اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 (NBD None Directional Beacon):
فرستنده ای است که پخش سیگنال آن همه جهته بوده و از زمان های قدیم(تقریباً 1920 میلادی) برای حمایت هواپیماها و کشتی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. درحال حاضر با توجه به الزامات ایکائو(ICAO) مبنی بر اجرای طرح CNS/ATM که قرار بود تا سال 2015 کلیه سیستم های NDB جمع آوری شود، اما همچنان در اکثر فرودگاه ها در کشورهای مختلف استفاده می گردد.

هواپیما

شاید یکی از دلایلی که باعث تاخیر در اجرای این قانون وجود دارد، اینکه ممکن است طرح های پروازی زیادی بر اساس این سیستم ها تهیه شده باشد.

به طور کلی می توان مشخصات سیستم را به صورت زیر بیان کرد:
GROUD WAVE:

  • امواج پخش شده از NDB جزء امواج زمینی GROUD WAVE است.

 Locator:

  • نوعی از NDB است ولی با قدرت کمتر.

 (VOR VHF Omnidirectional Radio range):
سیستم ناوبری VOR یک فرستنده کمک ناوبری است که قادر به پخش اطلاعات مفید کمک ناوبری درتمام اطراف ایستگاه تافاصله افقی 200 ناتیکال مایل می باشد. این دستگاه را می توان ستون فقرات راه های هوایی و طرح های پروازی نامید. این سیستم به صورت اتوماتیک جهت حرکت هواپیماها را نسبت به شمال مغناطیسی تعیین و دراختیار خلبان ها قرار می دهد.

( DVOR Doppler VOR):
اطلاعات پروازی آن همانند کارهای VOR است ولی با دقت بیشتر و درصد خطای کمتر جهت نصب در سایت های نامطلوب.

هواپیما

(DME Distance Measuring Equipment):
این سیستم تهیه اطلاعات مداوم فاصله هواپیماها با ایستگاه زمینی رابر عهده دارد. این فاصله همواره بعلت بالا بودن هواپیما از سطح زمین به صورت مایل(Slant) اندازه گیری می شود.

(ILS Instrument landing System):
دستگاهی است که خلبان را جهت فرود موفق و استاندارد یاری می کند. در واقع این سیستم با دادن اطلاعات ناوبری افقی و عمودی هواپیما را برای داشتن یک فرود ایمن کمک می نماید. اطلاعات افقی توسط سیستم LLZ و اطلاعات عمودی توسط سیستم GP در اختیار خلبان قرار می گیرد.

هواپیما

این سیستم بسیار مفید برای شرایط جوی نامساعد از نظر دید کم به واسطه گرد و غبار و هوای ابری و مه آلود خواهد بود. همان گونه که می دانید برای یک فرود موفق می بایست زاویه فرود حدوداً 2.5 الی 4 درجه بسته به شرایط جغرافیایی فرودگاه مورد نظر باشد. البته زاویه فرود نرمال 3 درجه است. همچنین میزان انحراف هواپیما را از خط مرکزی باند فرود نیز مشخص می نماید؛ بدین معنا که به نوعی سیستم فرود خودکار(Autopilot) برای هواپیماست.

هواپیما

( MLS Microwave Landing System):
همان ILS است ولی پیشرفته تر. ارائه شیب فرود و محور سنترلاین و ارائه ی فاصله و ارتفاع به صورت همزمان.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>