اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوخت کم سولفور

سازمان جهانی دریانوردی (IMO) برای کاهش انتشار اکسید های سولفور (SOx) از کشتی ها در سال 2005 میلادی ضمیمه ششم کنوانسیون بین المللی مارپل (جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها) را به اجرا در آورد. پس از آن، محدودیت ها نسبت به محتوی اکسید های سولفور به تدریج تشدید پیدا کرد.

بر اساس قانون 2020، از یکم ماه ژانویه سال 2020 سقف محتوی سولفور در سوخت دریایی که از سوی کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد، 0.5 درصد یا کمتر از 0.5 درصد خواهد بود. اجرای این قانون به طور چشمگیری میزان انتشار اکسید های سولفور از کشتی ها را کاهش خواهد داد و منافع زیست محیطی و سلامتی قابل توجهی را برای جهان به همراه خواهد داشت. در همین خصوص شبکه اطلاع رسانی مانا مصاحبه ای اختصاصی را با دکتر ادموند هوگس رئیس بخش آلودگی هوا و کارآمدی انرژی سازمان جهانی دریانوردی (IMO) انجام داده است.

علی رغم مخالفت ها و انتقادهای زیاد، قانون سوخت با سولفور پایین از یکم ماه ژانویه 2020 به اجرا در خواهد آمد، IMO چه طرح هایی را برای کمک به مالکان کشتی در جهت مطابقت با قانون جدید در نظر گرفته است؟

قانون محدودیت سقف 0.5 درصد برای محتوی سولفور در سوخت کشتی ها کمتر از یک سال دیگر به اجرا درخواهد آمد و بدون شک تأثیر مهمی بر روی هم سلامت محیط زیست و هم انسان ها در پی خواهد داشت.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، نشست کمیته فرعی جلوگیری و واکنش به آلودگی (PPR) سازمان جهانی دریانوردی برگزار شد و در پایان آن، بر روی پیش نویس دستورالعمل های اجرای پایدار محدودیت سولفور 0.5 درصد تحت ضمیمه ششم کنوانسیون مارپل، توافق به عمل آمد. این دستورالعمل به همراه دستورالعمل های مربوطه دیگر، یک بسته جامع از ابزارهای جدید و به روز است که به صنعت کشتیرانی و دست اندرکاران آن کمک خواهد کرد تا بتوانند این قانون را به طور مؤثر و موفقیت آمیز به اجرا درآورند. در سایت IMO جزئیات این دستورالعمل به طور کامل تشریح شده است.

بدون شک شرکت های کشتیرانی کوچک که از سرمایه کمتری برخودارند، با چالش های بیشتری در این مسیر روبه رو خواهند شد، شاید آنها مجبور به خارج کردن برخی از شناورهای خود از گردونه بازار شوند. چه توصیه هایی برای این دسته از شرکت ها دارید؟

ارائه توصیه های خاص به شرکت های کشتیرانی کوچک در حیطه وظایف IMO نیست، این سازمان یک نهاد قانون گذار است. راه حل های مطابقت با قانون سوخت 2020 یک تصمیم تجاری است که قطعاً باید از سوی مالکان اتخاذ شود. اما پیشنهاد ما به صورت کلی این است که شرکت ها و مالکان کشتی شرایط خود را به دقت بررسی کنند و تلاش خود را در جهت انتخاب بهترین گزینه معطوف سازند، چرا که الزامی در انتخاب راه حل برای مالکان وجود ندارد.

پیش بینی ها تاکنون حکایت از آن دارد که گزینه سوخت با سولفور پایین، انتخاب بخش اعظمی از مالکان خواهد بود. با این وجود اخیراً اخباری مبنی بر افزایش تمایل مالکان و خطوط کشتیرانی به نصب اسکرابرها نیز به گوش می رسد. نکته قابل توجه اینکه فرصت زیادی باقی نمانده و مالکان باید کمی شتاب به خرج دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>