اصفهان من نیاز به یک بال مینی ترایک هنگ گلایدر نیاز دارم تنها کشور تولید کننده تریک آلمان و انگلیس و آلبانی است اگر میتونید یک بال برای من وارد کنید ممنون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>