اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در بزرگراه ها بازدهی بالا و مصرف سوخت بسیار پایین دارند
دلیل شهرت آنها همین مصرف پایین است. این خودروها در بزرگراه بدون اینکه گردش موتور زیاد شود یا به آن فشار بیاید، قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند.

سوخت ماشین های دیزل گران تر است
در برخی از کشورها استفاده از خودروهای دیزل از نقطه نظر اقتصادی مشکل و محدودیتی ندارد. مثلا در برخی از کشورهای اروپایی و کشورهایی مثل هند، گازوئیل بسیار ارزان تر از بنزین است. اما در کشورهای دیگر مثل آمریکا این خودروها هزینه بیشتری دارند که این موضوع به دلایل زیر است:

  • تقاضای بالا و عرضه ی کم: در وسایل نقلیه، تولید دیزل هایی با گوگرد و آلودگی کمتر، بسیار گران است و باعث بالا رفتن قیمت آنها می شود.
  • به طور کلی در آمریکا، مالیات خودروهای دیزل4/24 سنت برای هر گالون است که حدود 6 سنت گران تر از بنزین است.

خودروهای دیزلی بسیار گران هستند
به این دلیل که دیزل های، مدرن موتور پیچیده تر از خودروهای بنزینی دارند و لوله اگزوز آنها نیز به روشی متفاوت تمیز می شود.

ماشین دیزل بو دارد
این مساله ای است که شاید ندانید شاید هم چون در خودروهای دیزلی مدرن بهبود یافته است، اثری از آن نمی‌بینید. برخلاف بنزین که خیلی سریع در هوا تبخیر می شود، گازوئیل برای مدت بیشتری باقی می ماند. دیزل بوی نامطبوعی هم دارد به همین دلیل است که بسیاری از پمپ های گازوئیل با مواد مختلفی پوشانده می شوند.

بسیاری از پمپ های گازوئیل در اروپا دستکش های یکبار مصرف دارند تا دست راننده هنگام سوخت زدن بو نگیرد.

پیش از خرید حساب و کتاب کنید
هم‌چون دیگر خریدهای خود باید پیش از خرید خودروهای دیزل، حساب و کتاب سرانگشتی در مورد هزینه های آن داشته باشید. از نظر برخی خریداران تهیه این ماشین ها مشکلی ندارد اما نباید تصور کنید هزینه سوخت شما کمتر از بنزین می شود. اگر این نوع خودرو را برای مسافت های طولانی و جاده های باز می خواهید شاید به صرفه باشد. اما اگر قرار است هر روز پشت ترافیک های سنگین داخل شهر فقط چند کیلومتر را طی کنید، این نوع خودرو به هیچ وجه مناسب و به صرفه نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>