اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرایط صادرات به اتحادیه اروپا
برای صادرات به اتحادیه اروپا باید یک سری شرایط به طور دقیق دنبال شود. در قوانین صادرات به اتحادیه اروپا مقرراتی که مربوط به بسته بندی کالا است بسیار مهم است.برای صادرات به اتحادیه اروپا باید استانداردهای لازم و همینطور قوانین وضع شده برای بسته بندی و نصب اتیکت مخصوصا برای مواد غذایی و مواد شیمیایی و منسوجات باید رعایت شود.مهر ce مطابق با مقررات ایمنی فراهم شده است که اتحادیه اروپا آنها را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد.

تمامی ماشین آلاتی که در لیست صادرات قرار دارند باید شامل این مهر باشند. مصالح ساختمانی از نوع خام و غیر خام، تجهیزات مخابراتی و همینطور دستگاه های پزشکی نیز باید دارای مهر مخصوص باشند.از طرفی لوازم ورزشی و اسباب بازی ها باید دارای نشان اعتبار باشد.

در نظر داشته باشید که اطلاعات لازم در خصوص استاندارهای سی ایی از تولیدکننده محصول دریافت می‌شود و مهر استاندارد نیز باید با برند مورد نظر همخوانی داشته باشد. تمامی این موارد نشان می دهد که نیاز به کنترل مجدد کالا در کشور مقصد نخواهد بود.

گمرک و صادرات به اتحادیه اروپا
قوانین صادرات به اتحادیه اروپا تغییر کرده است به این ترتیب به عنوان مثال با عضو شدن اتریش در اتحادیه اروپا قوانینی که برای صادرات به این کشور تعیین شده است با قوانین کلی صادرات به اتحادیه اروپا همخوانی دارد. در نظر داشته باشید که چیزی به اسم گمرگ در بازارهای داخلی اروپا وجود ندارد و تنها یک واحد گمرک خارجی برای اتحادیه اروپا فراهم شده است.

تعرفه های تعیین شده برای گمرک از یک سری شرایط خاص پیروی می کند. میزان واردات در اتحادیه اروپا بالغ از 4 درصد است اما اگر کمی دقیق تر بررسی شود بیش از 50 درصد از اقلام بدون گمرک وارد اتحادیه اروپا می شود. برای صادرات به اتحادیه اروپا یک سری الویت های گمرکی وجود دارد که برای افرادی که دارای گواهی کشور مبدأ هستن فراهم شده است.

مجوزهای صادرات به اتحادیه اروپا
برای اینکه بتوان صادرات به اتحادیه اروپا را به طور دقیق دنبال کرد باید یک سری مجوزها به طور دقیق اعمال شود. در وهله اول نرخ واردات از اهمیت خاصی برخوردار است و باید این نرخ به نسبت سال های گذشته بررسی شود.موضوع دومی که در اتحادیه اروپا دیده می شود جلوگیری از ورود بی رویه کالا است که صادرات به اتحادیه اروپا را دشوار کرده است.

به طور کلی پنج دسته از محصولات برای صادرات به اتحادیه اروپا دارای مجوزهای خاصی هستند، گزینه اول منسوجات است که کیفیت این محصولات باید رعایت شود، گزینه دوم در خصوص آهن و فولاد است و گزینه سوم و چهارم به ترتیب به محصولات کشاورزی و مهمات جنگی مربوط است.

در نظر داشته باشید که کالاهای دو منظوره از دسته محصولات بسیار حساس هستند که قطعاً در صادرات به اتحادیه اروپا بارها مورد بازبینی قرار می گیرد.

مدارک لازم صادرات کالا به اتحادیه اروپا
برای صادرات به اتحادیه اروپا باید اظهارنامه گمرکی تنظیم شود، فردی که این اظهار نامه را تکمیل می کند باید مقیم و ساکن اتحادیه اروپا باشد. این برگه به اداره گمرکی تحویل داده می شود.

کالاهای ترانزیت و یا کالاهای که تنها قرار است از کشور عبور کنند نیاز به برگه مذکور ندارند. محصولاتی که ارزش کلی آنها بیش تر از 1000 یورو نباشد نیز نیاز به اظهارنامه گمرکی ندارند.

مدرک دیگری که برای صادرات به اتحادیه اروپا نیاز است صورتحساب تجاری است، صورتحساب تجاری به این معنی است که شرح دقیق کالای وارداتی مورد بررسی قرار بگیرد یعنی وزن، ابعاد و مقدار آن به طور دقیق مشخص شود.

البته در برگه صورتحساب بخش های دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده اطلاعاتی از قبیل کشور مبدأ، ارسال کننده کالا، دریافت کالا و کشور وارد کننده است. دو برگه کپی از این برگه به همراه بارنامه باید تحویل اداره گمرک شود.

گواهی مبدأ برای کالاهایی است که دارای الویت های گمرکی هستند. وجود این گواهی ضروری است. مثلا محصولاتی که در مسیر دچار فساد می شود باید در الویت گمرک قرار بگیرد.

یک سری مقررات ویژه صادرات به اتحادیه اروپا نیز وجود دارد مثلا گواهی های سلامت و یا گواهی های دامپزشکی برای ورود کالاهای خاص براید ارائه شود.

در صادرات به اتحادیه اروپا نمی توانید حیواناتی که در معرض انقراض هستند را وارد کنید.

مراحل صادرات به اتحادیه اروپا
در ابتدای امر اقلام شما طبقه بندی می شود و مشخص می شود که آیا می تواند در لیست صادرات به اتحادیه اروپا قرار بگیرد یا خیر، در نظر داشته باشید که مثلاً صادرات حیوانات زنده اغلب در صادرات به اتحادیه اروپا مشکل ساز است و تنها تحت شرایط خاص و با رعایت اصول ویژه امکانپذیر خواهد بود.

سپس نوبت را تهیه مدارک است و موضوع بعدی در لاین برآورد هزینه های موجود دنبال می شود در نظر داشته باشید در اصول صادرات به اتحادیه اروپا هرگز نمی توان بدون رعایت قوانین محصولاتی را از کشور خارج و یا به ان وارد کرد. لیست اقلامی که در دسته صادرات به اتحادیه اروپا قرار دارند متغیر است.

در نهایت باید روال های اداری صادرات به اتحادیه اروپا طی شود و محموله از کشور خارج شده و به کشور مبدأ برسد.

در نظر داشته باشید که صادرات به اتحادیه اروپا کار آسانی نیست بهتر است که در این مسیر از افرادی خبره و کاربلد استفاده کنید زیرا هزینه های ارسالی شما در صورتی که صادرات به اتحادیه اروپا ناموفق باشد بازگشتی ندارند بنابراین ریسک در این پروسه جایز نیست و بهتر است که واقع بین باشی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>